Main menu

header

de Cătălina Tăgârţă

Un serviciu online vine în ajutorul persoanelor care pierd sau găsesc obiecte. Fie că au valoare materială sau doar sentimentală, bagajele pot fi găsite pe site-ul http://ro.bringmeback.com. Serviciul funcţionează deja în patru state europene şi înregistrează rate de recuperare de peste 90% din bunurile pierdute, însă pentru asta e necesar ca posesorul să urmeze mai întâi o simplă procedură.

E nevoie de un marker pe care îl veţi plăti
Pentru a beneficia de serviciile biroului online specializat, proprietarii trebuie să îşi marcheze obiectele personale cu nişte foi autocolante, etichete sau brelocuri, care conţin coduri individuale şi pe care le vor înregistra în baza de date unică online. Reprezentanţii proiectului au declarat că markerul poate fi achiziţionat de pe site la preţuri începând de la 5 lei şi poate fi aplicat pe orice tip de obiecte: gadget-uri electronice, chei, valize de voiaj, genţi, portofele, acte de identitate, ceasuri, bijuterii şi pot fi ataşate inclusiv animalelor de companie.

„Etichetarea” se face preventiv
În cazul pierderii sau găsirii unor obiecte, persoanele implicate în acest proces trebuie să parcurgă trei paşi simpli, care sunt descrişi foarte clar pe site-ul http://ro.bringmeback.com.
Aşadar, primul pas constă în echiparea obiectelor de valoare cu folie autocolantă, brelocuri şi alte marchere de la BringMeBack - deci acest pas trebuie făcut preventiv, înainte de a pierde practic obiectul. În magazinul online (shop) se găsesc numeroase variante pentru care puteţi opta. Pe fiecare marker sunt inscripţionate textul „bring me back” şi un scurt mesaj în limba engleză, prin care sunt oferite găsitorului detalii despre cum poate returna obiectul respectiv, pe ce site trebuie să intre şi ce are de făcut. Markerii achiziţionaţi trebuie reactivaţi în fiecare an, lucru care nu presupune niciun cost suplimentar.

Obiectele trebuie înregistrate pe site
După achiziţionarea marcherului, pasul doi constă în înregistrarea obiectelor pe site cu ajutorul marcherelor şi stabilirea unei sume cu titlu de recompensă pentru fiecare obiect în parte. În acest fel, bunurile sunt protejate. Totuşi, în cazul pierderii unui obiect, persoana care îl găseşte va introduce pe site codul de pe obiect şi va primi recompensa de la proprietar. Returnarea poate fi stabilită personal sau poate fi făcută absolut anonim, prin BringMeBack.

Pot fi găsite oriunde
Avantajul este că, prin intermediul acestui serviciu de interes public, pot fi găsite obiecte pierdute oriunde în lume, nu doar în cele patru ţări în care sistemul este funcţional. Mai mult, un alt avantaj al acestui sistem este că obiectele pot fi returnate într-un interval scurt de timp, respectiv în aproximativ 24 de ore, evident, cu condiţia să fi fost găsite devreme. „Serviciul online de obiecte pierdute-obiecte găsite vine să înlocuiască tradiţionalele birouri fizice de: returnare a bunurilor găsite întâmplător, care în ultimii ani au fost preponderent închise de instituţiile în care acestea funcţionau. Fiind un sistem online, ratele de returnare sunt extrem de ridicate, întrucât găsitorii sunt scutiţi de efortul de a se deplasa la Poliţie sau la cel mai apropiat birou fizic de returnare a obiectelor găsite întâmplător”, a spus Gabriel Oprea, reprezentantul site-ului. Un alt site pe care pot fi postate obiecte pierdute sau găsite e www.pierdutsigasit.ro.

• Datele europene arată că la fiecare 35 de secunde cineva îşi pierde cheia de la locuinţă sau de la autoturismul personal, la fiecare 34 de minute cineva îşi pierde notebook-ul, în timp ce la fiecare 15 secunde se „rătăceşte“ un bagaj

Îmbarcare gratuită pentru geanta care are loc sub scaun

Urmând politica operatorilor low cost, companiile aeriene tradiţionale încep taxarea bagajelor pe rutele din interiorul continentului. Compania KLM a creat un precedent şi a separat preţul bagajului de cel al biletului. Astfel, începând cu 23 aprilie, pasagerii din clasa economic vor plăti 15 euro per bagaj de cală pentru destinaţiile europene, excepţie făcând pasagerii membri Flying Blue şi clienţii corporate. În aceste condiţii, companiile low cost au făcut o nouă mişcare: bagajele de mână care până de curând erau gratuite, în limita unei anumite greutăţi, au devenit taxabile, pasagerii putând îmbarca gratuit doar o geantă de mână care să aibă loc sub scaun. Spre exemplu, noua politică de bagaje a Wizz Air prevede 10 euro pentru un bagaj de mână ce încape în compartimentul de deasupra scaunelor şi permite îmbarcarea cu o geantă de dimensiuni similiare unei unităţi centrale a unui calculator.

• Cine nu are acces la internet e important să se adreseze Poliţiei. În cazul actelor, de exemplu, dacă nu reuşiţi să le recuperaţi şi e nevoie să vă eliberaţi un duplicat se cere: declaraţia făcută la Poliţie (din care reiese că aţi pierdut respectivul document) şi ziarul în care aţi publicat anunţul cu pierderea