Main menu

header

cotnari wide

660 3 1de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Alimentaţia prea bogată în grăsimi şi în zahăr din timpul Sărbătorilor a adăugat unul sau două kilograme în plus pe lângă cele care se acumulează de obicei în anotimpul rece? Cu puţină voinţă şi implicare constantă, prin reîntoarcerea la un program de antrenament și de atenție la alimentație, excesul poate fi eliminat.

Alergare, dans sau înot

Dacă în timpul Sărbătorilor ați considerat că dorinţele papilelor gustative şi confortul trebuie să primeze, acum a venit momentul să treceți la acţiune. Din fericire, opțiunile sunt numeroase: puteți merge la sală, să alergați în parc, să vă faceți un abonament la un curs de dans sau de înot ori pur şi simplu puteţi alege să rămâneți acasă şi să executaţi o serie de exerciţii specifice grupelor de muşchi de care nu sunteți pe deplin mulţumită. Important este să demarați mișcarea de care corpul are nevoie.

Exercițiu pentru abdomen plat

Printre metodele comode de tonifiere şi totodată de întreţinere acasă se numără şi un exercițiu special Pilates. Această practică activează muşchii abdominali în profunzime şi îi ţine în mişcare. Executat de minimum două ori pe săptămână, acest exercițiu asigură un abdomen plat şi tonifiat. Poziţia de începere: întinsă pe spate, cu picioarele îndoite şi tălpile aşezate pe podea. Bazinul şi coloana vertebrală trebuie să fie relaxate. Depărtați picioarele astfel încât acestea să fie la acelaşi nivel cu şoldurile. Întindeți braţele spre părţile laterale ale corpului, cu palmele sprijinite pe podea. Privirea să fie aţintită în sus, spre tavan. Inspiraţie: inspirând, coborâți privirea spre genunchi. Expiraţie: folosiţi muşchii abdominali pentru a ridica de jos capul şi spatele, astfel încât doar partea de jos a omoplaţilor să fie în contact cu podeaua. Ridicați uşor braţele de pe podea, astfel încât vârful degetelor să fie în direcţia picioarelor. Dacă vreți, puteţi chiar încrucişa mâinile în jurul cefei. Inspiraţie: menţineți poziţia ţinând încordaţi muşchii abdominali. Expiraţie: întoarceți-vă încet la poziţia de la care ați plecat. Repetați acest exerciţiu de cinci până la zece ori.

Picioare perfect lucrate

Dacă doriți picioare perfect lucrate şi fără celulită, următorul exerciţiu este recomandat. Poziţia de începere: întinsă pe spate, cu picioarele ridicate şi genunchii îndoiţi în unghi drept. Întindeți braţele spre părţile laterale ale corpului, cu palmele sprijinite pe podea. Inspiraţie: relaxați-vă şi întindeți-vă foarte bine. Expiraţie: îndoiți bărbia la piept. Folosiți muşchii abdominali pentru a ridica de jos capul şi spatele, până când doar partea de jos a omoplaţilor rămâne pe podea. Ridicați braţele şi întindeți picioarele la maximum, menţinându-le în tensiune. Privirea trebuie să fie aţintită spre coapse. Inspirație: mişcați în jos şi în sus braţele de cinci ori. Menţineți bustul nemişcat. Expiraţie: legănați braţele de alte cinci ori. Inspiraţie: readuceți picioarele ridicate în unghi drept. Întindeți vârful mâinii în direcţia picioarelor. Ridicați puţin mai mult spatele şi capul. Expiraţie: întoarceți-vă la poziţia iniţială.

Nu uitați să menţineți abdominalii şi picioarele în tensiune cât timp durează exerciţiul. Repetați până ajungeți să executaţi 100 de oscilaţii.

SFAT. Pe lângă revenirea la o rutină de antrenamente care să vă refacă tonusul fizic după pauza de Sărbători este indicat să urmați și regimul alimentar care să vă mențină în greutatea optimă