Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

578 5 1de Raluca Grințescu

Orice femeie îşi doreşte să aibă sâni perfecţi întreaga viaţă. Din păcate însă, acest lucru nu prea este posibil. Lăsarea sânilor este un proces natural, care apare odată cu vârstă, când sânii îşi pierd din elasticitate şi fermitate. Cunoaşterea cauzelor care duc la lăsarea sânilor şi abordarea acestei chestiuni proactiv pot face o mare diferenţă. Pentru menţinerea fermităţii sânilor puteți încerca diverse metode, de la exerciţii fizice pentru pectorali, masaj, măşti până la uleiuri pe bază de plante şi uleiuri esenţiale.

Sunt făcuţi din grăsime

Sânii nu au muşchi, sunt făcuţi din grăsime, ţesut conjunctiv şi glande producătoare de lapte, de aceea au nevoie de îngrijire constantă pentru a rămâne în formă bună. Deşi lăsarea sânilor începe, de obicei, odată cu împlinirea vârstei de 40 de ani, ea poate avea loc şi mai devreme. După cum arată multe studii, spre sfârşitul celui de-al treilea deceniu de viaţă, pielea femeii începe să-şi piardă din elasticitate şi dă primele semne de îmbătrânire. Iar după cum arată Institutul de Educaţie pentru Sănătatea Sânilor din Oregon, acest lucru este valabil mai ales în privinţa sânilor în special dacă femeia a avut şi o sarcină. În afară de vârstă şi de sarcină, alţi factori care pot favoriza lăsarea sânilor includ menopauza, pierderea sau luarea rapidă în greutate, antrenamentul fizic solicitant, deficienţele nutritive, fumatul, bronzarea excesivă şi utilizarea unui sutien nepotrivit.

Tegumentul cedează la anumite boli

Multe păreri susţin că alăptarea duce la lăsarea sânilor, ceea ce este complet fals, conform unui studiu din 2008 publicat în Revista de Chirurgie Estetică, în care se arată că alăptarea nu este un factor de risc pentru ptoză mamară (o denumire mai pretenţioasă pentru lăsarea sânilor). Adevăratul vinovat este, de fapt, sarcina în sine, pentru că greutatea luată în timpul sarcinii poate duce la întinderea ligamentelor, care ulterior se lasă, pierzându-şi elasticitatea. Această problemă se poate diminua prin luarea în greutate în limite normale pe perioada sarcinii. Unele boli precum cancerul la sân şi anumite afecţiuni respiratorii, ca tuberculoza, pot şi ele să ducă la lăsarea sânilor. La fel şi consumul excesiv de nicotină, alcool şi băuturi carbogazoase.

Există în comerţ o mare varietate de creme şi loţiuni care ajută la menţinerea sânilor fermi şi tonifiați. Dacă preferați însă metode naturale, există alternative simple şi uşor de folosit acasă, pe care le puteți încerca.

Menţinerea unei greutăţi optime

Dacă aveți probleme cu greutatea, şi aceasta fluctuează constant, acest lucru se va reflecta şi asupra sânilor. Pielea, în special cea din zona sânilor, îşi pierde din elasticitate când este întinsă. Iar când pierdeți în greutate, puteți pierde mai multă grăsime la nivelul sânilor comparativ cu restul corpului. Întinderea şi relaxarea continuă a pielii o fac să se lase şi să atârne cu timpul.

Nutriţie adecvată şi sport

578 5 2Alimentaţia sănătoasă trebuie întotdeauna combinată cu mişcarea, aceasta fiind singura cale de a reduce din greutatea corporală, menţinând în acelaşi timp fermitatea pielii. O greutate necorespunzătoare face sânii să se lase. Carenţele nutriţionale pot şi ele să cauzeze lăsarea sânilor, pentru că aceştia au nevoie de nutrienţi pentru dezvoltare şi suport. O deficienţă de proteine poate face ca muşchii sânilor să-şi piardă rezistenţa şi fermitatea, favorizând lăsarea acestora. Este important să consumați alimente bogate nutritiv şi cu un conţinut ridicat de proteine, vitamine, calciu, minerale, carbohidraţi şi grăsimi esenţiale etc. Printre alimentele care nu ar trebui să vă lipsească din meniul zilnic se numără: roşiile, morcovii, varza, broccoli, conopida şi usturoiul.

