Main menu

header

699 23 1de Luana Mare şi Florica Pintea

Românii sunt chemaţi la vot în acest weekend pentru modificarea Constituţiei în definirea familiei ca fiind întemeiată pe uniunea liber consimţită între un bărbat şi o femeie, nu între soţi, aşa cum a fost până acum. Părintele Nicolae Tănase (medalion), de la Valea Plopului, cunoscut pentru faptul că a îngrijit de-a lungul timpului mii de copii părăsiţi de părinţi, spune că familia trebuie să reziste în forma lăsată de Dumnezeu, iar schimbarea termenului din legea funda- mentală a statului este profund necesară.

„Slujba Cununiei defineşte clar termenii de soţ şi soţie”

- De ce credeţi că este necesară această precizare în Constituţie pentru că nici acum căsătoriile între persoane de acelaşi sex nu sunt admise?

- Pentru că normalitatea nu a pus încă stăpânire pe viaţa noastră şi atunci trebuie să ne întoarcem la lucruri aşa de simple, de comune. Să redefinim termenii clar. Soţul, soţia sunt una în trup, dar în duh? Slujba Cununiei este plină de învăţătură. Acolo se arată cine este bărbatul, cine este femeia. Acolo se prezintă femeia nu ca pe o prelungire a cratiţei, cum adesea se spune la modul peiorativ, ci ca reprezentantă a Bisericii pentru că aceasta este mireasa lui Hristos. Este cea pentru care s-a jertfit Hristos. De aceea bărbatul e îndemnat să-şi iubească femeia lui până la jertfă deplină, iar femeia este îndemnată să se supună bărbatului său precum Biserica se supune lui Hristos. A vorbi astăzi despre normalitate presupune un act de curaj şi, totodată, un risc destul de mare, fiindcă trăim într-o lume a răsturnării valorice, în care am ajuns să spunem binelui rău şi răului bine! A vorbi astăzi despre normalitate când nebunul te arată cu degetul, infractorul te tratează ca pe un fraier, coruptul te aşază la marginea socială a existenţei, iar recidivistul la periferia societăţii, este ca şi cum ai vorbi despre imperiul filozofilor şi al înţelepţilor într-o lume a nebunilor!

- Credeţi că românii sunt deschişi influenţelor venite din Europa libertăţii sexuale?

- Dacă observăm, noi suntem cei care am început să ne pronunţăm. Nu ne impune nimic Europa. Polonezii nu cedează, ungurii nu cedează, atâtea ţări care nu au cedat. Cu vot sau fără vot, românii s-au pronunţat, iar Biserica a sprijinit această acţiune civică. Cred că cineva s-a speriat foarte tare când a văzut atâtea milioane de semnături pentru familia tradiţională. Este un lucru extraordinar pe care l-au făcut românii. Mai cred că manifestarea poporului este manipulată: ba se spune că la Referendum e un vot politic, ba că se sprijină vreun partid politic, aceste lucruri având impact puternic. La noi, dincolo de credinţa mărturisită există un respect al familiei. Este un vot pentru familie, nu pentru vreun partid. Sunt manipulări acestea. Eu am petrecut aproape o lună în Norvegia într-o situaţie mai puţin plăcută: de recuperare a copiilor familiei Bodnariu şi unde Preasfinţitul Macarie, Episcopul Ţărilor Scandinave, a depus un efort extraordinar pentru recuperarea lor. Atunci am văzut spre ce ne îndreptăm. Am văzut alţi doi copii pe care mama i-a recuperat. Erau loviţi, plini de vânătăi de la mama care îi îngrijea după ce au fost confiscaţi, iar la întrebarea: „Ce s-a întâmplat?” a spus: „Au căzut de pe scaun. Nu s-a întâmplat nimic”. La întrebarea „Ce ai făcut copiilor?”, adresată tatălui, speculată în defavoarea lui, televiziunea l-a filmat făcând un gest: „Le-am spus să stea cuminţi”. Este singurul mod în care homosexualii pot avea copii: să-i ia de la cei care-i pot face pentru că ei nu au cum să dea viaţă. Cel mai mare răpitor de copii din protecţia copilului norvegiană a fost descoperit ca pedofil de curând. Acestea sunt argumente vii. Către asta ne îndreptăm.

