Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

Dieta lansată de nutriţioniştii ruşi se bazează pe un consum mic de carbohidraţi şi vă poate ajuta să slăbiţi până la 6 kg pe lună dacă îi respectaţi regulile.

Renunţaţi la zahăr şi la făinoase!
Trebuie să ştiţi de la început că dieta rusească presupune renunţarea la „prietenia” cu carbohidraţii şi, în special, cu zahărul şi făinoasele. Nutriţioniştii ruşi au explicat limitarea cantităţii de zahăr prin faptul că acesta este metabolizat rapid de organism şi depus sub formă de depozit de grăsime. Cei care ţin acest regim trebuie să ştie că vor trebui să consume cel puţin doi litri de apă pe zi. Nu e cazul însă să vă panicaţi, dieta nu este una de înfometare, ci presupune meniuri cu legume, fructe, carne şi supe. Iată cum ar trebui să arate mesele dumneavoastră pe timpul unei săptămâni:

Luni
Mic dejun:
100 g peşte fiert, 150 g salată verde cu morcovi şi fasole verde şi o cană cu cafea neagră fără zahăr.
Gustare:
100 ml lapte degresat şi un măr.
Prânz: supă de legume, salată de varză şi morcovi şi un pahar cu suc de mere.
Cină: 100 g peşte fiert, doi cartofi fierţi şi o cană cu ceai negru fără zahăr.

Marţi
Mic dejun:
o salată cu varză, fasole verde, ceapă şi ulei de măsline şi o cană cu cafea neagră fără zahăr.
Gustare:
un pahar cu kefir.
Prânz: 100 g carne de vită cu doi-trei morcovi fierţi şi un pahar cu suc de mere.
Cină: 100 g peşte fiert sau făcut la aburi, doi cartofi fierţi şi o portocală.

Miercuri
Mic dejun:
un ou fiert, o felie de pâine integrală şi o cană cu cafea neagră, fără zahăr.
Gustare: 50 g musli cu un pahar cu iaurt.
Prânz: 150 g piept de pui la grătar, două mere şi o portocală.
Cina: salată verde cu sos vinegrette şi un pahar cu suc de mere.

Joi
Mic dejun: o cană cu lapte bătut, o felie de pâine integrală şi şase măsline.
Gustare: 200 g salată de fructe şi ceai negru.
Prânz: 100 g carne vită fiartă sau făcută la cuptor, salată verde cu ceapă şi 200 g ulei.
Cina: supă de legume şi o cană cu morcov dat pe răzătoare.

Vineri
Mic dejun: trei linguri cu brânzică de casă, o felie de pâine integrală şi o cană cu cafea neagră, fără zahăr.
Gustare: un măr sau o portocală ori un pahar cu suc de mere sau de portocale.
Prânz: 100 g piept de pui fiert sau la grătar, 150 g salată de varză şi un pahar cu suc de portocale.
Cina: 150 g peşte fiert sau preparat la aburi, supă de legume, 100 g de struguri şi o cană cu ceai verde.

Sâmbătă
Mic dejun: 100 g carne de vită fiartă şi 150 g salată de varză.
Gustare: 100 g urdă sau caş slab de vacă şi o cafea fără zahăr.
Prânz: supă de legume şi o felie de pâine integrală.
Cină: 100 g carne de vită fiartă sau la cuptor, 100 g sfeclă de zahăr dată pe răzătoare şi o cană cu ceai negru.

Duminică
Mic dejun: 100 g fulgi de ovăz cu o linguriţă cu miere şi cafea fără zahăr.
Gustare: 150 g salată de fructe şi o cană cu suc de portocale.
Prânz: 100 g peşte fiert sau preparat la abur şi 150 g salată verde.
Cină: 100 g carne de vită fiartă ori la cuptor, doi cartofi fierţi şi un măr sau un pahar cu suc de mere.

Respectaţi regimul cel puţin două luni

Dieta rusească trebuie ţinută cel puţin două luni, pentru că, pe lângă faptul că slăbiţi, vă puteţi astfel modifica metabolismul şi obişnui cu un meniu sănătos şi sărac în calorii. Nu este recomandat să consumaţi ardei iute, muştar, maioneză, zahăr, murături şi nici multă sare. Consumul de alcool este total interzis pe perioada acestei diete! Supele pot fi preparate din orice legume (în special varză, păstârnac, morcovi, ardei, ceapă), dar se vor evita cartofii şi fasolea ori mazărea uscată. Dacă sunteţi însărcinată, aveţi probleme medicale sau alergii la anumite alimente, consultaţi medicul înainte de a începe această dietă.