Main menu

header

cotnari wide

643 4 1de Roxana Istudor şi Florica Pintea

Alimentele pe care le consumăm zilnic au, în mod firesc, rolul lor în menținerea frumuseții exterioare. Chiar dacă acest principiu este cunoscut de mult timp, specialiștii au sintetizat produsele pe categorii de beneficii, astfel încât oricine să-și poată da seama dacă alimentația proprie contribuie la aspectul fizic.

Stridii, somon și spanac pentru păr

Experții citați de „Daily Mail” au alcătuit o listă de alimente cu beneficii de excepție pentru fiecare element al frumuseții exterioare. Așadar, pentru creșterea și bogăția părului sunt recomandate brânzeturile, întrucât nutrienții din lactate susțin puterea podoabei capilare, arată beautyflash.co.uk. De asemenea, stridiile, prin conținutul mare de zinc, asigură structura puternică a firului de păr, întărind foliculii. În cazul în care doriți să opriți sau să preveniți căderea părului, mâncați carne de pui. Aportul acesta de proteine va pune la adăpost podoaba capilară de agresiunile exterioare. Pentru strălucire, consumați somon. Încărcat cu acizi grași, acesta hrănește glandele din jurul foliculilor și, totodată, are proprietăți antiinflamatoare care vă vor feri părul de acțiunea microbilor. O creștere sănătoasă a părului are nevoie și de substanțele nutritive din spanac: vitaminele A și C, fierul și betacarotenul. Acestea vor menține scalpul în cea mai bună condiție, asigurând automat și calitatea părului.

Fasolea și uleiul de măsline întrețin tenul

643 4 2Proteinele din boabele de soia par a fi fost create (și) pentru a echilibra diferențele de nuanțe de ton ale tenului. Dacă luați în calcul și faptul că soia este plină de minerale, rezultatul final este reducerea petelor, o piele mai luminoasă și mai catifelată. Efecte asemănătoare puteți obține și dacă veți consuma fasole. Bogată în zinc, aceasta asigură în cazul acneei rezultate aproape comparabile cu ale antibioticelor, susțin unii cercetători. Consumul de avocado va hidrata pielea în profunzime, grație prezenței grăsimilor sănătoase din componența acestui fruct atât de apreciat. Mai mult, avocado va acționa ca un protector în fața agresiunii razelor UV. Iar dacă nu vreți să cheltuiți o avere pe produsele antiîmbătrânire care de regulă sunt destul de scumpe, soluția este consumul de iaurt, în special grecesc, care susține fermitatea pielii. Nu uitați de uleiul de măsline, cu antioxidanții-minune pe care îi conține și care poate fi și consumat, și aplicat pe piele.

Zâmbetul strălucitor se menține cu ceai verde

Consumul de ceai verde reduce placa bacteriană care se formează pe dantură, previne bolile gingivale și menține sub control nivelul bacteriilor din cavitatea bucală. Specialiștii afirmă că persoanele care beau ceai verde zilnic vor avea dinți mai sănătoși și mai strălucitori. Reducerea nivelului acizilor care erodează smalțul dinților se poate obține prin consumul de brânză. Este o sursă fenomenală de calciu, element esențial pentru o dantură puternică. Cercetătorii afirmă că brânza echilibrează nivelul pH-ului din gură, reducând riscul pierderii dinților. Iar dacă vă doriți o albire naturală, este bine să știți că un „înălbitor” remarcabil se găsește în căpșuni: acidul malic. O curățare excelentă a danturii se poate face, de asemenea, prin consumul de țelină. Mestecând îndelungat această legumă este stimulată producția de salivă, care neutralizează bacteriile. Nu în ultimul rând, nucile caju, bogate în magneziu, previn pierderea prematură a dinților.

Scrumbia întărește unghiile casante

Atunci când unghiile mâinii sunt uscate, casante sau pătate, puteți apela la grăsimile bune care se găsesc în scrumbie. Acestea vor hidrata și vor întări unghiile foarte repede și eficient. Totodată, consumul de semințe de chia, cu aportul lor de calciu, magneziu și proteine, înseamnă sănătate curată pentru unghii, care se mențin curate și sănătoase prin stimularea naturală a producției de colagen din organism. Și semințele de dovleac și-au câștigat, printre altele, renumele de susținători ai sănătății și frumuseții unghiilor, conținând toate elementele necesare acestui efect. Iar în broccoli veți găsi un alt aliat al unghiilor, cisteina, aminoacid care potențează beneficiile proteinelor. Iar dacă adăugați în dietă cacao, unghiile dumneavoastră vor fi în cea mai bună condiție grație aportului de minerale (magneziu, fier, zinc) din compoziția celebrei pulberi.

„Bucuria de a trăi este cel mai bun tratament cosmetic al unei femei“ (Rosalind Russell, actriță)

Roşiile refac pielea

Studiile derulate în Marea Britanie au arătat că persoanele care consumă minimum cinci linguri cu suc de tomate zilnic au o protecție în fața razelor UV cu peste 30% mai mare decât a persoanelor care nu au aceste legume în alimentație. Diferența este dată de puternicul antioxidant numit licopen, prezent în roșii. Ca urmare, efectul consumului asupra pielii în general și a tenului în special este semnificativ.