Main menu

header

cotnari wide

de Ana Trifan

Pentru a slăbi nu e nevoie să faceţi zilnic sacrificii: evitarea carbohidraţilor timp de două zile pe săptămână e o metodă de reducere a greutăţii corporale mai eficientă decât numărarea continuă a caloriilor consumate. Informaţia vine de la specialista în nutriţie Michelle Harvie, de la Spitalul Universitar din Manchester, Marea Britanie. Potrivit acesteia, dacă timp de două zile pe săptămână puneţi pe farfurie doar legume şi carne slabă, veţi reuşi să slăbiţi de două ori mai mult decât dacă ţineţi o dietă săracă în calorii.

Voluntarii au dat jos circa 4 kilograme
Harvie şi echipa sa de cercetători au împărţit 115 voluntari în trei grupuri şi iau supus la diete diferite. Unii dintre participanţii la studiu au consumat doar câte 650 de calorii, două zile pe săptămână, şi au renunţat la dulciuri, paste, cartofi, mâncăruri grase şi au consumat doar alimente sănătoase în restul de cinci zile.
Al doilea grup nu a avut de înfruntat nicio restricţie calorică, ci a trebuit doar să nu consume deloc carbohidraţi timp de două zile, adoptând meniuri după bunul plac în restul săptămânii.
Ceilalţi voluntari au urmat o dietă tradiţională, cu maximum 1.500 de calorii pe zi şi au eliminat din meniul zilnic alcoolul şi mâncărurile grase.

O soluţie mai eficientă decât înfometarea
După trei luni, cercetătorii au observat că cei care nu consumaseră carbohidraţi pe durata a două zile din săptămână slăbiseră, în medie, câte 4 kg, la fel ca şi cei din primul grup, care se înfometaseră însă pentru a ajunge la aceste rezultate. Cei care au ţinut zilnic, pe parcursul celor trei luni, o dietă hipocalorică (maximum 1.500 de calorii pe zi) au reuşit să piardă, în medie, 2,4 kg.
Potrivit lui Michelle Harvie, primele două diete ar funcţiona mai bine pentru că cei care le ţin se autoeducă să reducă spontan consumul de calorii şi să aleagă alimente sănătoase chiar şi când nu sunt obligaţi de vreun regim.