Main menu

header

cotnari wide

638 3 4de Roxana Istudor

Unele dintre cele mai populare diete sunt cele care au în centru fructele preferate. Și cum atât de multe persoane sunt fermecate de gustul delicios și de parfumul deosebit al piersicilor, nutriționiștii recomandă consumul acestora, iar atunci când este cazul pot fi și elementele-vedetă ale unor regimuri speciale.

Multe vitamine, puține calorii

Piersicile sunt excelente surse de vitamine - A și C în principal -, ceea ce le face excelenți întăritori ai sistemului imunitar și susținători ai vederii. În plus, au un conținut semnificativ de fibre, fiind recomandate în diete centrate pe consumul acestor delicioase fructe. Nu în ultimul rând, o piersică mare conține sub 70 de calorii - așadar, combinate cu alte alimente cu aport caloric scăzut, piersicile pot sta în epicentrul unor diete foarte eficiente și, în același timp, extrem de gustoase și de benefice.

Mici trucuri pentru scăderea în greutate

Piersicile pot fi o excelentă gustare; în loc de o brioșă, de pildă, se poate consuma o piersică. Avantajele sunt numeroase: gustul răcoritor, diferența majoră de aport caloric (de la aproape 300 de calorii la circa 65), presiunea mult mai mică pe care fructul o exercită, prin comparație, asupra sistemului digestiv, fibrele (2,6 grame de fiecare fruct), vitaminele, cantitatea mult mai redusă de zahăr și, bineînțeles, savoarea unică. Iar datorită faptului că piersicile conțin apă în proporție de aproape 90% din greutatea lor, acestea reduc senzația de foame. Combinate și cu cereale sau cu alte alimente sănătoase care mențin sațietatea, piersicile sunt cei mai buni prieteni ai dietei.

Fără contraindicații

Dieta cu piersici poate fi adoptată de aproape orice persoană. Centrarea pe aceste fructe și respectarea altor câteva reguli simple vă pot ajuta să slăbiți lejer patru-cinci kilograme în circa două săptămâni. Iată un exemplu de meniu zilnic care are piersicile în centrul atenției: mic dejun - o piersică proaspătă, un iaurt natural, o cafea fără zahăr și lapte; prânz - o piersică (se poate și din conservă), un piept de pui la grătar; cină - o piersică, un iaurt natural, două ouă fierte. Orice altă combinație pe care o folosiţi ca regim sărac în calorii (biscuiți cu cereale, salate de legume, orez integral etc.) poate fi direcționată spre a avea ca punct de plecare piersicile, fruct fără contraindicații, bogat în antioxidanți și care poate fi consumat și sub formă de suc proaspăt.