Main menu

header

687 17 1de Iulian D. Moleianu şi Adrian Barna

Relatările privind lumea subterană nasc o mulţime de teorii halucinante. Se vorbeşte despre un uriaş sistem de tuneluri pe întregul teritoriu al României şi de-a lungul vremii au existat poveşti terifiante legate de dispariţii inexplicabile. Încă de la construcţia sa, Transfăgărăşanul a fost scena unor astfel de întâmplări...

Buldozerul înghiţit de pământ

Într-unul dintre punctele de lucru de pe Magistrala Transfăgărăşanului, o echipă de 210 oameni, cu o mulţime de utilaje specifice construcţiei de drumuri în teren muntos, a ajuns într-un punct în care roca era deosebit de tare. Muncitorii au primit în sprijin o grupă de artificieri care urma să dinamiteze o porţiune foarte mare, stâncoasă, abruptă şi inaccesibilă lucrului cu utilajele din dotare. Pentru câteva ore, lucrul a fost întrerupt, în vederea respectării normelor tehnice legate de folosirea materialelor explozive. Militarii neimplicaţi în operaţiunea de dislocare prin dinamitare a stâncilor se retrăseseră într-o zonă ferită şi se odihneau. Cele şapte explozii, „puşcături” cum le spun muncitorii, s-au auzit pe rând, semn că totul fusese în ordine, şi la semnalul cu racheta verde, oamenii s-au reîntors la muncă. Însă, unul dintre ingineri a remarcat că una dintre explozii sunase foarte tare, iar zguduitura pământului avusese un ecou profund. Iniţial, şefii operaţiunii au pus efectul semnalat pe baza cantităţii mai mari de explozibil folosite de artificieri. Buldozerele şi excavatoarele au fost primele care au început treaba, eliberând frontul de lucru pentru ceilalţi constructori şi, după aproximativ o oră, întregul detaşament lucra la capacitate maximă. După încă o oră şi jumătate, un buldozer cu lamă, care nivela viitorul acostament al drumului, aflându-se pe un teren perfect plat, a dispărut, prăbuşindu-se într-o cavernă subterană, despre care geologii şi geodezii nu ştiau nimic. Buldozerul a căzut la o adâncime de câţiva metri şi nu a mai fost recuperat niciodată, turnându-se ulterior, din ordine superioare, beton peste el!

Soldatul dat dispărut după aventura din tunel

Lucrurile nu s-au oprit, însă, aici. Un sergent care se ocupa cu marcarea viitoarelor puncte de lucru pe traseu a raportat că, în urma exploziilor în peretele stâncii, se deschisese intrarea într-un tunel. Sergentul era foarte tulburat, deoarece militarul care a pătruns ulterior în aşa-zisul tunel, ca să vadă despre ce este vorba, nu a mai revenit, deşi trecuse aproape o oră. Acel soldat nu a mai fost văzut niciodată de nimeni, nici viu, nici mort, fiind dat dispărut de la punctul de lucru! După raportarea evenimentului, la faţa locului a sosit, cu elicopterul, o comisie formată din cinci persoane. Timp de câteva ore, experţii au examinat bizarul tunel, care nu era de origine naturală, ci era o lucrare construită şi care avea o lungime indefinită spre măruntaiele muntelui. După un schimb de mesaje radio codificate cu un corespondent enigmatic de la Bucureşti, s-a ordonat zidirea intrării, încadrându-se lucrarea în planul zonei, astfel ca totul să nu mai poată fi identificat. Toată lumea a primit ordin să nu mai discute niciodată despre acest eveniment, militarul dispărut fiind şters din toate evidenţele detaşamentului. În aceeaşi zi, i s-au ridicat toate efectele personale şi la cererea ofiţerului de securitate care asigura zona, orice comentariu despre acest eveniment a fost interzis. Şeful detaşamentului a mărturisit, ulterior, în cadrul unei emisiuni televizate, că nici măcar după 1990, nu a putut găsi vreun document legat de această întâmplare, deşi poziţia superioară ierarhică ulterioară i-ar fi permis acest lucru. Într-o altă variantă a întâmplării, însă neverificată, s-a vorbit chiar despre mai mulţi militari dispăruţi şi se spune că 1.500 de kilometri ar măsura tunelurile care traversează această zonă.

