Main menu

header

   Pilates este o metodă de antrenament creată acum 90 de ani de Joseph Pilates. Esenţa exerciţiilor este creşterea graduală a gradului de dificultate a acestora. Se respectă astfel rezistenţa la efort a fiecărei persoane, fără a impune un ritm titanic. Veţi câştiga un tonus muscular bun, vă veţi remodela forma feselor şi veţi descoperi că puteţi avea un abdomen plat ori corecta anumite probleme ale coloanei vertebrale.

     Aveţi nevoie doar de o saltea de gimnastică şi de… perseverenţă. Pentru a vă convinge de eficienţa metodei Pilates, Cori Grămescu, instructor şi antrenor personal de Pilates, vă va explica în ce constau exerciţiile şi vă va da câteva exemple de mişcări specifice, ce vă vor ajuta să obţineţi silueta mult visată. Cori are studii în domeniu, obţinute după multă muncă în acest sens, peste hotare. Aşadar, vă lăsăm pe mâini bune!


Rezultatele se văd într-o lună
- Care este diferenţa dintre Pilates şi celelalte forme de gimnastică?
- Pilates este o metodă de antrenament dezvoltată de-a lungul ultimului secol şi se bazează pe principii ce ţin de siguranţă, sănătate şi control. Diferenţa majoră faţă de alte tipuri de antrenament constă în mişcările lente, controlate, ce permit executarea foarte corectă a acestora şi izolarea fiecărui muşchi în parte, pentru cele mai bune rezultate.
- Într-o lună de astfel de exerciţii se pot vedea diferenţele? Câţi centimetri se pierd? 
- De obicei, rezultatele se văd după trei-patru săptămâni, în condiţiile unor antrenamente regulate, de trei-patru ori pe săptămână. Bineînţeles, depinde foarte mult de nivelul iniţial, de rezistenţa fizică de la care porneşte clienta şi de dieta alimentară pe care o urmează. Dar, în condiţii normale, într-o lună se văd rezultatele.

    Numărul de centimetri pe care îi poate pierde o clientă nu se poate generaliza. Sunt femei care slăbesc câte un kilogram pe săptămână, iar altele care nu respectă o dietă corespunzătoare, şi atunci rezultatele întârzie să apară. Fiecare organism e diferit, nu există o normă de slăbire cu Pilates sau cu orice altă metodă.

 Exerciţii dublate de o dietă echilibrată
- Credeţi că exerciţiile fizice au rezultate chiar dacă nu ţinem o dietă strict sănătoasă, ci mai avem mici „scăpări” culinare?
- „Micile scăpări culinare” variază foarte mult de la o persoană la alta. În general este bine să se respecte o dietă echilibrată, naturală. În cadrul abonamentelor, la noi la sală, clientele primesc şi şedinţe de consiliere în nutriţie, în funcţie de nevoile individuale. Nu putem încuraja o clientă să facă antrenamente obositoare la sală, pentru ca apoi să piardă toate rezultatele mâncând în fiecare zi câte o îngheţată sau o pizza, de exemplu.

 Uşor de practicat şi de femeile de peste 40 de ani
- În ce condiţii o persoană nu poate practica Pilates?
- Pilates este o metodă sigură, care, în principiu, poate fi adaptată oricărui client. Bineînţeles, în cazurile ce ridică probleme de sănătate se lucrează în cadrul orelor private, în strânsă colaborare cu medicul curant. Siguranţa clientului este pe primul plan întotdeauna. 
- Femeile trecute de 40 de ani pot practica Pilates sau adoptaţi o formă mai simplă de exerciţii?
- Mişcările se pot adapta în funcţie de nevoile individuale ale clientelor. În principiu, o femeie de 40 de ani, sănătoasă clinic, cu un nivel mediu de rezistenţă, poate participa la ore obişnuite de Pilates, fără prea mari probleme. 

Persoanele mai plinuţe vor face exerciţii mai simple  
- Există o formă mai simplă de Pilates pentru supraponderale şi obeze?
- Există modificări ale exerciţiilor clasice, pentru a le face mai comode persoanelor care au probleme clinice cu greutatea. La sală acordăm consultanţă specială în probleme de management al greutăţii, tocmai pentru că este nevoie de un plan pe termen lung şi de un efort susţinut, pentru a elimina o cantitate mare de grăsime. 
- Ce părere aveţi de exerciţiile cardio?
- Rolul acestora este destul de important, tocmai pentru că activează metabolismul şi susţine eliminarea stratului adipos. Cele mai bune rezultate vin din combinarea mai multor tipuri de exerciţii, tocmai pentru a beneficia de toate avantajele diferitelor tipuri de antrenament. (va urma)

Ana Maria Cocea

Add comment


Security code
Refresh

camp oct 2

camp 300x2507