Main menu

header

779 4 2de Călin Popa şi Eduard Popa

Date fiind sumele amețitoare care sunt „învârtite” în industria frumuseții, cei interesați să aibă o parte din acest profit uriaș nu precupețesc niciun efort pentru a atrage cât mai mulți clienți. Așa cum este firesc, primele ținte sunt milenialii și Generația Z (persoanele până în 35 de ani), care beneficiază de o atenție totală, de la anticipare la ofertă de produs.

Unelte de decodare și de marketing

Distanța de optică și de preferințe între tinerii de astăzi și generația anterioară sunt enorme, de la atitudinea față de chimicalele din produsele de înfrumusețare până la trenduri, proceduri și mijloace ale tehnologiei. Ca urmare, milenialii și Generația Z sunt obiectul unor cercetări extinse, care le urmăresc „mișcările”, le cuantifică schimbările de optică și încearcă să le decripteze nevoile viitoare, pentru a face din aceste milioane de consumatori clienți fideli. De pildă, brandul european IL Cosmetics a depășit de mult simpla producere de cosmetice și s-a echipat cu unelte de decodare, de marketing și de dezvoltare pe direcția descifrării unor viitoare cerințe ale consumatorilor tineri. De asemenea, potențialii consumatori sunt bombardați pe rețelele de socializare, brandurile dedicând sectoare întregi acestui asalt publicitar.

Întâmpinarea atitudinii sociale a clienților

Producătorii de cosmetice nu ignoră nici posibilitatea pe care o oferă inteligența artificială pe direcția anticipării nevoilor clienților. Astfel, după modelul medical, sunt create imense baze de date care pun cap la cap ce folosesc, ce doresc și chiar ce gândesc potențialii clienți vizavi de înfrumusețare. Așa reușesc producătorii să țină pasul cu moda cosmeticelor vegane, să lanseze dispozitive revoluționare, să creeze produse personalizate și să depășească sectorul, venind în întâmpinarea atitudinii sociale a clienților lor. „Când vine vorba despre make-up, descifrarea obiceiurilor de consum și ale potențialelor dorințe viitoare ale clienților este un element-cheie pentru evoluția noastră”, detaliază Aurélie Ignaccolo, director al IL Cosmetics, companie cu sediul în Luxemburg.

Industrie în industrie

Evaluarea trendurilor și a viitoarelor preferințe ale tinerilor a devenit un fel de industrie în industrie. Mai precis, marile branduri au divizii care se ocupă de colectarea tuturor datelor online posibile despre consumatori, care, alături de bazele de date, dau linia așteptărilor clienților de la înfrumusețarea zilei de mâine. Atunci când este nevoie, companiile angajează armate de operatori care funcționează în unitățile de marketing, cu misiunea clară de a analiza lumea digitală și de a anticipa dorințele cumpărătorilor. După ce un produs este lansat, o altă divizie de oameni se ocupă de „ecouri”, de rezultatele vânzării nu doar din perspectiva profitului, ci și din cea a opiniei clienților, notează premiumbeautynews.com. La final, se analizează și această interacțiune și, mai departe, se dezvoltă noi modalități de a ține legătura cu consumatorii.

„Pe tot parcursul anului 2020, brandurile cu care colaborăm își vor intensifica eforturile pentru anticiparea nevoilor clienților, în special prin analizarea marilor baze de date“ Aurélie Ignaccolo, director IL Cosmetics