Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

590 10 1de Dana Georgescu

Despre portocale se poate spune, pe bună dreptate, că sunt un izvor de sănătate. Originare din China, după unii cercetători, sau din India, după alții, acestea au devenit în prezent extrem de populare nu doar pentru gustul lor, cât și pentru beneficiile aduse sănătății.

Bogate în fier, calciu și magneziu

Cunoscute în Asia și în Indonezia de mai bine de 2.000 de ani, portocalele au fost menționate în documente încă de pe vremea lui Confucius. Apoi, portocalul a fost adus din India în Arabia și apoi în Occident. În Europa, se estimează că ar fi ajuns în secolul al XV-lea datorită navigatorilor portughezi și italieni. Astăzi, cultivarea acestui arbore face parte din agricultura multor țări. Se cultivă în Statele Unite (Florida și California), în cea mai mare parte din țările mediteraneene și în alte țări precum: Brazilia, Costa Rica, Belize, Cuba, Pakistan, China, India, Iran, Egipt, Turcia și Africa de Sud. Crește în general în regiuni umede. Portocalul dulce (Citrus sinensis) este un arbore fructifer din genul Citrus, care face parte din familia Rutaceae. Este un hibrid cultivat încă din vremurile antice, o combinație între pomelo (Citrus maxima) și mandarină (Citrus reticulata). Există o mare varietate de portocali cu mari diferențe, fundamentale pentru calitatea și gustul fructului, care variază de la dulce la acru, dar și amar. Fructul conține substanțe active (hesperidină, pectină), acid (ascorbic, citric), alcaloizi (betadină), zaharuri (fructoză, galactoză), vitamine (B2, B1, B6, și C) și mine- rale (fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc).

Pielița conține hesperidină, ce scade şansele de infarct

O singură portocală conține 116% din doza zilnică recomandată de vitamina C, care este vitală pentru un sistem imunitar puternic, ajutând la combaterea radicalilor liberi ce dăunează ADN-ului. Principalul rol al acestuia este să ne protejeze de boli, de aceea portocalele fac bine în diverse afecțiuni: răceli, gripă, infecții recurente la nivelul urechii etc. Însă, cea mai importantă substanță activă este hesperidina, care are un rol semnificativ în reducerea hipertensiunii arteriale, a colesterolului „rău”, micșorează riscul de infarct și de accident vascular și are proprietăți antiinflamatorii - scade semnificativ riscul de a dezvolta artrita reumatoidă. Ea este prezentă în coaja de portocală și în pielița care învelește miezul. Potrivit unui studiu american, are potențialul de a scădea colesterolul, fiind mai eficientă decât anumite medicamente și nu are efecte secundare. Așadar, pielița albă nu este bine să fie îndepărtată complet, iar dacă se consumă mai mult suc, este bine să fie mâncate în paralel unul-două astfel de fructe.

Coboară valorile tensiunii arteriale

Prin vitamina B6, portocalele susțin producerea de hemoglobină și, datorită conținutului de magneziu, ajută la reglarea presiunii sangvine. Pentru hipertensivi, portocalele pot reduce valorile tensiunii. În plus, Organizația Mondială a Sănătății a informat într-un raport că o dietă în care sunt incluse multe citrice are rolul de a proteja inima de bolile cardiovasculare, datorită conținutului ridicat de potasiu și vitamina C. Potasiul, un mineral electrolit care se regăsește în portocale, contribuie la menținerea funcției cardiace în parametri optimi. Când nivelul potasiului scade, se instalează artimiile.

Stimulează ficatul să ardă grăsimea în exces

Naringina, una dintre substanțele din clasa flavonoidelor care se găsește din abundență în citrice (și roșii), este bine cunoscută pentru virtuțile sale în lupta cu cancerul. Oamenii de știință susțin că aceasta are capacitatea de a reface ADN-ul distrus din celule care favorizează apariția cancerului și, în plus, stimulează ficatul să ardă grăsimea în exces din organism. Anumiți compuși din portocală sunt eficienți în lupta cu cancerului esofagian, orofaringian (cancer al gurii și gâtului), cât și stomacal. Cercetătorii au constatat că riscul de apariție a acestor tipuri de cancer este cu 40%-50% mai redus. Două studii de specialitate japoneze au demonstrat că persoanele care beau în mod regulat cantități moderate de suc de portocale își reduc substanțial riscul de cancer hepatic, datorită aportului bogat de carotenoizi. În plus, consumul alimentelor bogate în betacriptoxantină, pe care o găsim în special în portocale, porumb, dovleac, papaya, ardei roșu și piersici, poate să scadă riscul de apariție a cancerului pulmonar.

Benefice în cazul maladiei Crohn

Este bine de știut că ciricele aduc beneficii și în alte afecțiuni precum: Alzheimer, Parkinson, artrită, astm, degenerescență maculară, diabet, scleroză multiplă, holeră, gingivită, funcționarea optimă a plămânilor, cataractă, colită ulcerativă și maladia Crohn. Antioxidanții din portocale protejează pielea de daunele radicalilor liberi care duc la îmbătrânire prematură. Cercetătorii Universității din Innsbruck (Austria) au descoperit că nivelul de antioxidanți conținut de portocale este maxim (în mod paradoxal) atunci când fructul este foarte copt și aproape trecut/stricat din punct de vedere „gustativ”. O portocală asigură 12,5% din necesarul zilnic de fibre, reducând astfel nivelul colesterolului și prevenind apariția aterosclerozei. Portocalele sunt extrem de benefice și în cazul diabeticilor, zahărul natural din portocale, numit fructoză, previne creșterea nivelului de glucoză în sânge după masă. Funcționează și în cazul persoanelor care suferă de sindromul colonului iritabil, diminuând problemele cu constipația sau cu diareea.

Împiedică infecţiile cu Helicobacter pylori

Un studiu publicat în „British Journal of Nutrition” informează că femeile care consumă 1/2-1 litru de suc de portocale, grepfrut sau mere în fiecare zi își reduc semnificativ riscul de a face pietre la rinichi. Astfel, sucul portocalelor reduce riscul formării calculilor renali și al instalării bolilor de rinichi. În plus, potrivit specialiștilor, un pahar cu suc de portocale pe zi previne apariția ulcerului gastric. De aceea, se recomandă o dietă cu alimente bogate în vitamina C, pentru a împiedica dezvoltarea infecțiilor cu Helicobacter pylori (bacteria care ne îmbolnăvește stomacul).

Slăbiți mâncând portocale. Acest lucru se datorează faptului că acest fruct e considerat aliment cu calorii negative, având mai puține calorii decât necesită digestia acestuia. În curele de slăbire bazate pe fructe se recomandă între trei și cinci portocale pe zi

Sucul de portocale preparat în casă trebuie consumat imediat după ce este obţinut, deoarece vitamina C oxidează relativ repede

Coaja acestui fruct, bogată în uleiuri esențiale, are proprietăți antimicrobiene și antiinflamatoare. Folosită în ceai sau în prăjituri, ține departe virusurile intestinale. În plus, ea poate fi adăugată și în cosmetice preparate în casă

Add comment


Security code
Refresh