Main menu

header

640 24 2de Roxana Istudor şi Adrian Barna

În condițiile în care înstrăinarea dintre oameni a devenit aproape un clișeu, mai ales în marile aglo­merări urbane, descoperirea că ani­malele de companie reconstruiesc acest capital social poate fi relevantă în reperele comunităților.

Influențează conexiunile cu vecinii

Efectul pe care îl au animalele de com­panie îi excede pe proprietarii lor, arată studii de dată recentă. Mai exact, prietenii necuvântători contribuie masiv la întărirea legăturilor din interiorul comunităților. A demonstrat-o un studiu extins, desfășurat în orașul australian Perth și în trei localități din Statele Unite - San Diego, Portland și Nashville. În toate aceste comunități a fost observat cu pregnanță faptul că a deține un animal de companie este semnificativ mai aproape de ceea ce este cunoscut drept capital social, necuvântătoarele si­tuându-se astfel în centrul factorilor care influențează conexiunile cu vecinii.

Proprietarii de câini își cunosc mai bine concitadinii

Datele adunate pe parcursul cercetării au atestat faptul că proprietarii de câini, de pildă, își cunosc vecinii în număr de cinci ori mai mare decât ceilalți. S-a mai observat că animalele de companie sunt un coagulant afectiv al întregii comunități, oamenii, indiferent de vârstă sau de statut social, răspunzând emoțional pozitiv la pre­zența acestora. Este demn de men­țio­nat faptul că nenumărate studii interna­țio­nale au confirmat importanța capitalului social în evoluția unor indicatori majori din interiorul comunității, cum sunt: starea de sănătate, educația, controlul infracționa­lității și menținerea siguranței.