Main menu

header

617 28 4de Roxana Istudor

Puține domenii stârnesc atâtea discuții ca îngrijirea animalelor - după unii, dusă la extrem, după iubitorii necuvântătoarelor, ceva cât se poate de firesc. Aceștia din urmă au pretenții tot mai mari de la industria de nișă care se ocupă de cosmeticele pentru animale, solicitând produse variate și de bună calitate.

Un domeniu care crește rapid

Îngrijirea animalelor cu produse cosmetice de bună calitate nu este la îndemâna oricui. Domeniul crește rapid, chiar dacă este o piață mică - la nivelul anului 2019, estimările merg spre vânzări totale de peste 91 de miliarde de dolari, arată marketresearch.com. Cine va băga aceste sume în buzunarul producătorilor? Cu precădere tinerii și copiii ai căror părinți au posibilități financiare peste medie. Văzută nu demult ca o preocupare superficială și un lux inutil, această industrie are astăzi tendința de a copia cosmeticele umane. „Indiferent de produs, consumatorii se așteaptă la aceleași rezultate pentru animalele de companie ca pentru ei înșiși atunci când achiziționează cosmetice personale. Acest segment industrial ține pasul cu cosmeticele umane, optând tot mai mult pentru produsele sănătoase”, explică Tara Pellegrino, distribuitor pentru o firmă de profil.

Cele naturale și antialergice sunt la mare căutare

Clienții au început să facă diferența între cosmeticele pentru animale așa cum au învățat să separe produsele de calitate inferioară și când cumpără pentru ei înșiși. „Se caută produse care funcționează cu adevărat. Există variațiuni ieftine de import și multe nu au ingredientele pe etichetă, dar, ca și în cazul oamenilor, este important să știi ce utilizezi pe câinele personal”, punctează Eric Bittman, reprezentant al unei firme britanice. Ca urmare a creșterii pretențiilor, cei care se ocupă de îngrijirea animalelor au luat obiceiul de a citi etichetele în spatele anunțurilor „organic” sau „natural” - identifică procente, compoziții, combinații de elemente. „Dacă este cu adevărat organic, procentul trebuie trecut pe etichetă. De exemplu: ulei organic de jojoba - 50%”, arată petage.com. Un alt aspect pe care îl iau în considerare stiliștii animalelor este reacția alergică a acestora. De pildă, chiar dacă iarba este ceva natural, există câini alergici la iarbă. În consecință, au apărut produsele fără gluten, fără soia etc.

Șampoane cu aloe vera și protecție UV

Un alt trend care se manifestă și care are drept consecință adaptarea producătorilor este umanizarea animalelor, în special a câinilor, în interiorul familiilor, care au început tot mai mult să-i trateze pe prietenii necuvântători aproape ca pe oameni. În dorința de a le face o viață cât mai bună, au schimbat complet mentalitatea de a ignora dacă animalul are mătreață sau piele uscată și caută produse la fel de eficiente ca şi pentru ei înșiși. Chiar și procesele de exfoliere au intrat în lumea cosmeticelor pentru câini, în special în domeniul șampoanelor, care astăzi conțin aloe vera pentru înlăturarea pielii moarte, uleiuri pentru hidratare, protecție împotriva radiației solare, balsamuri naturale pentru blană. Nu sunt pierdute din vedere detalii ca lustruirea unghiilor, periile „prietenoase” pentru descâlcirea blănii și tot felul de alte aplicații și inovații estetice (vopsirea vârfului cozii, colorarea gheruțelor etc.) care să scoată câinele din anonimat și să arate dragostea stăpânului pentru animalul său de companie.

Industria animalelor este una dintre cel mai stabile și mai de succes: rezistă în criză, nu are scăderi de sezon, nu este nevoie să fie educați sau convinși clienții prin publicitate costisitoare, este o piață în creștere și cu un profit predictibil (entrepreneur.com)

Inovarea vine din zona produselor premium

Primul val al intrării cosmeticelor pentru animale în epoca produselor naturale s-a înregistrat în 2014. De atunci au apărut pe piață tot mai multe elemente de acest tip: hrană organică, tratamente naturale, jucării, terapii high-tech, prescripții veterinare și servicii de lux, toate naturale. Chiar dacă au existat și voci care au criticat tendința, afirmând că toate aceste inovații ignoră produsele de masă, accesibile, inovarea în industrie vine totuși din zona premium, astfel încât noutățile acestei piețe vor proveni tot din perimetrul acestei categorii și în viitor, notează marketresearch.com.