de Dana Purgaru

Leac demn de Premiul Nobel pentru durerile de spate

Durerile cronice de spate sunt, în multe cazuri, produse de o infecţie bacteriană şi pot fi eliminate prin tratament cu antibiotice, arată un studiu recent. Descoperirea, ce aparţine unui om de ştiinţă danez, doctor Hanne Albert, a fost descrisă ca fiind „demnă de Premiul Nobel”. Autoarea descoperirii, care a lucrat în colaborare cu colegi din Marea Britanie, susţine că aproape jumătate dintre persoanele care suferă de dureri de spate cronice pot fi vindecate prin această metodă.

Epilepsia, pe cale de a fi vindecată

Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea California, San Francisco, a concluzionat că un transplant de celule ar putea fi leacul pentru epilepsie. Experţii au realizat experimentul pe şoareci ce sufereau de epilepsia lobului temporal medial, iar procedura a avut succes. Practic, jumătate dintre subiecţi nu s-au mai confruntat cu crizele specifice, în timp ce în cazul restului şoarecilor, chiar dacă au continuat să se confrunte cu ele, crizele spontane au apărut mai rar ca înainte de transplant.

Prea multă sare poate duce la cancer

Cercetătorii de la Universitatea Vanderbilt au demonstrat recent că o dietă bogată în sare, combinată cu o infecţie cu bacteria Helicobacter pylori (ce provoacă apariţia ulcerului), creşte în mod considerabil riscul de a suferi de cancer. În lume, cel puţin 50% dintre oameni sunt infectaţi cu Helicobacter pylori, iar în 90% dintre cazuri infecţia nu duce la apariţia vreunui simptom.

Vom scăpa de fire şi de copci

Un grup de oameni de ştiinţă din cadrul American Chemical Society a pus la punct o nouă metodă care foloseşte un compus pe bază de aur ce va putea fi utilizat pentru a închide tăieturile realizate în cursul operaţiilor chirurgicale. Aşa-numita sudură cu laser a ţesuturilor era utilizată în cazul vaselor de sânge, al cartilajelor articulare, al ficatului, tractului urinar şi altor ţesuturi, însă acum oamenii de ştiinţă au folosit un material numit nanocompozit plasmonic, ce „sigilează” mai bine, obţinându-se o îmbinare elastică şi etanşă.

Sportul protejează femeile de tumori la sân

Cercetătorii de la Universitatea Minnesota au efectuat un studiu asupra a 391 de femei inactive, sănătoase, pe care le-au împărţit în două grupuri. Oamenii de ştiinţă au descoperit că cele 179 de femei din grupul celor care au efectuat 30 de minute de activitate fizică de cinci ori pe săptămână prezentau schimbări în metabolismul estrogenului, ce puteau explica beneficiile anticancer ale efortului fizic. Aceste schimbări nu fuseseră observate la femeile care nu făcuseră sport. Estrogenul joacă un rol important în apariţia cancerului la sân.