- Ce vă îngrijorează mai mult la influenţa din ţările dezvoltate?

- În ţările scandinave se fac experienţe de toate felurile. În Danemarca există proiecte de lege şi se discută vârsta cât mai mică pentru act sexual liber consimţit, dar şi necrofilia: sexul cu un om mort, cu condiţia ca, atunci când eşti viu, să-ţi dai acordul să se facă sex cu anumite persoane. Toate aceste proiecte de lege sunt făcute în virtutea libertăţii sexuale. Cred că trebuie să ne şi speriem puţin. Acesta este trendul libertăţilor sexuale.

„În ţările aşa-zis emancipate, fetiţelor de clasa a III-a li se arată filme cu agresiuni sexuale în fapt”

699 23 2- Educaţia sexuală în şcoli poate fi un pericol sau un ajutor pentru cei mici?

- Un alt caz dintr-o şcoală din afară: o româncă a vrut să meargă să o certe pe învăţătoare pentru că le-a prezentat fetiţelor din clasa a III-a un film de agresiune sexuală în fapt, nu desen animat, nu poveste. Dar acolo era considerat un act de educaţie. Învăţătoarea considera că le-a învăţat pe fetiţe să se apere. Aceasta este educaţia oferită în şcoală.

- Credeţi că acest Referendum va învrăjbi societatea, aşa cum s-a spus?

- Creştinul nu poate să urască omul, iar homosexualul este un om. Nu este permisă această ură. Orice altă abatere de la normalitate, schimbare de sex etc. reprezintă păcate, dar cel care le comite este om. El are chipul lui Dumnezeu în el. Trăim timpul în care Dumnezeu ne cere să ne implicăm total. Trebuie să protejăm familia firească! Nu ne mai putem ascunde după interesul personal! Dacă noi nu vom lupta din toate puterile ca acest Referendum să aibă succes, atunci vom fi vinovaţi de această nenorocire!

„Nu putem să acordăm toleranţă pentru păcat. Niciodată! Avem toată toleranţa faţă de păcătoşi. Nu vom vota contra cuiva, a unui om, ci pentru normalitate, pentru că normalitatea este cea care la un moment dat, practicată, se identifică cu sfinţenia“ (părintele Nicolae Tănase)

Vasile Bănescu: „Spuneţi «Da» căsătoriei dintre un bărbat şi o femeie“

699 23 3Pentru că s-au lansat numeroase speculaţii cu privire la Referendumul din 6-7 octombrie, Biserica Ortodoxă Română, prin purtătorul de cuvânt Vasile Bănescu a făcut precizări referitoare la acest eveniment important pentru societatea românească.

- Ce răspuns ar trebui să primească milioanele de credincioşi români la întrebarea clasică: „Eu cu cine votez?”

- Referendum este rodul iniţiativei a milioane de români, pornită dintr-o îngrijorare legată de asaltul anormalităţii, cel ideologic asupra instituţiei Căsătoriei. Este o temere pornită de la foarte multe exemple din spaţiul european unde, din păcate, Căsătoria a fost trădată în esenţa ei. Instituţia Căsătoriei este absolut validă, venerabilă, fără defecte lăuntrice, de o importanţă capitală. Biserica Ortodoxă Română îndeamnă pe credincioşi să meargă la Referendum şi să voteze „Da” pentru definiţia căsătoriei. Oricine s-ar fi aflat la guvernare, indiferent de culoarea politică, avea datoria fundamentală să onoreze milioanele de oameni care au cerut acest Referendum. E vorba doar despre protejarea căsătoriei care trebuie să rămână deschisă numai pentru un bărbat şi o femeie. Termenul de soţi, aşa cum este acum în Constituţie, la plural, poate însemna un număr nedefinit de persoane. „Soţi” poate să însemne în viziunea unora de astăzi doi bărbaţi, două femei ş.a.m.d.