Main menu

header

792 5 1de Călin Popa şi Ştefania Băcanu

Deși au intervenit unele relaxări în pandemie și experiența de shopping se poate relua, testarea produselor nu mai este posibilă ca înainte de criza sanitară. În aceste condiții, comercianții de cos- metice au fost nevoiți să găsească soluții pentru a putea facilita „probarea” produselor fără ca acestea să fie atinse de un mare număr de persoane și astfel să crească riscul transmiterii noului coronavirus.

Dispenser cu senzori de mișcare

Perioada de „conviețuire” cu COVID-19 determină unele modificări în atitudinea cumpărătorilor și a comercianților din industria frumuseții. Furnizorii de mostre au fost printre cei dintâi care au fost nevoiți să se adapteze la reguli foarte stricte și să imagineze soluții pentru ca distanțarea să fie pusă în practică și pe acest segment. De pildă, brandul Meiyume a pus la punct un prototip pentru mostre care permite aceeași experiență, dar fără atingere. Dispozitivul este alimentat cu o baterie, este activat prin senzori de mișcare și poate reacționa ca un dispenser de parfum sau produs de îngrijire a feței sub formă lichidă.

Experiență completă de shopping, în manieră igienică

Mecanismul pus la dispoziția clienților utilizează produsele existente, fără să mai fie nevoie să fie create noi amestecuri sau să fie modificat lanțul de aprovizionare existent. Testerul este foarte adaptabil și se „pliază” pe dimensiunea recipientului fiecărui produs. Dispozitivul fără atingere urmează să fie disponibil în perioada următoare, permițând astfel ca toți cumpărătorii să poată beneficia în continuare de posibilitatea de a atinge și de a mirosi produsele, dar fără să se expună pericolului de contagiune. „Mecanismul nostru le permite clienților să-și continue experiența completă de shopping într-o manieră igienică și sigură”, punctează Steve Dodd, vicepreședinte al Meiyume.

Panouri electronice, oglinzi „inteligente”

792 5 2Brandurile de produse cosmetice sunt angajate într-o adevărată cursă a adaptării la cerințele de distanțare fizică pe care le impune perioada pandemică, mai ales că nu se știe cu exactitate cât va dura aceasta, iar în joc sunt profituri considerabile. În aceste condiții, sunt în lucru sau disponibile mijloace moderne de etalare a produselor, cu ghid automat de densitate a clienților, panouri electronice care oferă toate informațiile despre produsele existente la raft, sisteme digitale care actualizează în timp real comportamentul de shopping, oglinzi „inteligente” pentru testare virtuală sau aplicații pe telefonul mobil.

„Echipa noastră lucrează pentru a lansa în curând soluții care vor reimagina interacțiunea clienților cu produsele cosmetice“ (Gerard Raymond, președinte al Meiyume)