Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

616 4 1de Roxana Istudor

Zboruri decalate, fus orar dat peste cap, delegații neașteptate, călătorii de noapte, deșteptarea la primele ore… toate acestea fac parte din viața de fiecare zi și pot răsturna orice program de odihnă, chiar riguros. Într-o lume a imaginii, semnele oboselii nu au ce căuta. Cum se poate scăpa de ele?

Odihnă mai puțină, semne mai vizibile

Studiile cel mai actuale pun în evidență faptul că omul modern și-a scurtat, în ultima jumătate de secol, durata odihnei nocturne cu circa două ore, „din cauza obiceiului de a amâna momentul de culcare”, explică specialistul dermatolog Stefanie Williams, din Marea Britanie. Coroborată cu stresul, programul de lucru prelungit și celelalte provocări cotidiene, această privare de odihnă se simte în tot organismul, și la interior - prin somnolență, reacții încetinite, minte obosită, vedere încețoșată etc. -, și la suprafață, în imaginea care este afișată: piele obosită, cearcăne, înroșiri ale unor zone ale feței, depigmentări, sensibilitate crescută, notează „The Guardian”.

Efectele se pot ascunde doar pe termen scurt

În timpul somnului, organismul se reface, stimulând celulele și țesuturile. „Pe parcursul odihnei, corpul scapă de toxine, echilibrează hidratarea și pH-ul la nivelul pielii. Privarea de somn are ca efect firesc pierderea strălucirii pielii, care arată mai uscată și mai obosită, apar cearcănele și chiar modificarea culorii ochilor, care par mai închiși din cauza dilatării vaselor de sânge, precum și semne ale unei îmbătrâniri premature dacă se ia în considerare acțiunea nocivă a hormonului care scade nivelul de colagen”, argumentează medicul cosmetician Maryam Zamani. Chiar dacă nu se poate compensa lipsa de somn, ea se poate „ascunde” într-o oarecare măsură cu ajutorul unor produse cosmetice de ultimă generație.

Acidul hialuronic și antioxidanții, primele ajutoare

Produsele care hidratează masiv și care hrănesc pielea pot ajuta în lupta cu semnele privării de somn, chiar dacă numai pe termen scurt. „Acidul hialuronic va menține elasticitatea pielii, iar antioxidanții și retinolul sunt de folos în combaterea liniilor fine și a ridurilor superficiale, precum și a unor depigmentări”, adaugă dr. Zamani. Așadar, la mare căutare pentru atingerea acestui scop sunt produsele ce hidratează puternic pielea feței şi care conțin substanțele menționate, precum și uleiuri naturale. Ochii sunt punctul central al acestui efort: cremele destinate lor sunt bogate în uleiuri prețioase, vitamina A, antioxidanți, Omega 3 și Omega 6.

Cremele care reflectă lumina îndepărtează imaginea de ten uscat

Pielea feței se poate revigora cu cremele care au în componență acid hialuronic. Sunt acele produse care reflectă lumina și astfel fac tenul să pară odihnit. Crema potrivită, plină de compuși naturali, are acest efect de a înlătura aparența de ten uscat, deshidratat, obosit. Din aceste produse nu lipsesc elementele naturale, cei dintâi „chimiști” ai naturii, printre care lavanda, de exemplu, se află la loc de cinste. Când toată această fundație este așezată, un fond de ten poate acoperi o mulțime de neajunsuri cauzate de lipsa de odihnă. Pe lângă acidul hialuronic și antioxidanții amintiţi, aceste produse corectează vizual, acoperă mici imperfecțiuni sau semnele care arată că lipsește odihna suficientă.

Coacăzele refac ţesuturile

Cercetări amănunțite au dat la iveală faptul că două produse naturale din India, coacăzele și ashwagandha, sunt folosite cu succes de sute de ani pentru aspectul luminos și odihnit pe care îl conferă tenului. Astfel, s-a demonstrat că acțiunea antioxidantă a coacăzelor indiene este foarte eficientă, contribuind la refacerea țesuturilor și la vindecarea unor leziuni. Mai mult, aceste fructe combat aspectul de piele îmbătrânită, astfel încât multe produse cosmetice includ coacăzele indiene în componența lor, arată lifeextension.com. Persoanele care au consumat coacăze au înregistrat cu peste 50% mai puține enzime care distrug colagenul existent la nivelul pielii. În ceea ce privește ashwagandha, supranumit și ginsengul indian, acest produs natural a devenit celebru pentru capacitatea de a scădea efectele stresului asupra pielii, în special grație acțiunii antiinflamatoare în cazul celor care l-au consumat sub formă de supliment alimentar.

„Lipsa cronică a somnului a ajuns o marcă a societății occidentale“ (doctor Stefanie Williams, specialist dermatolog)

Sfaturi pentru relaxare eficientă

Încercați să mergeți la culcare cam la aceeași oră în fiecare seară, chiar și la sfârșit de săptămână. Dormitul la prânz va face mult mai dificil somnul de noapte, așa că este preferabil să fie înlocuit cu activități, chiar ușoare. Evitați statul în fața ecranelor seara târziu, în special a tabletelor și computerelor, care vă „păcălesc” creierul că este lumină. Încetiniți activitatea cu cel puțin o oră înainte de culcare. Hidratați-vă corespunzător; deshidratarea este una dintre cauzele principale ale somnului superficial, care nu aduce și odihnă. Nu în ultimul rând, nu mergeți la culcare cu stomacul gol, dar în același timp aveți grijă să mâncați ce trebuie - carne de curcan, o salată ușoară, puțin lapte îndulcit cu miere…

Add comment


Security code
Refresh