Main menu

header

cotnari wide

695 9 2de Călin Popa şi Adrian Barna

Rădăcină a unei plante care creşte în America de Sud, maca depozitează o mulţime de nutrienţi foarte importanți pentru sănătate.

Ameliorează simptomele menopauzei

Maca este o sursă majoră de tiamină, riboflavină, vitamina B6, calciu şi fier, care contribuie la menţinerea energiei metabolismului. În aceste condiții, rădăcina de maca este utilizată la scară largă pentru efectul său de echilibrare a nivelului hormonal din corp, iar studiile arată că multitudinea de nutrienţi şi conţinutul fitochimic din rădăcină contribuie la ameliorarea simptomelor din timpul menopauzei. Oamenii de ştiinţă au observat la femeile care au luat suplimente cu maca o ameliorare a unora dintre simptomele cel mai des întâlnite, cum ar fi bufeuri, insomnii, transpiraţii nocturne sau depresie.

Contribuie la coagularea sângelui

Maca are în componență un mineral foarte important pentru fertilitate şi reproducere, precum şi în menţinerea unui nivel normal de testosteron în sânge: zincul. Un studiu efectuat pentru analizarea eficacităţii suplimentelor de maca referitor pe acest segment a arătat o îmbunătăţire a stării persoanelor implicate în teste, după ce au luat doza maximă de maca pe zi. Acest rezultat a fost pus pe seama capacității plantei de a stimula glanda pituitară, responsabilă de secreţia de testosteron la bărbaţi şi de estrogen şi de progesteron la femei. De altfel, de secole, maca are o reputaţie consolidată cu privire la efectul său asupra libidoului și a îmbunătăţirii funcţiei erectile masculine. De asemenea, calciul pe care îl conține din plin rădăcina de maca are un rol important în coagularea normală a sângelui, menținând un metabolism energetic normal, funcţionarea optimă a muşchilor și a neurotransmiţătorilor.

Acţionează în osteoporoză

Menţinerea densităţii osoase este o problemă comună în rândul femeilor, odată cu înaintarea în vârstă. Studii numeroase au pus în evidență faptul că rădăcina de maca este asociată cu creşterea densităţii osoase. Planta favorizează asimilarea calciului în oase, prevenind astfel apariţia osteoporozei. Mai mult, maca este recunoscută pentru capacitatea sa de a întări rezistenţa fizică şi de a crea energie, deoarece multitudinea de nutrienţi conţinuţi ajută la funcţionarea unui metabolism energetic normal. Este, printre altele, meritul fierului care se găsește în rădădina de maca, mineral care contribuie la menţinerea funcţiei cognitive normale. În plus, consumul de maca asigură un metabolism energetic optim, formarea normală a celulelor roşii şi a hemoglobinei, transportul oxigenului în sânge, funcţionarea în bune condiții a sistemului imunitar, reducerea stărilor de oboseală şi de epuizare, având un rol important în procesul de diviziune celulară. Acesta este şi motivul pentru care vechii războinici incaşi apelau la plantă înainte de a pleca la bătălie, deoarece consumul de maca le dădea un plus de forţă.

Rădăcina de maca este consumată ca pulbere, care se poate adăuga în milkshake-uri, biscuiţi, negrese, batoane proteice sau în smoothie-uri, în doză de 10-15 g pe zi