Main menu

header

940 4 2de Roxana Istudor şi Flori Pintea

Obsesia oamenilor pentru frumusețe și o „emblemă” ca Barbie sunt combinația perfectă pentru creatorii de aplicații. Cum producția „Barbie” este estimată nu doar să facă furori la box-office, ci și să confirme iubirea a milioane de persoane pentru celebra păpușă, inteligența artificială dă posibilitatea oricui să se „vadă” cu un astfel de chip perfect.

Idealul frumuseții, la îndemâna oricui

Dintre multele filtre de pe platformele de social media, unul este de natură să iasă în evidență: aplicația Barbie, cu inteligență artificială, care deja se răspândește cu repeziciune. În timp ce vocile alarmate atrag atenția că aceste filtre iau realitatea din ochii oamenilor și îi fac să-și deseneze o imagine nerealistă pe rețelele sociale, apetitul consumatorilor pentru a se reima- gina pare fără sfârșit. Filtrul TikTok Barbie AI este de natură să transforme rapid orice persoană într-o variantă a celebrei păpuși. Concret, acesta oferă acel aspect distinctiv considerat un ideal al frumuseții de atâtea decenii și folosește inteligența artificială pentru a transforma orice față într-un chip uimitor de asemănător cu Barbie.

Machiaj perfect cu câteva click-uri

Filtrul Barbie AI a captat imediat imaginația utilizatorilor, pentru că oferă acel faimos machiaj dramatic, ochi nemaipomenit de frumoși, perfect desenați, o coafură care complimentează aspectul și o imagine mult îmbunătățită, deci o stilizare fără cusur. Cu aura sa de romantism, dar și foarte atrăgătoare, păpușa neînsuflețită a ajuns un ideal. Lansată pentru prima dată sub titlul TikTok Barbie AI Filter, aplicația reimaginează subiectul unei fotografii în stilul păpușii. Modificarea este prezentată într-o tranziție glisantă, Barbie proaspăt redată înlocuind subiectul original al fotografiei. Fanii rețelelor de socializare și ai actorilor Margot Robbie și Ryan Gosling nu au pierdut nicio clipă în a adopta cu entuziasm acest filtru încă de la primele prezentări ale trailerului filmului „Barbie”, care îi are pe afiș pe cei doi actori.

Deşi era evident destinat să fie folosit pe oameni, TikTok Barbie AI a fost folosit şi pentru… câini

Strategie de marketing?

Numeroase aplicații țin cont de universul Barbie. Există posibilitatea pentru orice copilă de a-și crea propria experiență în Barbie DreamHouse, unde pot fi imaginate activități cum sunt gătitul, dansul, transformările de toate felurile, designul de interior sau de modă, salonul de unghii și de coafură, minijocurile sau petrecerile la piscină. Nu lipsesc reperele fixe care au făcut din Barbie ceea ce este - mai mult decât o păpușă, un adevărat simbol: viața în Malibu și faimoasa mașină decapotabilă roz. Este noul filtru TikTok Barbie AI pur și simplu un mod distractiv de a experimenta aspectul cuiva sau face parte dintr-o campanie de marketing? Nu ar fi prima - „Spider-Man: Across the Spider-Verse” a urmat o astfel de strategie de marketing și a creat Spider Society, un site web care permite utilizatorilor să își personalizeze propriul avatar Spidersona, din Spider-Verse. Utilizatorii pot construi o Spidersona printr-o evaluare a personalității proprii și făcând un selfie. Inteligența artificială amestecă apoi caracteristicile distincte, pentru a crea o Spidersona unică.