Catacombe săpate de extratereştri?

Altă referire legată de existenţa acestor tuneluri misterioase, despre constructorii cărora există o mulţime de ipoteze, începând cu aceea a traco-geţilor şi terminând cu presupunerea existenţei unor entităţi extraterestre, provine de la un cioban bătrân. Acesta a povestit cum, în ultima parte a secolului al XIX-lea şi până la Primul Război Mondial, străbunicul său a fost furnizor de oi, de miei şi de berbeci, pentru piaţa din Turcia. Până aici, toate bune şi frumoase, mai ales că, anual, străbunicul domnului în cauză exporta între 2.000 şi 5.000 de animale vii. Numai că starea de perplexitate s-a declanşat în momentul în care bătrânul cioban a explicat că străbunicul său ducea oile în Turcia nu cu turmele, pe uscat şi nici pe mare, cu corabia, ci printr-o reţea de tuneluri subterane, cu o lungime de câteva sute de kilometri, pe sub Marea Neagră. Potrivit altor relatări, din sudul Dobrogei şi din Cadrilater pornesc două tuneluri, folosite în vechime de negustorii din spaţiul carpato-danubiano-pontic care aveau afaceri în Imperiul Otoman şi în ţările din Asia Mică. Se spune că intrările în cele două tuneluri ar exista şi astăzi, deşi ele au fost astupate în perioada Primului Război Mondial şi puse sub controlul organelor de securitate din România şi din Bulgaria. Teoria potrivit căreia acest tip de tuneluri au fost opera extratereştrilor este susţinută şi de celebrul arheolog Adalbert Cserni, întemeietorul muzeului de la Alba Iulia, care a scris: „Numai o civilizaţie superioară, probabil stabilită aici după ce a emigrat de pe altă planetă, ar fi fost capabilă de asemenea performanţe”.

Apariţie surprinzătoare din adâncuri

Ei bine, dacă am vorbit despre dispariţii şi alte fenomene stranii care s-au petrecut în subteranul ţării noastre, să aruncăm o privire şi asupra unei apariţii spectaculoase. În perioada ’70-’80, câţiva soldaţi care erau concentraţi la muncă la Canalul Dunăre - Marea Neagră, undeva la o unitate militară din zona Murfatlarului, au fost surprinşi, după multe luni, că treceau, în weekend, în mod regulat, în Bulgaria, în Cadrilater, la bunici, printr-un sistem de tuneluri care legau două cimitire din zona de frontieră. În anii ’90, localnicii din zonă povesteau despre apariţia surprinzătoare, din adâncuri, a unui bărbat care dispăruse de acasă de zece ani şi nimeni nu-l mai văzuse de atunci. Ei bine, în momentul în care acesta a apărut, arăta neschimbat şi purta aceleaşi haine! Aceste două tuneluri care leagă România de Bulgaria, încă mai există.

„Numai o civilizaţie care a emigrat de pe altă planetă ar fi fost capabilă de asemenea performanţe“ (Adalbert Cserni)

1.500 de kilometri lungime măsoară tunelurile care traversează zona Făgăraşului

Lynn C. Berman: „Tehnologia modernă nu ar putea realiza o astfel de lucrare!“

687 17 2În urmă cu mai mulţi ani, Lynn C. Berman (foto), doctor în ştiinţe fizico-mecanice, o specialistă care a lucrat ani buni în domeniul tunelurilor şi a studiat chiar şi catacombele de sub ţara noastră, a făcut dezvăluiri senzaţionale. Conform afirmaţiilor sale, „nici măcar tehnologia modernă nu ar putea realiza o astfel de lucrare”. Totodată, ea a amintit de găsirea unor obiecte stranii în tuneluri, a unor mecanisme de neînţeles, instrumente şi echipamente necunoscute şi chiar despre fosilele unor animale neidentificate. Imediat după abandonarea cercetărilor sale, atât pe teritoriul românesc, cât şi pe cel al Rusiei, serviciile secrete au preluat aceste artefacte, care în cursul anilor „s-au pierdut”.