Main menu

header

813 4 1de Călin Popa şi Florica Pintea

În lumea tehnologiei avansate, nu mai este suficient pentru consumatorii de cosmetice ca produsele să-și facă treaba primară pentru care au fost create. Mai precis, cererea momentului, care se transformă în tendință pe termen lung, este ca fardurile, cremele, loțiunile și gelurile să acționeze asupra tuturor simțurilor, generând o experiență pozitivă complexă.

Atingere, miros, plăcerea contactului cu textura

În ultima perioadă, trendul cosmeticelor multisenzoriale a crescut constant în popularitate, condițiile speciale ale pandemiei de COVID-19 accentuând fenomenul. În acest context, apelul cosmeticelor la simțuri a ajuns la fel de important ca efectul lor asupra frumuseții. „Cu o ofertă atât de mare, este esențial pentru producători să-i facă pe clienți să se îndrăgostească pe loc de formulele pe care le propun și să-i determine să le folosească pentru un cumul de calități, nu doar pentru urmări imediate”, notează publicația „Cosmetics Design”. În prezent, ceea ce îi determină pe cumpărători să aleagă este nu doar calitatea produsului, ci și emoția pe care o generează acesta, prin acțiunea asupra atingerii, mirosului, senzației imediate de hidratare și prin plăcerea contactului cu textura produsului.

Culorile neobișnuite generează un sentiment jucăuș

813 4 2Producătorii de cosmetice iau în calcul elemente cu totul noi, cum ar fi proprietatea produsului pe care îl propun de a face clienții să zâmbească, să se relaxeze, să se simtă energizați și, nu în ultimul rând, să fie multifuncționale și simple în utilizare. Potrivit estimărilor cererilor clienților, se acordă atenție unor atribute speciale ale formulelor, care trebuie să fie mătăsoase, proaspete, ușoare, rezistente la schimbări de temperatură, protectoare etc. Concret, consistența unei creme, de pildă, poate fi asociată cu capacitatea produsului de a furniza hidratare în plus, formulele cu mentol revigorează, iar culorile neobișnuite generează un sentiment jucăuș.

Ingrediente inedite, ambalaje cu design special

813 4 3Consumatorii de cosmetice, femei și bărbați deopotrivă, caută produse care să atragă vizual, să ofere o multitudine de efecte, să stimuleze simțurile și să conțină ingrediente inedite, inovatoare, care să ateste faptul că producătorii investesc în cercetare. Ca urmare, cosmeticele care s-au dovedit de succes sunt măști de față în culori neobișnuite, farduri parfumate, creme care răcoresc și conțin plante și minerale neobișnuite, componente care reduc stresul și un design deosebit, de preferință ecologic, al ambalajelor.

Efect şi accesibilitate

Din punct de vedere tehnic, pentru a obține o experiență senzorială completă, care uneori include și auzul, producătorii apelează la amestecuri de uleiuri esențiale, agenți de gelificare, arome și substanțe hidratante echilibrate cu atenție. Odată produsele create, acestea sunt testate „în orb”, pentru percepția cât mai profundă a efectelor senzoriale ale produselor. Practic, producătorii pregătesc formule care să aibă efect cosmetic, să genereze bucurie și să atingă celelalte simțuri, iar pe deasupra să fie foarte ușor de folosit și cu un preț cât mai accesibil, dat fiind faptul că oamenii au tot mai puțin timp pentru a se ocupa de ei înșiși și, de asemenea, sunt mult mai atenți cu direcția pe care își cheltuiesc banii. De asemenea, foarte important este și felul în care se duce vestea despre un produs sau altul, un segment pentru care producătorii investesc considerabil.

Iluminator care hidratează, protejează și tratează

O altă direcție obligatorie de acțiune a cosmeticelor multisenzoriale este siguranța dermatologică. Pe lângă plăcerea oferită simțurilor și efectul pentru frumusețe, produsele care vor rezista pe piață sunt cele care au în spate cercetări riguroase din perspectiva efectului pe termen lung al utilizării acestora asupra pielii în profunzime. Practic, răstimpul în care cererea a trecut de la trendul efectelor imediate și limitate la nevoia de a avea cosmetice atât de complexe a fost foarte scurt și doar producătorii care investesc masiv în cercetare au șanse să rămână în joc pe termen mediu și lung. De pildă, o formulă de iluminare cu microperle trebuie să asigure nu doar o strălucire a tenului, ci și să absoarbă lumina, s-o reflecte, să genereze efect optic, să protejeze și să hidrateze pielea, să fie sigură din perspectivă dermatologică și, în plus, să diminueze petele, mai exact să trateze tenul punctual, acolo unde este nevoie, totul dintr-o singură aplicare.

Anticearcăn corector care răcește și dezumflă

Competiția pentru elaborarea de produse care să îndeplinească un număr cât mai mare de doleanțe este acerbă, brandurile întrecându-se în a încorpora cât mai multe funcții în formulele multisenzoriale. Unul dintre exemplele cele mai recente este lansarea anticearcănului AWAKE, produs de Schwan Cosmetics, care răspunde în același timp mai multor așteptări ale clienților. Astfel, produsul acoperă cearcănele, corectează imperfecțiunile vizuale ale zonei, este sigur din punct de vedere dermatologic, hidratează și are un efect de răcire care nu doar dezumflă rapid zona, ci oferă și o senzație plăcută pe piele, pe care în paralel o lasă să respire grație texturii versatile, care se adaptează ușor la particularitățile pielii. Nu au fost pierdute din vedere atracția vizuală, prin ambalaj, și aroma delicată a anticearcănului. De altfel, brandul urmărește ca aceste proprietăți multiple să facă parte din oferta fiecărui produs pe care îl lansează.

Cremele de mâini care acționează în paralel și asupra unghiilor sunt exemple edificatoare pentru capacitatea de acțiune multiplă, cu efect multisenzorial, a produselor cosmetice

Aparatură de ultimă generaţie, degustători şi somelieri

813 4 4Dat fiind fapul că tendințele cer pentru produsele cosmetice măsurarea precisă a pH-ului, vâscozitatea și gradul de grăsime, parametri chimici și fizici exacți, plus determinarea efectelor complexe, marile branduri se folosesc de aparatură ultramodernă, de inteligența artificială, precum și de un element foarte important, cel uman, care este specializat pe acest tip de testări. Tot acest angrenaj evaluează fluiditatea produsului, adaptabilitatea la diversele tipuri de ten, capacitatea de a acționa asupra simțurilor, dar și de a trata anumite afecțiuni, efectul natural sau ușurința în utilizare și rapiditatea cu care generează urmări benefice. De la aparatul numit consistometru până la algoritmii complecși de computer, care analizează datele a milioane de clienți și la personal ultraspecializat, inclusiv degustători și somelieri, care testează întregul ansamblu, marii producători apelează la toate mijloacele pentru a elabora produse obligatoriu memorabile, care să se mențină în preferințele clienților.