Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

598 5 1de Roxana Istudor

Denumiți generic „milenari”, tinerii de până în 35 de ani au cu totul alte mijloace de exprimare estetică față de generația anterioară. Sunt plini de încredere în ei înșiși, deschiși către schimbare și sunt cea mai educată generație din istorie. Iar aceste realități se pot observa și în ușurința cu care decid să-și îmbunătățească imaginea cu ajutorul operațiilor estetice.

„Vor să arate și să se simtă ca și cum frumusețea nu trece”

Explozia social-media, transparența industriei frumuseții și acceptarea la nivel mondial a faptului că este potrivit și benefic pentru încrederea în sine să apelezi la chirurgia plastică au făcut ca tinerii să dea buzna în cabinetele de acest tip. Potrivit statisticilor de peste Ocean, doar în SUA „milenarii” au constituit în 2015 aproape o treime dintre cei care au apelat la proceduri chirurgicale și circa 16 procente la capitolul îmbunătățiri estetice fără bisturiu. Per ansamblu, trei sferturi dintre cabinetele estetice au înregistrat creșteri semnificative ale prezenței tinerilor sub 30 de ani pe listele pentru intervenții plastice. Majoritatea intervențiilor nu reprezintă o noutate, dar tinerii sunt mult mai conștienți de ceea ce doresc, mult mai informați decât generația precedentă și cunosc foarte bine care le sunt opțiunile. Cele mai populare intervenții de înfrumusețare prin chirurgie sunt rinoplastiile, operațiile de mărire a sânilor, liposucțiile, precum și injec- țiile cu Botox. „Deși unii i-au numit pe acești tineri narcisiști, mai degrabă este vorba despre faptul că știu să se adapteze la lumea din care fac parte. Este imposibil să separăm personalitatea acestei generații de relația ei cu tehnologia. Ei au crescut cu Facebook, au Instagram, folosesc întâlnirile online și vor să arate și să se simtă ca și cum frumusețea nu trece”, explică medicul estetician Ashley Gordon, din Austin.

Influența starurilor

În toată această ecuație a frumuseții corectate, un rol major îl are influența vedetelor. Potrivit cercetărilor în materie, 82% dintre intervențiile plastice au ca punct de pornire felul în care arată starurile la modă. Dar decizia de a apela la medicul estetician merge dincolo de simpla copiere a formelor lui Kim Kardashian. „Milenarii” folosesc rețelele de socializare pentru a se informa, pentru a înțelege mai bine procesul și urmările, pentru a se autoeduca astfel încât să adapteze aceste modificări la propria personalitate. „Celebritățile i-au motivat pe pacienți într-o anumită măsură, dar tot mai mulți își analizează cu atenție propria imagine în loc să dorească să arate exact ca anumite staruri. Pornesc de la felul în care arată vedetele, dar își doresc un look cât mai natural”, afirmă doctor Edwin Williams III.

Trendurile momentului

Tinerele care apelează la esteticieni pentru modificarea aspectului sânilor sunt mai preocupate de felul în care vor arăta decât de dimensiuni, „spun” studiile în domeniu. Mai exact, este căutat un look cât mai firesc, dar și cât mai estetic posibil, ceea ce reprezintă o schimbare majoră față de viziunea anterioară, în care nu conta cum arată ansamblul, ci doar ca sânii să fie cât mai mari. Tot spre deosebire de generația trecută, tinerele nu mai așteaptă să aibă copii ca să-și opereze sânii, ci vor să arate excelent acum, mai ales că multe dintre ele încă nici nu sunt sigure că vor să aibă copii.

„Beneficiul acestor proceduri este sporirea încrederii de sine“

Alte intervenții foarte la modă sunt liposucțiile și tehnicile de sculptare corporală, cu creșteri de sezon, firește, cel estival. „Primăvara se înregistrează o sporire a numărului intervențiilor de acest tip, în condițiile în care tinerii se pregătesc pentru vară. În celelalte anotimpuri predomină intervențiile nonchirurgicale”, arată doctor Daniel Mills. Și din nou se constată o schimbare față de trecutul recent: tinerii nu se mai grăbesc să apeleze la bisturiul esteticienilor; dacă intervențiile care nu includ chirurgie îi pot satisface pentru imaginea pe care și-o doresc, se limitează la ele. Una dintre puținele intervenții care se perpetuează la fel în timp este rinoplastia, care nu și-a pierdut popularitatea anilor ’90. Grăbiți cum îi știm, „milenarii” reprezintă aproape jumătate din numărul celor care apelează la acest tip de intervenții plastice. „Beneficiul acestor proceduri este sporirea încrederii de sine. Cred că fiecare chip are frumusețea proprie și, ca artist și plastician, treaba mea este să scot la lumină această frumusețe”, conchide doctor Marc Mani, cunoscut medic estetician al vedetelor din Beverly Hills.

Add comment


Security code
Refresh