de Daniela Purgaru

Harta detaliată a genomului ursului panda uriaş a fost realizată recent de cercetătorii chinezi, care au arătat că acest animal timid este foarte apropiat din punct de vedere genetic de... câine.

Descoperirea ar putea duce la înmulţirea lor
Cercetătorii de la Institutul din Beijing pentru studii genetice au încheiat segmentarea genomului ursului panda uriaş în octombrie anul trecut, însă nu au reuşit să stabilească harta detaliată a genomului acestui animal decât recent. Detaliile hărţii arată că panda uriaş are 21 de perechi de cromozomi şi peste 20.000 de gene, a mai precizat Xinhua.
Potrivit specialiştilor, în prezent nu mai există în stare sălbatică decât circa 1.600 de panda uriaşi în China, în special în sud-vestul ţării, cărora li se adaugă circa 200 de exemplare crescute în captivitate. Notoriul lor libidou scăzut a descurajat până acum eforturile depuse pentru accelerarea reproducţiei. „Sperăm că harta ne va permite să găsim o explicaţie genetică pentru slăbirea capacităţii de reproducţie a urşilor panda şi să-i ajutăm apoi să aibă pui”, a declarat Wang Jun, unul dintre cercetătorii institutului.