Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

599 4 2de Roxana Istudor

Unul dintre produsele de export cel mai de succes ale industriei frumuseții din SUA, devenit de altfel parte a culturii mondiale, este concursul de frumusețe. În istoria acestui tip de manifestări - care astăzi au și pronunțate conotații sociale - au existat și extreme, unele de-a dreptul bizare.

Miss Ochi Frumoși

599 4 3În anii ’30, printre bizarele concursuri de frumusețe care populau SUA se număra și Miss Ochi Frumoși. Mai precis, concurentele foloseau cele mai diverse și uluitoare măști pentru a-și acoperi celelalte tră- sături, lăsând doar ochii în prim-plan. Interesant este faptul că această competiție a trecut Oceanul, fiind organizată, câteva decenii mai târziu, în colaborare cu o tabără de vacanță din Marea Britanie. Entuziaști, organizatorii anunțau că plănuiesc și o competiție similară pentru cel mai frumos nas, intenție care nu s-a mai materializat.

Miss Vampir

599 4 4Concursul Miss Vampir American, desfășurat în 1970, a fost inițial menit să promoveze filmul „Casa umbrelor întunecate”. A fost o manifestare de oarecare anvergură, cu competiții regionale pe tot teritoriul SUA și care le-a provocat pe concurente să-şi imagineze cele mai inspirate „look”-uri tematice, astfel încât la final a fost o etalare de costume șocante, accesorii cu trimitere la mitul vampirilor și machiaj pe măsură. Câștigătoarea Sacheen Littlefeather a primit drept răsplată un rol principal în serialul respectiv.

Miss Bomba Atomică

În plin Război Rece, societatea americană era încă marcată de efectul bombardamentelor de la Hiroshima și Nagasaki, precum și de cursa nucleară care evolua vertiginos. Această „febră” socială s-a reflectat și în cultura de peste Ocean, în manifestări dintre cele mai bizare, cum au fost și concursurile de frumusețe Miss Bomba Atomică și Miss Explozia Atomică. Una dintre aceste întreceri a fost câștigată de tânăra Candyce King, care a etalat o coafură potrivită temei, adică unei deflagrații, ce a necesitat un întreg sul de hârtie igienică și două tuburi de fixativ de păr. Drept răsplată a primit o sacoșă cu ciuperci, ilustrare a formei norilor radioactivi care au urmat bombardamentelor din 1945.

Miss Maimuța

În 1972, o altă competiție de frumusețe… extremă era legată tot de o peliculă cinematografică, celebrul film „Planeta maimuțelor”. Concurentele îmbră- cate în bikini au etalat cele mai elaborate și realiste măști de maimuțe, iar câștigătoarea, ca și în cazul anterior, a primit un rol. Concursul a fost transmis la radio și la televiziune și a fost condus de renumitul prezentator Gary Owens.

Miss NASA

Unele dintre concursurile de frumusețe cel mai ciudate au fost organizate de NASA între anii 1950 şi 1970. Aveau denumiri stranii - Miss Focos, Regina Spațiului Cosmic, Regina Aselenizării. Competitoarele erau femei care lucrau în cadrul NASA, și dintre care multe nu prea agreau aceste concursuri, dată fiind reputația serioasă a Agenției spațiale americane. Mai mult, feministele chiar au organizat un protest, în cadrul căruia au luat peste picior competițiile și pe bărbații care le puneau la cale. Personalul masculin și organizatorii au fost șocați - concursurile de frumusețe erau la mare preț în acei ani -, dar în final au renunțat la competiții de acest tip.

Miss Metrou

Timp de 35 de ani, între 1941 și 1976, compania care susținea publicitatea în metroul din New York a sponsorizat desfășurarea concursului de frumusețe Miss Metrou. Pentru a fi eligibile, candidatele trebuiau să locuiască în marele oraș și să folosească trenul subteran cu regularitate. La început, modelele erau fotografiate de o agenție de modelling, iar posterele erau expuse în mijloacele de transport. În timp, chipurile lor au fost afișate chiar la metrou, iar trecătorii își puteau vota favoritele trimițând cărți poștale cu numele lor sau la telefon. Acest element interactiv a fost unul dintre aspectele care au dus la longevitatea competiției.

Add comment


Security code
Refresh