Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

576 4 1de Ana Trifan

Periculos mai degrabă pentru siluetă la prima vedere, zahărul este, de fapt, la fel de dăunător și pentru piele. Studiile au demonstrat că îmbătrânește mai mult chiar decât expunerea prelungită la soare. Specialiștii britanici în dermatologie recomandă o cură de detoxificare de trei zile, urmată de o perioadă de adaptare de patru săptă- mâni, care vă va ajuta nu numai să vă îmbunătățiţi starea tenului, dar și să scăpați de pofta de dulce.

Vă îmbătrânește mai mult decât expunerea la soare!

În fiecare an, femeile cheltuiesc foarte mulţi bani pe creme, seruri și loțiuni miraculoase, care promit să hidrateze pielea, să o tonifieze și să reducă ridurile. Avem însă o veste proastă: toate aceste investiții în frumusețe sunt o risipă de bani dacă nu reușiți să vă țineți în frâu pofta de dulce. „Ca dermatolog specializat în îmbătrânirea pielii, am observat că mulți dintre pacienții care veneau la mine în căutare de soluții cosmetice pentru îmbunătățirea aspectului fizic nu prezentau simptomele expunerii prelungite la soare, dar pielea lor era tot excesiv de ridată și marcată de lipsa elasticității”, a comentat medicul Patricia Farris pentru publicația „Daily Mail”. Când i-a întrebat despre regimul alimentar pe care îl urmează, dermatologul a observat că toate aceste persoane aveau în comun doar consumul excesiv de zahăr și o alimentație dezechilibrată în general.

Studiile intensive efectuate de specialiști au arătat că o dietă bogată în zahăr este mult mai dăunătoare pielii decât o viață petrecută în soare.

Afectează colagenul și elastina

576 4 2Legătura dintre zahăr și îmbătrânire stă într-un proces numit „glicare”, care se declanșează atunci când corpul primește prea mult dulce. Moleculele de zahăr încep să circule prin sânge și se combină cu alte componente ale acestuia, formând substanțele cunoscute drept „produse avansate finale de glicare”. Acestea pot fi găsite practic în tot organismul - de la rinichi, creier și țesut nervos până la piele -, și nu fac decât să provoace o inflamație care duce la distrugerea țesuturilor și la îmbătrânirea prematură. Cel mai afectate sunt colagenul și elastina, care mențin pielea fermă și tânără. Rezultatul consumului de zahăr: o piele lăsată, riduri, cearcăne și pungi sub ochi. Așadar, cu cât consumați mai mult zahăr, cu atât vor fi mai afectate colagenul și elastina, iar pielea va arăta ca și cum aveți mult mai mulți ani decât arată certificatul de naștere.

Detoxifierea îndepărtează acneea

Dermatologul a hotărât atunci să facă echipă cu celebrul nutriționist Brooke Alpert pentru a pune bazele unei diete de detoxifiere de zahăr. Studiile efectuate pe pacienți au arătat că această dietă vă scapă de pofta de a mânca dulce și vă ajută în acest fel să aveţi o piele mai frumoasă.

Cei doi specialiști în dermatologie și nutriție spun că, în plus, cei care urmează această dietă vor pierde și în greutate și se vor simți mai tineri, căci renunțarea la zahăr face organismul să fie mai energic. Detoxificarea de zahăr îi ajută nu numai pe cei care observă că pielea lor a îmbătrânit prematur, dar și pe cei care suferă de acnee.

Dieta de detoxifiere de zahăr exclude majoritatea carbohidraților în primă fază, și se bazează pe alimente benefice pielii. Dacă primele trei zile ale dietei sunt foarte stricte și exclud aproape total consumul de carbohidrați, în săptămânile ce urmează sunt introduse treptat o serie de produse care conțin zahăr - merele, strugurii, vinul roșu -, dar care sunt benefice pielii și ajută la refacerea țesuturilor.

Alimente interzise în primele zile: lapte, iaurt, brânzeturi. Produsele lactate conțin lactoză, de aceea sunt total interzise în primele zile, pentru a ajuta la curățarea organismului; grâu și orice fel de cereale sau boabe (paste, pâine, fasole uscată, orez); zahăr de orice fel; îndulcitori artificiali; alcool; fructe (cu excepția lămâii); rădăcinoase (morcovi, țelină, păstârnac, cartofi).

Meniu zilnic

Iată un exemplu de meniu pe care puteți să-l consumați în aceste zile:

Mic dejun: trei ouă preparate așa cum doriți, cu o porție de legume verzi;

Gustare: o mână cu nuci, migdale, alune de pământ (evitați arahidele);

Prânz: pui, curcan, pește, fructe de mare ori tofu cu o salată de legume proaspete;

Gustare: o mână cu nuci, migdale, alune de pământ;

Cină: pui, curcan, pește, fructe de mare ori tofu cu legume preparate la abur sau la cuptor.

O dată ce detoxifierea de trei zile este completă, puteți trece la următorul nivel.

Prima săptămână

În săptămâna ce urmează puteți include în meniul zilnic și câte un iaurt, un măr, un pahar mediu cu vin roșu. De asemenea, sunt permise acum legume ca morcovii, țelina ori păstârnacul (dar nu cartofi). Pentru a găti, ori la salate, utilizați zilnic cinci-şase lingurițe cu ulei de măsline ori de cocos (grăsimile sănătoase sunt importante pentru piele).

Puteți, de asemenea, să începeți să beți cafea (dar limitați-vă la cel mult trei căni pe zi) neîndulcită, dar cu puțin lapte integral ori lapte de migdale.

A doua săptămână

Din a doua săptămână vă veți simți deja mai energici și veți începe să observați o îmbunătățire a aspectului pielii. În acest moment ar fi normal să fi scăpat deja de tentația de a consuma dulce. Veți putea adăuga la meniul zilnic încă o porție de lactate (iaurt grecesc, de preferință), câte o bucățică de brânză (de mărimea unei cutii de chibrituri), câte un bol de fructe de pădure, câte un castronel de popcorn (fără arome, alegeți-l pe cel natural).

A treia săptămână

Din a treia săptămână puteți începe să reintroduceți o serie de carbohidrați benefici pentru organism: fulgi de ovăz, câte o portocală sau un grepfrut, o piersică, o porție de paste integrale, de două-trei ori pe săptămână, linte, quinoa, 30 g ciocolată neagră pe zi.

A patra săptămână

În a patra săptămână puteți dubla cantitatea de brânză permisă, puteți mânca dimineața câte o felie de pâine integrală, biscuiții graham pot constitui o gustare, iar dintre fructe puteți alege acum și banane ori struguri.

La finalul acestei diete ar trebui să fi depășit total poftele de dulce și să vă puteți controla cu ușurință meniul zilnic. De asemenea, dacă ați urmat regulile dietei, pielea va fi mai fermă, iar ridurile vor fi diminuate.

Este important să beți multă apă (plată ori minerală). Ceaiul este, de asemenea, permis: verde, negru, de fructe

Add comment


Security code
Refresh