Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

597 6 1de Raluca Grințescu

Kimchi poate fi încadrat în categoria legumelor murate, cunoscute peste tot în lume. Se înrudeşte cu varza acră românească, dar şi cu paocai-ul chinezesc, cu tsukemono-ul japonez, cu achar-ul indian şi cu tot felul de alte murături din diverse părţi ale lumii. Indiferent de reţetă, kimchi-ul le oferă coreenilor vitaminele esenţiale. Însă gustul şi aroma lui distincte stârnesc reacţii puternice când e servit prima dată.

Sursă excelentă de probiotice

Kimchi reprezintă modalitatea de a conserva legumele prin procesul de fermentare şi este recunoscut, pe plan mondial, ca fiind unul dintre cele mai sănătoase preparate şi o sursă excelentă de probiotice prin conţinutul de lactobacillus, o bacterie cu efecte benefice pentru sănătate. De obicei, 1 g kimchi bine fermentat produce mai mult de 800 de milioane de lactobacili (de patru ori mai mulţi lactobacili ca iaurtul!!!). Aceşti lactobacili accelerează activitatea colonului, previn constipaţia şi inflamarea intestinelor. Probio- ticele sunt indispensabile unui organism sănătos. Ajută digestia, susţin imunitatea naturală a organsismului şi contribuie la absorbţia nutrienţilor, dar şi a vitaminelor şi a mineralelor esenţiale.

Scade nivelul de zahăr din sânge

Consumul de kimchi este benefic în lupta cu kilogramele în plus, datorită faptului că este foarte sărac în calorii, cât şi datorită conţinutului de lactobacillus, care poate ajuta la controlul apetitului, prin scăderea nivelului de zahăr din sânge. De altfel, şi conţinutul de fibre al kimchi-ului dă senzaţia de saţietate, iar ardeiul iute intensifică arderea caloriilor şi stimulează metabolismul. Coreea este recunoscută ca având o rată deosebit de redusă a obezităţii - 3,5%.

Util pentru ficat

597 6 2Kimchi îmbunătăţeşte circulaţia arterială şi scade colesterolul, ceea ce-l include ca parte a unei diete sănătoase pentru inimă. Cercetările recente au demonstrat că acest aliment are capacitatea de a reduce nivelul colesterolului atunci când este consumat în fiecare zi. Usturoiul, ingredient-cheie în prepararea kimchi-ului, este o mare sursă de alicină şi de seleniu. Alicina este un compus binecunoscut, care poate reduce nivelul de colesterol, ceea ce favorizează scăderea riscului de accidente vasculare cerebrale şi atacuri de cord. Seleniul, un alt compus activ din usturoi, reduce colesterolul, prevenind depunerea acestuia pe pereții arterelor. Cei doi compuşi prezenţi în usturoi, alicina şi seleniul, contribuie, totodată, la curăţarea ficatului şi înlătură cancerul. De asemenea, ajută la activarea enzimelor care duc la eliminarea toxinelor. Usturoiul este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai puternice remedii naturiste când vine vorba despre răceli şi bacterii, iar alicina are proprietăţi antiinflamatoare şi întăreşte imunitatea.

Folosit în răceală

Kimchi are efecte benefice asupra sistemului gastrointestinal şi datorită ghimbirului, ingredient de bază la prepararea acestuia. Totodată, ghimbirul luptă cu celulele care produc cancerul colorectal, dar şi alte tipuri de cancere. Ameliorează artrita reumatoidală şi este recomandat ca remediu pentru gripă şi răceală. Potasiul, magneziul, cuprul, manganul şi vitamina B6 sunt cele mai importante elemente nutritive prezente în ghimbir.

Curăţă intestinul subţire

Utilizarea ardeiului iute la prepararea kimchi-ului îi conferă acestuia proprietăţi anticancerigene. Ardeiul iute conţine capsaicină, care are vitaminele A şi C. Vitamina C protejează celulele de oxidare şi de boli, vitamina A apără ochii de deteriorarea cauzată de înaintarea în vârstă, iar potasiul reglează presiunea sangvină. Capsaicina fereşte şi de artrită, şi de alte boli inflamatorii. Nu în ultimul rând, unele studii au arătat că ardeiul iute intensifică arderea caloriilor şi stimulează metabolismul. Consumul regulat de kimchi reduce şansele de a dezvolta anumite tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de stomac, cu precădere datorită verzei fermentate. Odată fermentată, varza oferă preparatului antioxidanţi şi flavonoizi puternici şi, de asemenea, devine o sursă bogată de glucozinolați, fitonutrienți esenţiali în lupta cu cancerul. Ridichile sunt cunoscute a fi eficiente în prevenirea cancerului şi ajută la detoxifierea ficatului, a rinichilor şi a intestinului subţire.

Kimchi are proprietăţi de încetinire a procesului de îmbătrânire a pielii, prin conţinutul de vitamina C, clorofilă şi betacaroten, care au rolul de a proteja celulele pielii. Kimchi ajunge la maturitatea nutrițională după două-trei săptămâni de fermentaţie, la o temperatură cuprinsă între 2 şi 7 grade Celsius, majoritatea nutrienţilor potențându-se până la sfârşitul procesului (vitaminele B1, B2, C, lactobacillus).

Marea diversitate a sortimentelor kimchi este dată de ingredientele principale folosite, de regiuni sau de anotimpuri. Fiecare familie are, de asemenea, propria reţetă transmisă din generaţie în generaţie

Add comment


Security code
Refresh