Main menu

header

cotnari wide

de Cătălina Tăgârţă

Deşi poate părea greu de crezut, cercetătorii au ajuns la concluzia că nu doar tipul alimentelor pe care le consumăm are influenţă asupra greutăţii corporale, ci şi... farfuriile şi tacâmurile pe care le folosim. Astfel, persoanele care ţin o cură de slăbit nu-i suficient să se abţină de la prăjeli, grăsimi şi mâncăruri de tip fast-food, ci să înlocuiască şi vesela din bucătărie. Doar aşa vor reuşi să ajungă la greutatea dorită.

Vasele albe sunt contraindicate
Mai exact, potrivit unui studiu efectuat de o echipă de cercetători germani şi elveţieni, persoanele care consumă zilnic alimentele din farfurii de culoare roşie şi beau lichide din recipiente de aceeaşi culoare vor consuma cu până la 40% mai puţină hrană. Explicaţia găsită de oamenii de ştiinţă e simplă: creierul asociază această culoare cu ideea de pericol, aşa că suntem pur şi simplu tentaţi să mâncăm mai puţin. În urma studiului realizat s-a ajuns la concluzia că vesela albastră sau albă, de exemplu, ne face să mâncăm cu până la 40%-44% mai mult, aşa că primul pas când începeţi o cură de slăbit ar trebui să fie schimbarea culorilor din bucătărie. Asta înseamnă că inclusiv ambalajele sau casoletele folosite ar trebui să fie roşii, pentru asigurarea succesului.

Trebuie să aibă dimensiuni mici
Un alt lucru de care trebuie să ţinem cont la alegerea veselei este dimensiunea acesteia. Potrivit unui alt studiu, amintit acum ceva vreme de doctor Oz, mâncăm cu 33% mai mult atunci când folosim farfurii mari. De vină pot fi şi părinţii, cunoscuţi pentru celebra replică: „Dacă nu mănânci tot, nu ai voie la joacă”. Curăţarea farfuriei este o falsă prelungire a senzaţiei de foame, dincolo de satisfacerea ei normală, cu porţii normale. Astfel, o farfurie normală ar trebui să aibă diametrul de maximum 25 de centimetri, iar astfel o veţi putea umple fără a avea apoi frustrări culinare.

Mestecaţi mult fiecare îmbucătură
Şi tacâmurile mai mici pot ajuta la slăbit, întrucât îmbucăturile vor fi şi ele mai mici, timpul de mestecare şi de stat la masă creşte implicit, iar acest lucru va ajuta ulterior digestia. De asemenea, este indicat să mestecaţi cât mai mult fiecare îmbucătură. Astfel, veţi observa că senzaţia de saţietate va apărea mai repede.
Tot doctor Oz recomandă să nu se consume în niciun caz mâncarea din vasul în care s-a gătit, pentru că tentaţia de a „mări” porţia este mai mare, şi să se evite pungile mari de chipsuri, popcorn sau paharele mari cu suc ori frappe.

Invenţia în patru culori, lăudată de Michelle Obama

Pentru că celebra piramidă alimentară (care datează de 19 ani în ghidurile nutriţioniştilor din SUA) era greu de respectat pentru mulţi, specialiştii au creat o farfurie în patru culori, cu rolul de a simplifica procesul de alegere a alimentelor sănătoase. Noul simbol al dietei echilibrate se numeşte „My Plate”, iar fiecare din cele patru culori e alocată unei categorii de alimente de bază. Astfel, roşu este pentru fructe, verde pentru legume, portocaliu pentru cereale şi mov pentru carne. În plus, farfuriei pe care Prima Doamnă a SUA, Michelle Obama, a catalogat-o drept „minunată şi uşor de folosit de orice persoană care vrea să mănânce sănătos” i s-a alăturat şi o farfuriuţă albastră, simbolizând necesarul de lactate proaspete dintr-o zi.

- Chiar dacă alegeţi culorile potrivite pentru farfurii, nu uitaţi să puneţi şi alimente sănătoase în ele.