Main menu

header

cotnari wide

636 9 1de Monica Beleneș şi Claudiu Melinte

Stresul a pus stăpânire şi pe dumneavoastră? Simţiți încordare, tensiune, solicitare, ba chiar ați început să aveți palpitaţii şi oboseala nu vă mai lasă? E timpul să luați măsuri şi să încercați să scăpați de stres printr-o alimentaţie sănătoasă. Criza şi suprasolicitarea de la locul de muncă au început să-şi pună drastic amprenta asupra majorităţii angajaţilor. Toţi trag cât mai tare pentru a-şi păstra jobul. Dacă vă numărați printre ei, dar vreți, totuşi, să duceți o viaţă relaxantă, vă spunem ce ar trebui să consumați:

Lapte

Este bogat în antioxidanţi, dar şi în vitaminele B1 și B2, calciu şi triptofan. Triptofanul este un aminoacid esențial care contribuie la inducerea somnului natural, reduce sensibilitatea la durere, atenuează migrenele și acționează ca un antidepresiv natural. De aceea, începeți ziua cu un pahar cu lapte pentru a gândi mai limpede și terminați-o cu un alt pahar cu lapte pentru a dormi mai ușor.

Varză crudă

O banală salată este de ajuns ca să vă asigure necesarul zilnic de vitamina E. În plus, este antidepresivă şi anticancerigenă. Combinată şi cu un morocov ras este şi mai eficientă.

Broccoli

636 9 2E o sursă excelentă de vitaminele A, B2, acid folic şi vitamina C, dar şi de fier şi potasiu. Toate luptă cu stările de stres şi de panică și, totodată, combat anemia şi anxietatea.

Pătrunjel

Este un excelent antioxidant şi conţine mai multă vitamina C decât o portocală şi mai mult fier decât spanacul. Aşa că, pentru a face faţă mai uşor stresului, e bine să consumați zilnic o salată în care să adăugați o legătură de pătrunjel.

Sparanghel

Are o cantitate ridicată de fosfor şi vitamina B. De aceea este nemaipomenit pentru ridicarea moralului şi stimulează în cazurile de astenie fizică şi intelectuală.

Mere

Sunt la îndemâna oricui, dar puţini ştiu că au capacitatea de a regla nivelul zahărului şi al glucozei din sânge. De aceea, când vă simţi obosiți e indicat să mâncați un măr.

Cereale fortifiante

Această categorie cuprinde toate alimentele care au la bază grâu, orez, ovăz, porumb, orz etc. Cei mai cunoscuţi sunt fulgii de porumb, care au un conţinut important de vitamine şi de acid folic, elemente care ajută la reducerea stresului.

Migdale

636 9 3Prin conţinutul bogat în vitaminele B2 şi E, magneziu şi zinc, migdalele sunt extrem de benefice dacă doriți să scăpați de stres şi să fiți din nou fericiți. Ele produc serotonină, numită şi „hormonul fericirii”.