Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

… Consecvent cu programele sale dinamice din ultima vreme, Teatrul Nottara din Capitală a continuat seria Spectacolelor-lectură începute, toamna trecută, în cadrul Festivalului „Fest(in) pe Bulevard”. Atunci, s-au citit, de actori ai teatrului, trei apreciate piese românești. După care a urmat noul proiect, condus de tânărul și inventivul regizor Alexandru Mâzgăreanu (avându-l în spate pe experimentatul Mihai Lungeanu): „Spectacolul începe cu o lectură”, în parteneriat cu UNATC „I.L. Caragiale”. Debutul, în decembrie trecut, cu dramaturgia cehă actuală, în trei reușite zile de... spectacole-lectură. Ca una dintre piesele de la „prima lectură” („Pocker Face” de Petr Kolecko, director artistic și secretar literar la teatre din Praga și Kladno) să se afle în prag de premieră pe scena Sălii Studio de la „Nottara”! Cu valoroșii actori Victoria Cociaș și Ion Haiduc, în regia Adelei Bițică, piteșteanca din anul II la Masterat regie de teatru la UNATC.

... Primăvara aceasta ne-a oferit alte trei spectacole în faza de... o lectură. Numai că, în premieră în România, s-au auzit texte mexicane! O întâlnire mai mult decât interesantă, cu o dramaturgie necunoscută nouă, care are șase generații - susține un vestit cronicar dramatic aztec (Fernando de Ita) - de la drama istorică, piesa tradițională la „generația porcoasă” de astăzi, care a schimbat radical demersul și spațiul scenic clasic, aristotelic. Trei piese ale ultimei generații de dramaturgi mexicani s-au lecturat la „Nottara”, în final de aprilie, tot în nobilul parteneriat cu UNATC: „Un banjo și doi morți”, de Mariana Hartasanchez (prezentă la București, la active discuții și despre teatrul actual din Mexic), cu profesioniștii Ada Navrot, Crenguța Hariton, Ion Haiduc, Sorin Cociș și studenții Bianca Popescu, Mihai Nițu, în regia Adelei Bițică

... În seara a doua, prin textul lui Gibran Portela, am ajuns în „Alaska”, o piesă dură, cu o idee întâlnită și în „Cockoși” (text englez) la Teatrul Act (semn că marile teme ale prezentului circulă prin lume!). Au interpretat excelent textul Ioana Calotă și Dan Bordeianu, secondați cu har de studentul Vlad Pavel. Regia a aparținut lui Dragoș Alexandru Mușoiu, masterand în anul II la UNATC. Ultima reprezentație mexicană, „Autopsia unui fulg de nea”, textul lui Luis Santillan premiat în California, un frumos spectacol-lectură feminin susținut, la București, de suava Crenguța Hariton și studentele Ada Galeș și Andreea Alexandrescu. Direcția de scenă: Irina Slate, studentă în anul II la Regie teatru. La toate cele trei piese, traducerea a fost asigurată de Jenniffer Corrales Ocanitrillo, așteptând acum, după cum am discutat cu ea, să traducă și texte românești pentru teatre din Mexic. Din păcate, și la azteci, dramaturgii autohtoni contemporani nu sunt luați în seamă, ei descurcându-se cu teatrele particulare! Mai cunoaștem noi un caz, nu-i așa?!... Care dintre cele trei piese mexicane (de ce nu și dintre cele trei românești, citite anul trecut?) va avea premiera la „Nottara”?

Add comment


Security code
Refresh