Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

558 10 1de Cătălina Tăgârţă

Pentru a putea face faţă schimbărilor bruşte de temperatură din acest sezon fără a răci, organismul are nevoie de... vitamine, dar nu de orice fel, ci de vitamine luate direct din natură, acestea fiind cel mai indicate pentru întărirea imunităţii. Specialistul în fitoterapie Liviu Buluş (medalion), reprezentantul mentormacro.com, vă învaţă care sunt variantele cel mai la îndemână pentru a vă menţine sănătoşi.

„Castravetele este alcalin şi scade aciditatea gastrică”

- Domnule Buluş, vorbiţi-le vă rog cititorilor noştri despre alimentele pe care trebuie să le consume în acest sezon şi despre vitaminele pe care le conţin acestea!

558 10 2- Vitaminele A, C și E sunt renumite pentru proprietățile lor antioxidante. Acestea sunt indispensabile, întrucât neutralizează radicalii liberi, despre care se crede că sunt cauza multor boli grave și care declanșează procesul de îmbătrânire. În acest sezon se consumă în special mâncare fiartă, din păcate şi prăjită, preparată și tehnologizată, de aceea trebuie să profitaţi de ultimele legume româneşti care se găsesc încă pe piaţă. Iarna este lungă, aşa că e necesar să ne pregătim corpul din timp. E nevoie de o alimentație bazată pe fructe și legume, cum ar fi ceapă verde, urzici, salate de rădăcinoase, sfeclă, țelină, morcovi sau pătrunjel. În plus, este indicat să consumăm castravete. Acesta, la fel ca pepenele, este alcalin și are rolul de a scădea aciditatea gastrică, eliminând apa din organism și echilibrând pH-ul. Toamna şi iarna avem nevoie mai mult ca oricând de hrană crudă, neprocesată, fiindcă la orizont se întrevede un drum lung.

„Vitamina A creşte rezistenţa la infecţii”

- Vorbiţi-ne despre fiecare vitamină în parte! De ce să nu apelăm la cele din comerţ?!

- Organismul nu poate fabrica vitamine, iar cele sintetice au efecte mult prea mici asupra lui. De aceea, cel mai bine este să facem tot posibilul să le luăm din hrană. Vitamina A se găsește în betacaroten, adică în legumele și fructele de culoare portocalie, cum ar fi portocalele, morcovii, dovleacul, dar și în gălbenuș, ardei, cartofi dulci, mango sau curmale. Cunoscută și ca vitamina creșterii, aceasta are un rol important în menținerea acuității vizuale, în formarea oaselor, crescând rezistenţa organismului la infecții.

„«C» se găsește în măceșe și participă la formarea anticorpilor”

- Despre vitamina C… ce ne puteţi spune?

- Vitamina C se găsește mai ales în citrice și măceșe, pătrunjel și spanac. Este antihemoragică, antiinfecțioasă și antianemică. Indispensabilă formării colagenului și țesutului osos, combate permeabilitatea și fragilitatea capilară, participând la formarea anticorpilor. Are un puternic efect antioxidant și, în plus, ajută organismul să absoarbă fierul din alimente, facilitând formarea globulelor roșii. Consumat crud sau sub formă de infuzie/decoct, pătrunjelul este eficient în tratarea edemelor, infecțiilor, asteniei, tulburărilor de circulație sangvină, hipertensiunii, în ameliorarea durerilor date de boli reumatice, anorexie, meteorism și colici abdominale, astm bronșic, amenoree. De asemenea, elimină halena (respirația urât mirositoare). Sub formă de gargară, băi sau spălături locale, pătrunjelul ajută la vindecarea plăgilor, conjunctivitei, ameliorează contuziile și pigmentațiile pielii și înlătură durerile dentare. Frunzele și tulpinile de pătrunjel ajută la eliminarea toxinelor din organism și sunt eficiente în toate afecțiunile ficatului, inclusiv pentru ciroze sau hepatite, distrugând germenii patogeni și chiar diferite virusuri. Puţini ştiu că pătrunjelul conține mai mult fier decât spanacul și mai mult fluor decât orice alt aliment, contribuind astfel la menținerea unei danturi puternice. De asemenea, o legătură de pătrunjel furnizează mai multe proteine decât două ouă. De aceea, ideal ar fi să vă puneţi pătrunjel în ghiveci, să aveţi pentru acest sezon, sau îl puteţi păstra la congelator.

„«E» previne bolile cardiovasculare”

558 10 3- Cum stau lucrurile cu vitamina E?

- Cunoscută sub denumirea de „vitamina fertilităţii”, „E” se găsește în special în uleiuri, care pot fi asimilate atât prin consum, cât și prin masaj, dar și în alune sau în migdale. Poate fi vorba despre uleiul de in, de migdale, cel de măsline extravirgin, cel din sâmburi de struguri, condiția este să fie presate la rece. Vitamina E ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare, unele forme de cancer și la reducerea riscului apariției cataractei. Surse naturale de vitamină mai sunt: germenii de grâu, nucile şi tot ce e verde. De asemenea, în fiecare toamnă, la fel ca şi primăvara, recomand să se efectueze câteva şedinţe de colonhidroterapie. Sănătatea colonului înseamnă sănătatea garantată a întregului organism. În plus, după aceea se vor asimila mai bine toate vitaminele din alimentaţie. Cine doreşte mai multe detalii ne poate contacta la mentormacro.com sau la numerele de telefon: 0744.348.983 şi 0722.454.994.

„În fiecare toamnă, la fel ca şi primăvara, recomand să se efectueze câteva şedinţe de colonhidroterapie. Sănătatea colonului înseamnă sănătatea garantată a întregului organism. În plus, după aceea se vor asimila mai bine toate vitaminele din alimentaţie“

„B12, important factor antianemic“

- Ce putem aminti despre grupul de vitamine B?

- Pe lângă cele trei vitamine absolut obligatorii (A, C și E), organismul trebuie să primească și vitamine din grupul B. De exemplu, B6, care are rolul de a regla grăsimile și proteinele, se găsește în banane, cartofi, pui și fasole, în timp ce B12, important factor antianemic, în păstrăv, somon sau carne de vită. Acidul folic sau B9 (esențial femeilor însărcinate) poate fi luat din linte, fasole neagră, sparanghel sau suc de portocale. Vitamina K (cu rol în coagularea sângelui) se găsește în cartofi, cătină albă, conopidă, mazăre, porumb, lucernă, carne de vită, lapte și gălbenuș. Vitamina P (întărește vasele de sânge) poate fi asimilată de organism din caise, măceșe sau citrice.

Add comment


Security code
Refresh