Aloe Vera

Rodia este un fruct considerat un agent antiîmbătrânire eficient şi previne lăsarea sânilor. Uleiul din seminţe de rodie este bogat în fitonutrienţi şi menţine fermitatea sânilor. Aloe vera, pe de altă parte, are proprietăţi naturale de întărire a pielii, excluzând astfel lăsarea sânilor. Antioxidanţii din plantă previn efectele negative ale radicalilor liberi şi dau fermitate sânilor. Aplicați gel de aloe vera pe sâni şi masați cu blândeţe, circular, timp de zece minute. Lăsați gelul pe piele încă zece minute, apoi curățați-l cu apă rece. Pentru rezultate eficiente repetați de patru-cinci ori pe săptămână.

Măşti cu vitamina E

La fel ca măştile faciale, şi măştile pentru sâni pot mări fermitatea sânilor şi a pielii din zona pieptului. Pentru rezultate vizibile, masca trebuie folosită cel puţin o dată pe săptămână. Masca se face dintr-o lingură cu iaurt simplu, o lingură cu ulei cu vitamina E și un ou. Pasta rezultată se aplică pe sâni. Lăsați să acţioneze jumătate de oră, apoi clătiți cu apă caldă.

Masaj cu ulei de cocos

Masați sânii cel puţin de două-trei ori pe săptămână cu ulei de cocos sau de măsline, pentru a adăuga fermitate şi a mări elasticitatea pielii, precum şi pentru îmbunătăţirea tonusului şi a texturii pielii. Masajul ajută circulaţia de la suprafaţa pielii, măreşte aportul de sânge şi stimulează dezvoltarea muşchilor şi refacerea celulară, ceea ce îmbunătăţeşte aspectul şi atenuează severitatea lăsării sânilor.

Masaj cu gheaţă

Gheaţa tonifică pielea de pe sâni şi din jurul lor. Tot ce trebuie să faceți este să treceți câteva cuburi de gheaţă peste sâni cu mişcări circulare. Sau puteți sfărâma gheaţa, o puteți pune într-o pungă ziplock înfăşurată într-o bucată de material şi să o folosiți în acelaşi fel. Se masează cam un minut, pentru că prea multă gheaţă poate amorți pielea. Încercați acest masaj la intervale regulate pe parcursul zilei, pentru a da fermitate muşchilor sânilor şi ai pielii.

Uleiuri din plante

Şi masajul sânilor cu uleiuri vegetale, precum uleiul de cocos, de măsline sau de sâmburi de struguri, este benefic pentru tonifierea pielii şi a ţesuturilor sânilor. Uleiuri foarte utile sunt cele de migdale şi din sâmburi de struguri, care dau fermitate pielii şi o hrănesc. Pentru rezultate mai bune se pot amesteca două picături de ulei esenţial cu uleiuri vegetale înainte de masaj.

Uleiuri esenţiale

Uleiurile esenţiale, precum uleiul din seminţe de fenicul, cel de mentă, morcov, lămâiţă şi chiparos, au proprietăţi de regenerare a celulelor pielii, care contribuie la refacerea supleții şi elasticităţii pielii lăsate. Se masează sânii cu aceste uleiuri la intervale regulate în timpul zilei pentru a tonifia pielea de pe şi din jurul sânilor.

Când corpul nu primeşte o cantitate corespunzătoare de apă, pielea pare flască, uscată şi ridată. Acest lucru duce la o îmbătrânire prematură a pielii din jurul sânilor, făcându-i să-şi piardă fermitatea şi să se lase. De aceea beţi multă apă!

Nu folosiți mai mult de două picături din uleiurile esențiale, întrucât acestea pot arde pielea

Evitaţi factorii declanşatori

Pe lângă aceste remedii naturiste, sunt şi câţiva factori declanşatori care trebuie evitaţi pentru a preveni lăsarea sânilor. Printre aceştia se numără fumatul şi bronzarea excesivă. Fumatul este un factor de risc semnificativ care favorizează lăsarea sânilor, conform unui studiu din 2008. Acest lucru este valabil pentru orice alt obicei care distruge colagenul din piele, cum ar fi bronzarea excesivă sau o alimentaţie săracă în nutrienţi şi bogată în grăsimi. Apoi, un sutien nepotrivit poate duce la lăsarea rapidă a sânilor. Nici lipsa sutienului nu ajută prea mult. Cea mai bună soluţie este să alegeți un sutien cu suport special sau cu perniţe în partea de jos a cupei. Acestea oferă un suport adecvat sânilor şi previn lăsarea.

Add comment


Security code
Refresh