Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

Odată cu 150 de grame de cartofi prăjiţi (cât cântăreşte, în medie, o porţie mare de la un fast-food) veţi aduce în organism cel puţin 550 de calorii, iar o pungă de 100 de grame de chipsuri este echivalentul a peste 500 de calorii, care provin, în cea mai mare parte, din grăsimi nesănătoase. Aproape jumătate (44%) din conţinutul cartofilor prăjiţi îl reprezintă grăsimile, aşa că să nu vă miraţi dacă acest aliment este strâns legat de apariţia şi întreţinerea obezităţii.

Untdelemnul şi prăjirea sunt nocive
Chipsurile sunt felii foarte subţiri de cartofi, care au fost prăjite în mult ulei. Tocmai această operaţiune urcă atât de mult numărul de calorii, pentru că leguma, ca atare, are doar 80 de calorii la 100 de grame. Cum consumul unui număr mare de calorii duce la obezitate, e îndeajuns şi o porţie de cartofi prăjiţi pe zi pentru a vă transforma dintr-o persoană cu o greutate normală într-una supraponderală.
Şi uleiul folosit pentru prăjirea chips-urilor sau cel în care sunt făcuţi cartofii de la restaurantele tip fast-food este periculos şi plin de calorii. De obicei, se folosesc uleiuri hidrogenate sau, mai rău, de origine animală.

Pot provoca diabet şi boli de inimă
Pe lângă problema obezităţii, cartofii prăjiţi pot ridica nivelul colesterolului şi bloca arterele, pot provoca diabet şi boli ale inimii. Mai mult decât atât, uleiul încins folosit produce substanţe cu potenţial cancerigen.
De asemenea, este bine de ştiut că asocierea grăsimilor din ulei cu carbohidraţii din cartofi perturbă metabolismul şi duce, de asemenea, la creşterea în greutate şi la diverse afecţiuni.

Combinaţii periculoase
Cartofii păjiţi sunt deseori combinaţi cu alte „bunătăţi” care îngraşă, gen cola, hot-dog sau carne grasă. Toate acestea se vor reflecta rapid în silueta dumneavoastră, deoarece, de exemplu, un meniu de fast-food, care conţine o porţie mare de cartofi prăjiţi, o băutură tip cola şi un hot-dog însumează nu mai puţin de 1.500 de calorii, adică aproape cât ar trebui să mâncaţi pe parcursul unei zile.
În concluzie, chips-urile şi cartofii prăjiţi nu numai că îngraşă, dar vă pot provoca mari probleme de sănătate. Pentru a vă potoli pofta de cartofi, puteţi alege varianta preparată la cuptor sau fiartă, peste care să puneţi ulei de măsline.