Main menu

header

Nu este suficient să consideraţi dumneavoastră că este pregătit să meargă la şcoală, ci este necesară o evaluare făcută de un specialist

  Din ce în ce mai mulţi părinţi se întreabă când ar fi mai bine să îşi dea copilul la şcoală. Grădiniţele supraaglomerate şi obligativitatea de a urma grupa pregătitoare înainte de a începe şcoala dau peste cap de multe ori planurile părinţilor şi întârzie înscrierea micuţului în clasa I.

Criterii orientative

  Înscrierile „bobocilor” pentru anul şcolar 2009-2010 sunt deja în desfăşurare, aşa că ne-am gândit să venim în sprijinul părinţilor care ezită să facă acest pas şi să le dăm câteva sfaturi utile. Potrivit specialiştilor, copilul este primit în clasa I numai dacă dezvoltarea psihică îi permite să fie independent, să nu mai aibă nevoie de prezenţa permanentă a părinţilor. Şcolarul trebuie să fie capabil să se integreze în activitatea colectivă a clasei, iar capacităţile psihice trebuie să atingă un anumit grad de maturizare:
- capacitatea de înţelegere lexicală;
- memorie suficient dezvoltată;
- capacitatea de a fi atent şi puterea de concentrare;
- capacitatea de a participa la ore şi de a interacţiona cu colegii sau cu cadrele didactice.

Consultaţi un psiholog, pentru evaluarea corectă

  Medicii psihologi sunt cei mai în măsură să stabilească momentul optim pentru începerea şcolii. Aşa că nu ezitaţi şi consultaţi un specialist înainte de a lua o hotărâre. Sunt două sisteme care trebuie luate în considerare în evaluarea pregătirii copilului pentru şcoală: sistemul psihocomportamental şi sistemul cognitiv-aptitudinal.
  Sistemul psihocomportamental include:
a) Orientarea în spaţiu şi în timp. Copilul trebuie să identifice în spaţiu măcar patru-cinci poziţii (sus, jos, faţă, spate, alături) şi să deosebească uşor cele trei momente ale zilei: dimineaţă, prânz şi seară.
b) Coordonarea oculomotorie. Micuţul trebuie să poată desena un pătrat şi un triunghi după model şi să redea prin desen profilul uman cu picioare, nas, ochi, gură, braţe, trunchi.
  În numărul viitor al revistei noastre vă vom da câteva detalii şi despre sistemul cognitiv-aptitudinal necesar viitorului şcolar şi vă vom informa cu privire la noţiunile pe care copilul trebuie să le înveţe la grupa pregătitoare de grădiniţă şi să le cunoască deja în clasa I. (va urma)
Veronica Zărescu