Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

V-aţi săturat să aveţi colăcei şi să vă uitaţi cu jind la hainele pe care le îmbrăcaţi în urmă cu doi-trei ani, ce nu vă mai încap? O soluţie ce asigură o siluetă frumoasă este consumul de alimente ce stimulează activitatea ficatului, principalul organ responsabil de metabolizarea grăsimilor. Michelle Schoffro, specialist în medicină naturistă, recomandă în cartea sa „Dieta de patru săptămâni pentru detoxificare” cele mai utile alimente în acest scop.

Leguminoasele
Cele mai bune surse de fibre pe care le puteţi avea pe masă sunt fasolea verde, soia, mazărea, lintea şi năutul. Dacă le consumaţi des, vă veţi stabiliza nivelul zahărului din sânge. Totodată, „boabele” sunt bogate în potasiu, un mineral foarte important, ce reduce deshidratarea şi riscul de hipertensiune şi infarct.

Frunzele verzi
Spanacul, ruccola, salata verde şi urzicile sunt surse bune de fibre şi adevărate minuni pentru organism. Concentraţia lor mare de vitamine şi de antioxidanţi previne apariţia senzaţiei de foame, protejând în acelaşi timp corpul de bolile cardiovasculare, de cancer, de cataractă şi de pierderi de memorie.

Ceapa
Numită şi legumă „dinamică”, ceapa conţine fitochimicale, ce descompun depozitele de grăsime din corp, scăzând în acelaşi timp colesterolul.

Usturoiul
La fel ca şi ceapa, usturoiul are în compoziţia sa fitochimicale, fiind de ajutor la arderea grăsimilor. În plus, această legumă contribuie la distrugerea bacteriilor şi a ciupercilor periculoase, protejând în acelaşi timp împotriva bolilor de inimă.

Ardeii iuţi
Pentru scăderea riscului apariţiei unui exces de insulină în corp mâncaţi des ardei iuţi. Aceştia accelerează metabolismul şi scad nivelul glucozei din sânge înainte ca excesul de insulină să se transforme în depozite de grăsime. Puneţi cu generozitate ardei iuţi în salate şi adăugaţi boia iute din belşug în mâncăruri dacă vreţi să scăpaţi mai repede de colăceii de pe abdomen.

Turmericul
Turmericul este una dintre cele mai bune surse de betacaroten, antioxidantul ce protejează cel mai bine ficatul de acţiunea radicalilor liberi. Acesta întăreşte ficatul, în timp ce ajută corpul să metabolizeze lipidele, scăzând nivelul grăsimii stocate în celule. Puneţi o lingură cu turmeric în felul de mâncare pe care-l pregătiţi pentru prânz ca să ajungeţi mai repede la silueta dorită.

Scorţişoara
Cercetătorii de la Departamentul de Agricultură din Statele Unite ale Americii au arătat, în urma unui studiu, că adăugând un sfert de linguriţă cu scorţişoară măcinată la ceea ce mâncaţi vă veţi asigura că veţi metaboliza de 20 de ori mai rapid şi mai bine zahărul decât dacă nu aţi fi folosit acest condiment. Astfel, înainte de a savura cafeaua, ceaiul sau o felie de tort, turnaţi din belşug scorţişoară.

Inul
Seminţele de in şi uleiul obţinut din acestea mobilizează toxinele liposolubile ce sunt depozitate, de obicei, în ţesutul gras al corpului. Odată mobilizate, toxinele sunt eliminate de organism. Acest lucru înseamnă mai puţine grăsimi stocate în corp şi o siluetă mai frumoasă.