Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

581 26 1de Raluca Grințescu

Ingredientele principale ale bucătăriei japoneze tradiţionale sunt: peştele şi alte produse marine, zarzavaturile şi orezul. Condimentele principale sunt produse din soia sau din orez (sake, oţet din orez). Pentru a menţine gustul original al ingredientelor, bucătăria japoneză nu prea foloseşte condimente iuţi, ci mai mult plante aromatice sau wasabi (hrean japonez), yuzu, ghimbir, myōga (tot un fel de ghimbir), kinome (lujeri ai plantei sanshō) sau seminţe uscate şi măcinate ale aceleiaşi plante sanshō. Există trei feluri de mâncăruri japoneze tradiţionale care se servesc tot anul: honzen ryōri (servită la banchete oficiale), chakaiseki ryōri (servită une- ori înaintea ceremoniei ceaiului) şi kaiseki ryōri (servită la petreceri sau la restaurantele ryōtei - restaurante care servesc numai mâncăruri japoneze). Alte tipuri de mâncăruri sunt osechi ryōri (servită de Anul Nou) şi shōjin ryōri (mâncare budistă vegetariană).

Supă miso cu tofu

581 26 2Supa miso cu tofu este o supă tradiţională japoneză care are un mod de preparare foarte simplu şi este delicioasă. Sunt două feluri de miso: alb şi roşu. Supa miso cu tofu se prepară cu dashi, o supă-bază pentru mâncăruri şi preparată din fulgi de peşte bonito şi pastă de miso, la care se pot adăuga şi alte ingrediente, cum ar fi: tofu, legume, ceapă verde, tofu uscat, alge etc.

Ingrediente: 500 ml apă, 2-3 linguri cu pastă de miso (albă sau roşie), câteva picături de sos de pește, 200 g tofu tăiat în cubuleţe, câteva fâşii de alge uscate.

Mod de preparare: se pune apă pe foc într-o crăticioară. Pasta de miso se amestecă într-un bol cu puţină apă. Când apa s-a încălzit, se adaugă pasta de miso şi algele şi se dă focul mic. Nu trebuie să fiarbă! Când s-au înmuiat algele, se adaugă şi bucăţile de tofu şi sosul de peşte. Se serveşte caldă.

Spanac japonez

581 26 3Ingrediente: 500 g spanac proaspăt, 2 linguri cu sos de soia, 1-2 linguriţe cu dashi dizolvată în 50 ml apă, 1 pacheţel de fulgi de bonito (katsuoboshi), sare, apă.

Mod de preparare: într-o oală mare se pune apă cu sare la fiert. Când începe să clocotească se adaugă spanacul curăţat şi se lasă un minut. Se clăteşte în apă rece şi se pune deoparte să se scurgă. Între timp, se amestecă sosul de soia cu dashi-ul dizolvat în apă. Spanacul se scurge bine de apă şi se taie în bucăţi de doi centimetri. Se aşază în boluri şi se toarnă amestecul de sos de soia cu dashi. Se presară cu fulgi de bonito şi se serveşte.

Budincă de tapioca

581 26 4De matcha probabil că aţi auzit deja. Este folosită în bucătăria japoneză şi este o pudră care se prepară din ceai verde. Are o aromă inconfundabilă, iar dacă sunteţi la primul contact vă recomand să adăugaţi câte puţin. Budinca de tapioca cu matcha este o reţetă foarte simplă, cu două ingrediente relativ noi.

Ingrediente: 600 ml lapte, 75 g perle de tapioca, 100 g zahăr, 2 linguriţe cu matcha.

Mod de preparare: se pune laptele la fiert cu tapioca şi zahărul. Se fierbe la foc mic, amestecând des. Se lipeşte foarte repede dacă uitaţi să amestecaţi. Se ţine pe foc aproximativ 15 minute sau până când perlele de tapioca s-au înmuiat şi sunt translucide. Se ia de pe foc şi se adaugă matcha. Se amestecă, se pune în boluri şi se lasă să se răcească înainte de a servi.

Salată de tăiţei soba

Ingrediente: 175 g soba noodles, 50 g seminţe de susan, 3 linguri cu sos de soia, 1 linguriţă cu oţet de orez, 1 linguriţă cu miere, 3 cepe verzi, 1 linguriţă cu ulei de susan.

Mod de preparare: prăjiți puţin seminţele de susan, până încep să îşi schimbe culoarea. Aveți grijă să nu le ardeți. Puneți într-o oală apă la fiert, iar când începe să clocotească adăugați tăiţeii soba. Se fierb cinci minute, nu îi lăsați să se înmoaie şi se clătesc cu apă rece într-o strecurătoare. Într-un bol mai mare adăugați sosul de soia, oţetul de orez, mierea, uleiul, seminţele de susan şi ceapa verde tăiată mărunt. Lăsați nişte seminţe de susan şi ceapă verde pentru decor. Amestecați şi puneți tăiţeii soba peste. Amestecați uşor şi presărați deasupra cu seminţe de susan şi cu ceapă verde. Puteți lăsa la rece o jumătate de oră.

Jeleu de cafea

581 26 5Ingrediente: 2 căni cu cafea, 1 lingură cu gelatină, zahăr după gust, frişcă pentru ornat.

Mod de preparare: amestecați gelatina cu patru linguriţe cu apă. Adăugați într-o oală cafeaua, zahărul şi gelatina. Amestecați continuu la foc mic până se dizolvă gelatina. Turnați compoziţia în patru ceşti şi dați la frigider să se întărească. Se serveşte cu sau fără frişcă. Fără zahăr este potrivit şi celor care sunt la dietă. Reţeta de jeleu de cafea este o reţetă de post dacă folosiţi gelatină de origine vegetală.

Consumul de natto în Japonia a fost asociat cu îmbunătăţirea concentraţiei de vitamina K2 în organism, a sănătăţii oaselor şi arterelor. Natto are un miros destul de urât şi un gust ciudat

Natto

Natto se obţine prin procesul de fermentare a boabelor de soia cu culturi bacteriene controlate. Sunt folosite boabe de soia de cea mai înaltă calitate, trecute printr-un proces se selecţie riguros. Natto se consumă atât la micul dejun, cu sos de soia, muştar şi ceapă verde tăiată mărunt, pus pe orez fiert (donburi), cât şi la temakizushi, supă miso, omletă sau la orez călit.

Add comment


Security code
Refresh