Main menu

header

cotnari wide

699 10 1de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Mulţi dintre noi cunoaştem vechiul sfat „mâncaţi morcovi ca să aveţi vederea bună”. Exprimarea este plastică doar aparent… o alimentaţie adecvată face foarte mult pentru ochii noştri, pentru păstrarea acurateţii şi mai ales pentru prevenirea problemelor de vedere care apar odată cu înaintarea în vârstă.

Este importantă o alimentaţie bogată în vitaminele C şi E, betacaroten şi zinc

Un studiu de dată recentă al „National Institutes of Health’s Age-Related Eye Disease”, din SUA, a pus în relaţie directă aportul de anumite vitamine cu păstrarea calităţilor vederii, mai ales în cazul persoanelor trecute de vârsta de 60 de ani. Există, aşadar, dovezi certe ale faptului că degenerarea moleculară de la nivelul ochilor, de care suferă cei ajunşi la o anumită etate, poate fi semnificativ întârziată cu ajutorul unei alimentaţii bogate în vitaminele C şi E, în betacaroten, zinc şi cupru. „Cercetările au demonstrat că persoanele care includ în alimentaţie legume de tip broccoli sau spanac prezintă un risc mai scăzut de a dezvolta degenerările de acest tip.

Conţin luteină, care e concentrată în retină

Aceste legume conţin luteină, care este concentrată în retină, fiind responsabilă pentru absorbţia părţii albastre din spectrul luminii, cea care în ultimă instanţă protejează retina de daunele pe care le poate provoca lumina”, explică Tammy Roberts, specialist în nutriţie şi educaţie pentru sănătate, de la Universitatea Missouri, citat de „dailyjournalonline”. Printre factorii de risc care antrenează afecţiunea amintită se numără: vârsta înaintată, genul persoanei (femeile fiind mai expuse pericolului apariţiei degenerării), bolile cardiovasculare, colesterolul mărit, expunerea prelungită la soare, obezitatea şi nivelul scăzut al antioxidanţilor din sânge.