Main menu

header

…„Commedia dell’arte” se simte ca acasă la Teatrul „Masca”. Iar ultima premieră, „Slugă la doi stăpâni”, după Carlo Goldoni, întregeşte un veritabil „careu de aşi”, amintind „Gemenii” (tot Goldoni), „Regele cerb”, de Carlo Gozzi, şi „Îndrăgostiţii” (Vicenzo Belando). Proiect temerar şi minunat al eruditului creator nu doar de teatru, ci şi de cultură care este Mihai Mălaimare. După ce a ctitorit, sfidând scepticismul unora, singurul teatru românesc de gest, expresie corporală şi pantomimă (de referinţă uluitorul spectacol „Intrusa”, după Borges, creat de Mihai Mălaimare!), după ce a născut miraculos, în „Uverturii”, elegantul „teatru de cartier” (Militari), un intim Templu unde se adună toate vârstele din lumea bună a Bucureştiului, directorul de la „Masca” se poate mândri că a zămislit şi o excelentă tânără trupă de teatru-total.

…Ultima premieră, „Slugă la doi stăpâni”, reprezintă un spectacol de zile rare. Jucat într-un ritm uluitor, cu o vervă nebună, cu frenezie, cu bucuria de a fi actor, de a cânta şi dansa, de a fi acrobat, de a râde, traversând suferinţa, cu fericirea de a trăi, de a iubi şi a transmite, cu ales lirism, fiorul dragostei şi speranţei. La Masca, „Povestea veneţiană” de iubire nu putea începe, în acest spectacol de suflet pur şi cuget distins, decât cu toţi cei 11 interpreţi de teatru-total îmbrăcaţi hippy (amintind şi de „Flower-power”!) şi cântând, acompaniindu-se la chitare, „Iubirea vine ca o furtună” şi „Lumea-ntreagă vrea să iubească”. După ce, câţiva ani, cu atâta trudă şi speranţă, şi-a format tânăra trupă în „regimul spartan” al teatrului de gest, de limbaj al corpului, de pantomimă, Mihai Mălaimare a şocat, acum, oferindu-ne un minunat spectacol de teatru-teatru. Cei 11 actori au fost încântători, nu doar că au cântat şi au dansat impecabil, că au făcut salturi mortale, flic-flac-uri ori s-au luptat verite, ci şi prin rafinamentul interpretării textului, prin individualizarea psihologiei fiecărui personaj. Îi menţionez, însoţiţi de noi aplauze: debutantul Andrei Gonczi (Truffaldino; student în anul I la clasa legendarei Sanda Manu. Un mare pariu câştigat al regizorului!), Ana Sivu Daponte (Beatrice), Alina Crăiţa (Smeraldina), Ana Turos (Clarice), Aurel Sandu Sorin (Pantalone), Valentin Mihalache (Lombardi), Bogdan Angelescu (Brighella), Răzvan Teodorescu (Silvio), Ionuţ Ghenu (Florindo), Laura Dumitraşcu şi Andrei Drăgulescu (Zanii).
„Slugă la doi stăpâni” înseamnă şi o minunată disertaţie despre teatrul modern oferită de regizorul Mihai Mălaimare, în echipă de top cu Sanda Mitache (scenografie), Ioana Macarie (coregrafie), Răzvan Alexandru Diaconu (muzică originală), Ion Albu (lupte scenice), Ionuţ Corlaci (acrobaţie). Un spectacol ce trebuie văzut neapărat de iubitorii de teatru adevărat şi de… juriile dispuse să reabiliteze „criteriul valoric”!