Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

…Final de februarie 2017. „Nottara”, Teatrul de pe Bulevard, surprinde cu alte două frumoase surprize. Două premiere, pline de semnificații. Prima, „Iubire la oameni”, text scris de tânărul (32 de ani) belarus Dimitri Bogoslavski, în traducerea Ralucăi Rădulescu și regia rusoaicei Evghenia Berkovici. O piesă tulburătoare, despre aspirația către adevărul dur al vieții, cam același indiferent de punctele cardinale. Un spectacol rezultat al Experimentului teatral inedit organizat, în vara anului trecut, de Teatrul Nottara, Laboratorul de Teatru DENS inițiat de reputatul regizor rus Oleg Loevski. Trei echipe de actori au lucrat la foc continuu o săptămână la montarea a trei texte contemporane, cu trei regizori străini. „Iubirea la oameni” fiind unul dintre ele. Cu un evantai de actori minunați, care au făcut clar distincția față de spectacolul cu aceeași piesă montată (în afara Atelierului), toamna trecută, de Vlad Massaci, la Arad: Ion Grosu, Sorin Cociș, Ada Navrot, Dani Popescu, Anca Bejenaru, Ada Caropol, Sorina Ștefănescu, Carmen Lopăzan, Carmen Florescu și un surprinzător Vlad Trifaș, totodată și semnatarul unei muzici adecvate.

...A doua premieră, o excelentă Excepție în teatrul românesc. Ea a însemnat continuarea spectacolelor-lectură din vara trecută, la „Nottara”, cu trei texte contemporane rusești. În teatrele din România, spectacolul-lectură nu-i o raritate, numai că el rămâne la acest stadiu, nemaifiind finalizat prin urcarea pe scenă - visul atât al dramaturgului, cât și al actorilor. Spre lauda sa, Teatrul Nottara a început cu această excepție de la regulă (ce ar trebui continuată și de alte teatre românești!), în iunie 2014, când a oferit premiera „Poker face”, după textul cehului Petr Kolecko, montat de Adela Bițică și cu o admirabilă Victoria Cociaș. A fost finalizarea „cum laudae” a trei spectacole-lectură cu texte cehe, după experimente „la masă” și cu piese mexicane, italiene etc.

...Acum, premiera din februarie, un poem dramatic numit „Somnambulism”, piesă de valoroasa autoare rusă Iaroslava Pulinovici (în traducerea lui Bogdan Budeș) și regia lui Alexandru Mâzgăreanu, cu moderna scenografie a Rodicăi Der. Text aspru despre eterna minciună umană și orbecăirea spre adevăr, ca somnambulii care, practic, au ieșit din timpul real, piesă ascultată, vara trecută, la spectacolul-lectură, de mulți dintre spectatorii de la premieră. Și în acest spectacol, lecție de actorie oferită de Ion Grosu, Sorin Cociș, excelenta Crenguța Hariton, alături de Karl Baker, Diana Roman și marea surpriză, dezinvoltul elev Iulian Mihai Cristea (de la liceul bucureștean Dinu Lipatti).

...Frumoasele Evenimente de la Teatrul Nottara (director Marinela Țepuș) nu se opresc aici, anunțându-se, în cadrul discuțiilor cu realizatorii și publicul, după cele două premiere, că, între 16 şi 24 august, va urma a doua ediție a Atelierului de Teatru DENS, piesele alese fiind de trei reputați dramaturgi români: Mihail Sebastian, Camil Petrescu și Aurel Baranga. Minunat!

Add comment


Security code
Refresh