Main menu

header

cotnari wide

23-09-1de Gabriela Niculescu

- O prezenţă încântătoare în „grădina“ TVR

Cu Monica Ghiurco v-aţi obişnuit de multă vreme la pupitrul de ştiri al Televiziunii Române sau în calitate de moderator al diverselor emisiuni politice ori sociale. Acum este realizatoarea talk-show-ului economic „Curier TV”, difuzat în fiecare luni de TVR 1. Deşi este dedicată profesiei şi are un stil de viaţă dinamic, Monica spune că tocmai activitatea intensă este cea care o menţine în formă şi-i stimulează tinereţea interioară. Frumuseţea sa este păstrată şi printr-un stil de viaţă ordonat, printr-o alimentaţie echilibrată, dar şi prin sportul ce nu lipseşte din agenda sa săptămânală. Vedeta postului naţional de televiziune ne-a oferit un model despre cum se trăieşte frumos şi ne-a dezvăluit câteva trucuri naturiste.

„Viaţa activă mă menţine tânără”
- Sunteţi o femeie foarte frumoasă şi cu un aspect mereu proaspăt. Cum reuşiţi să vă păstraţi tinereţea, luptând cu stresul cotidian şi cu ritmul alert de viaţă pe care-l avem?
- E simplu, fericirea te menţine tânăr. Tocmai viaţa extrem de activă pe care o am mă face să fiu mulţumită şi, implicit, să mă menţin tânără, în primul rând, pe dinăuntru. Ritmul alert al vieţii nu mă sperie, ci, dimpotrivă, mă stimulează.

- Cât contează frumuseţea interioară pentru exterior?
- Este esenţială, pentru că transpare dincolo de farduri şi liftinguri. Iar atunci când eşti frumos în interior, lumea va observa cu siguranţă şi vei fi mai simpatic celor din jur.

- Pentru dumneavoastră contează gândirea pozitivă sau negativă? Credeţi că acestea ne pot influenţa sănătatea şi, implicit, aspectul fizic?
- Gândirea pozitivă este sursă de sănătate mintală, iar cea negativă este deseori cauza unor îmbolnăviri subite, la care nu te aştepţi şi pe care nu ştii cum să le abordezi şi să le tratezi.

„Evit grăsimile animale, pâinea şi dulciurile”
- Ştiu că aveţi o alimentaţie sănătoasă. Ce reguli nutriţionale aveţi?
- Evit grăsimile animale, pâinea şi dulciurile. Prefer fructele şi legumele proaspete, salatele şi cărnurile uşoare, preferabil peşte. Mă străduiesc să respect programul normal de trei mese pe zi, dar, din păcate, nu întotdeauna reuşesc. Aşa că încerc să iau mai multe gustări uşoare pe zi, adică să mănânc câte puţin, dar mai des, decât rar şi mult. O altă regulă este că nu mănânc anumite alimente asociate, de exemplu carbohidraţii cu proteinele, cum sunt cartofii cu carnea. Nu mănânc niciodată fructele ca desert şi beau foarte multe lichide, ceaiuri şi apă plată cu lămâie.

- Cum arată meniul zilnic?
- Meniul meu trebuie să includă cel puţin un fruct în fiecare zi, preferabil măr. Micul dejun e frugal, omletă şi o cafea, iar pe la prânz servesc o salată de ton şi apă plată. La ora 16:00 mănânc o ciorbă de legume şi un piept de pui la grătar. După ora 18:00 nu mai mănânc nimic, indiferent de ce s-ar întâmpla. Este suficient pentru o zi normală de muncă.

- Ce părere aveţi despre vegetarianism şi despre regimul raw vegan? Aţi putea adopta vreunul dintre ele?
- Nu cred, pentru că nu sunt omul extremelor. Poate vegetariană aş putea deveni, dar nu îmi propun asta. Eu cred că organismul are nevoie de toate alimentele în doze mici, aşa am fost creaţi, nu? Ca atare, înseamnă că nu e fără sens ca alimentaţia să cuprindă şi carne, şi legume, şi fructe, şi pâine, dar moderat.

23-09-2„Încerc să las maşina acasă şi să merg mai mult pe jos”
- De sala de fitness aveţi timp? Ce exerciţii sau activităţi fizice practicaţi şi de câte ori pe săptămână reuşiţi să faceţi mişcare?
- Nu pot să ajung la sală pentru ore de aerobic decât o dată sau de două ori pe săptămână, cel mult, din cauza activităţii complexe pe care o desfăşor, documentare, filmări pe teren, scenariu, montaj. Meseria de jurnalist presupune multe contacte, întâlniri, discuţii, participare la evenimente, pentru a fi la curent cu ce se întâmplă, plus lecturarea de cărţi şi ziare. Multe dintre aceste activităţi presupun un mare consum de timp, aşa că încerc să las maşina acasă şi să merg pe jos mai mult şi nu ratez petrecerile dansante, pentru că simt nevoia de mişcare cât mai multă. Iarna ador să schiez şi nu pierd nicio ocazie de a o face.

- Aţi apelat la ajutorul unui instructor pentru exerciţiile fizice?
- Soţul meu este îndrumătorul ideal pentru mine, are studii de specialitate, aşa că, având instructorul atât de aproape, nu am apelat la un altul.

„Cura cu grepfrut declanşează procesul de ardere a lipidelor”
- Aţi ţinut vreodată diete?
- Am experimentat mai multe diete, mai ales când eram studentă. Preferam dieta cu supă de varză, care, în cazul meu, dădea rezultate bune. Altă cură de slăbire preferată este cea cu grepfrut, bazată pe ideea eliminării din alimentaţie a zahărului şi amidonului. La fiecare masă trebuie consumat grepfrut, pentru că declanşează procesul de ardere a lipidelor.

- Pentru piele, păr şi ten folosiţi vreodată tratamente sau măşti naturiste?
- Pentru păr folosesc deseori o mască cu ulei de măsline şi suc de lămâie, pentru strălucirea firului de păr, mai ales în anotimpul rece, când părul are mult de suferit. De asemenea, îmi plac foarte mult măştile de faţă care conţin banane, foarte eficiente, mai ales împotriva tenului uscat şi a ridurilor, iar acestea acţionează foarte bine, pentru a obţine un aspect mai fin al pielii. Bananele sunt unele dintre cele mai hrănitoare fructe pe care le avem la dispoziţie, conţin magneziu, potasiu, zinc, iod, fier şi multe vitamine. Măştile se pot prepara extrem de simplu, adăugând miere şi/sau iaurt. O dată la două săptămâni mă spăl pe cap cu apă minerală, pentru a-mi tonifia firul de păr.

Reţetă de vedetă - Budincă de clătite cu spanac

- Spuneţi-ne o reţetă preferată.
- Îmi place foarte mult budinca de clătite cu spanac, iar pentru a o prepara aveţi nevoie de: 5-6 clătite, 500 g piure de spanac, 100 g smântână, un ou şi sare. Într-o formă unsă cu unt se pun câte o clătită şi câte un rând de spanac, ultimul fiind o clătită. Se toarnă deasupra smântână bătută cu un ou şi se dă la cuptor pentru 15 minute. Poftă bună!