Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

596 24 1de Roxana Istudor

Tinerii occidentali manifestă o tendință care îi pune pe gânduri pe cercetători, sociologi și psihologi: preferă compania animalelor, în detrimentul celei a oamenilor.

O relație specială

Categoriile de vârstă tânără, viitorul societății omenești, se remarcă printr-o apetență mai mică pentru a avea case și mașini - așadar un simț mai scăzut al proprietății față de părinții lor, notează „Washington Post”. Nici în ceea ce privește relațiile stabile și pe termen lung aceștia nu mai vor ce preferau generațiile anterioare - nu se mai căsătoresc cu ușurință, nu mai inițiază comunicare îndelungată și nici nu mai vor să mențină relații durabile, așa cum făceau înaintașii. Nici copii nu par să mai dorească cu ardoare și nici relații de muncă statornicite pe ani. În schimb, conduc detașat la capitolul animale de companie: trei sferturi dintre tinerii americani născuți între 1980 şi 2000 au câini, iar 51% au pisici. „Animalele devin tot mai mult un fel de înlocuitori pentru copii. Sunt mai puțin costisitoare și constituie o companie chiar dacă tinerii nu vor să se căsătorească, dar nici să fie singuri”, explică sociologul Jean Twenge, profesor la Universitatea de stat din San Diego.

Industrie de zeci de miliarde de dolari

Interesant este faptul că mai mult bărbații recurg la animalele de companie: 71% dețin câini (față de 62 de procente femei) și 48% au pisici (față de 35 de procente femei). Trendurile rămân surprinzătoare, întrucât specialiștii afirmă că în lumea tinerilor de azi, bărbații sunt mai doritori să aibă grijă de un amimal de companie, iar femeile simt că sunt prea mult timp plecate de acasă, așa că nu prea pot să poarte de grijă unui animal, care cere timp și efort. Firește, toate aceste studii și tendințe influențează major industria de profil din SUA, care valorează 63 de miliarde de dolari anual. Doar în 2015, americanii au cheltuit 11 miliarde de dolari pe produse de îngrijire a necuvântătoarelor de acasă, de la șampoane la jucării, arată cercetătorii de la o firmă din domeniu. Mai mult, majoritatea posesorilor tineri de animale de companie declară deschis că sunt gata să-și răsfețe mai degrabă prietenii fără grai decât pe ei înșiși!

Add comment


Security code
Refresh