Main menu

header

de Cătălina Tăgârţă

Dacă sunteţi în căutarea unui loc de muncă, pregătiţi-vă din timp şi cazierul judiciar, deoarece unii angajatori solicită, printre altele, şi acest document pentru a vă putea avea în vedere. Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice, care poate fi obţinut de la unităţile de poliţie judeţene sau de la cele subordonate Poliţiei Capitalei, este un act în care sunt înscrise date referitoare la comportamentul dumneavoastră, dacă aveţi dosar penal şi ce fapte aţi săvârşit pentru a încălca anumite legi.

Se eliberează pe loc celor care-l solicită în localitatea unde s-au născut
Pentru obţinerea documentului, solicitanţii trebuie să se adreseze secţiei de poliţie din localitatea de domiciliu sau direct secţiei de poliţie din zona în care s-au născut. Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Capitalei, cazierul se eliberează pe loc atât persoanelor născute în Bucureşti, indiferent de locul de domiciliu/reşedinţă dacă vin la secţia din sectorul în care au fost născute, cât şi persoanelor fizice născute în alte judeţe, fără antecedente penale, dar domiciliate în Bucureşti. „Există şi categorii de persoane cărora cazierul li se eliberează în termen de trei zile lucrătoare. E vorba despre cetăţenii români persoane fizice cu antecedente penale născute/domiciliate/cu reşedinţa în Bucureşti, persoane fizice cetăţeni români născute în străinătate şi cu domiciliul/reşedinţa aici, cât şi persoane fizice cetăţeni străini sau apatrizi cu domiciliul/viză de şedere valabilă în municipiul Bucureşti. De asemenea, trebuie specificat faptul că primirea cererilor şi eliberarea certificatelor de cazier judiciar în Bucureşti se desfăşoară după cum urmează: la Secţia 1 Poliţie pentru cetăţenii domiciliaţi sau cu reşedinţa în sectorul 1, la Secţia 8 Poliţie pentru sectorul 2, la Secţia 12 pentru sectorul 3, la Secţia 14 pentru sectorul 4, la Secţia 17 pentru sectorul 5 şi la Secţia 21 Poliţie pentru cetăţenii domiciliaţi sau cu reşedinţa în sectorul 6”, potrivit reprezentanţilor Poliţiei Capitalei.

Taxele se pot plăti la Poşta Română sau la Trezoreriile Statului
Pentru obţinerea cazierului judiciar aveţi nevoie, în primul rând, de buletinul sau de paşaportul care atestă locul naşterii şi domiciliul/reşedinţa. Vă mai trebuie o cerere tip completată cu datele de stare civilă şi semnată, timbre fiscale în valoare de 2 lei, pe care le luaţi de la poştă, dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului, în valoare de 10 lei, procură autentificată în condiţiile articolului 31, alineatele 1 şi 2 din Legea 290/2004, republicată, privind cazierul judiciar (dacă este cazul) şi dovada calităţii persoanei care solicită certificat de cazier judiciar pentru o persoană condamnată, pentru dosarul de graţiere individuală (împuternicire pentru avocat, certificat de naştere pentru copii, certificat de căsătorie pentru soţ/soţie şi altele) dacă este cazul. Conform precizărilor Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia Generală de Trezorerie şi Contabilitate Publică, taxa de eliberare a certificatului de cazier judiciar se poate plăti în numerar la unităţile teritoriale ale Trezoreriei statului, prin mandat poştal la unităţile Poştei Române sau prin decontare bancară din contul propriu, deschis la o instituţie de credit din România.

Persoanele juridice trebuie să se adreseze Direcţiei Generale de Poliţie a Capitalei
În vederea eliberării certificatului de cazier judiciar pentru persoanele juridice, persoanele împuternicite de firmele care îşi au sediul social/sucursală/filială/punct de lucru în municipiul Bucureşti trebuie să se adreseze Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, Serviciul Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţe Operative din Calea Victoriei 19, sectorul 3. „Documentele necesare persoanelor juridice sunt: solicitare scrisă semnată şi ştampilată de conducerea societăţii, ce va cuprinde toate datele de identificare ale firmei (denumirea, denumirea anterioară - dacă este cazul, numărul de ordine în Registrul Comerţului, codul unic de înregistrare, codul fiscal, naţionalitatea, sediul social, datele de identificare ale delegatului - nume, prenume, actul de identitate, CNP) şi motivul solicitării certificatului de cazier - formular tipizat, chitanţa de plată a taxei de eliberare, în cuantum de 10 lei, timbre fiscale în valoare de 2 lei, împuternicire scrisă pentru reprezentantul legal al societăţii care va depune cererea şi va ridica certificatul - formular tipizat, buletinul sau cartea de identitate a reprezentantului legal (în copie şi original) şi certificatul constatator, eliberat de Oficiul Registrului Comerţului (în copie şi original)”, ne-au mai spus reprezentanţii Poliţiei Capitalei.

- E bine să ştiţi că certificatul de cazier judiciar se eliberează în maximum trei zile lucrătoare şi este valabil şase luni de la data eliberării.
- Cererile-tip de eliberare a cazierului judiciar şi împuternicirile pot fi printate de pe site-ul Poliţiei Capitalei www.politiacapitalei.ro (secţiunea Informaţii utile - Cazier Judiciar).