Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

627 31 1de Roxana Istudor şi Florica Pintea

Odihna de noapte este de cea mai mare importanță pentru menținerea sănătății fizice, psihice și emoționale. Contează enorm în ecuația bunei dispoziții și a eficienței la locul de muncă. Așadar, specialiștii recomandă un număr de plante care nu doar farmecă prin frumusețe, ci vă pot ajuta să dormiți foarte bine.

Aloea vera purifică spațiul

Binecunoscut vindecător al multor afecțiuni, minunata aloe vera iese în evidență și prin efectele remarcabile asupra ambientului în care veți dormi. Mai exact, induce odihna prin purificarea aerului, emite oxigen pe timpul nopții, și astfel somnul va fi adânc și vă va reface forțele. Puteți ține planta pe pervazul ferestrei, întrucât are nevoie de mult soare și veți beneficia de o mulțime de avantaje. La rândul ei, „planta păianjen” are aceleași calități, reducând masiv impuritățile din aer.

Gardenia acționează ca un somnifer

Înainte de a apela la medicamente pentru a adormi, încercați amplasarea în cameră a unei gardenii. Cercetătorii afirmă că ați putea avea surpriza să constatați că acționează ca un somnifer, grație mirosului de excepție pe care îl emană florile cu care se împodobește periodic. Din aceste considerente, gardenia este folosită frecvent pentru tratarea insomniilor sau a anxietății.

Iasomia relaxează

627 31 2Cunoscută și folosită încă din Antichitate ca o plantă ce relaxează, iasomia are implicit și un rol benefic în inducerea somnului, precum și în calitatea acestuia. Mireasma ei îmbătătoare are proprietăți sedative renumite, care s-au dovedit a avea impact asupra calității odihnei. S-a observat de cercetători că mirosul de iasomie reduce mișcarea din timpul somnului. Ca urmare, odihna va fi mai profundă și refacerea organismului, mai rapidă.

Iedera englezească omoară paraziții

Nimic mai potrivit decât iedera englezească pentru a asigura somnul persoanelor care suferă de astm sau manifestă diverse alergii. Această plantă este celebră pentru capacitatea de a elimina mucegaiul, paraziții și microbii care circulă prin aer în proporție de peste 90%. Ca urmare, asigură un spațiu ideal de odihnă nu doar pentru cei cu probleme ale căilor respiratorii, ci pentru oricine își dorește să se odihnească într-o încăpere dezinfectată în cel mai natural mod cu putință.

„Limba-soacrei”, butelia cu oxigen proaspăt

Planta-șarpe, denumită și „limba-soacrei” (așa cum este cunoscută în România), se încadrează perfect în orice decor, nu este pretențioasă și, în schimbul unei minime îngrijiri, vă va face să aveți un somn excelent noapte de noapte. Și asta grație unei calități unice: aceea de a furniza în permanență oxigen proaspăt, ceea ce vă va face dormitorul un spațiu aerisit și curat, în care vă veți putea odihni impecabil.

Crinul păcii, filtru de toxine

Nu doar foarte plăcut ochiului, crinul păcii este considerat o superplantă, întrucât este ideal pentru filtrarea aerului, pe care îl curăță de compuși toxici - benzen, formaldehide etc. Mai mult, amplasarea acestei plante în camera de dormit asigură menținerea umidității, întrucât este capabilă de a o spori cu până la 5%, element remarcabil mai ales în sezonul rece, când vă odihniți în camere încălzite artificial. Ca urmare, crinul păcii vă poate feri de acele momente de peste noapte în care vă treziți cu gâtul, cu nările sau cu ochii uscați. Tot ce cere în schimbul unui somn excelent această plantă remarcabilă este o udare pe săptămână și un loc umbrit.

Valeriana, recomandată de NASA

Mai puțin întâlnită în locuințele românești, valeriana se află pe o listă de plante benefice pentru mediul ambiental - și implicit pentru somn - alcătuită de NASA după un studiu centrat pe această temă. Cu florile ei care au fost folosite ca esență de parfum încă din secolul al XVI-lea și cu rădăcina ei utilizată din Antichitate ca tinctură sau ceai, această plantă a fost recomandată împotriva insomniilor de pe vremea Romei Antice. Cercetătorii apreciază că simpla inhalare a minunatului miros va induce un somn odihnitor. De asemenea, presărarea în cada de baie a câtorva petale de flori de valeriană vă va „lua cu mâna” tot stresul acumulat peste zi, notează naturallivingideas.com.

Gerbera, agentul antialergic

Plantă cu flori viu colorate, foarte iubită pentru frumusețea ei, gerbera are și calități care contribuie semnificativ la puritatea mediului ambiant, astfel încât să puteți beneficia de cel mai odihnitor somn. Pe lângă faptul că eliberează oxigen pe tot parcursul nopții, ceea ce asigură un aer proaspăt și de bună calitate, gerbera „curăță” încăperea, fiind unul dintre cei mai eficienți agenți naturali antialergic.

„Somnul este cea mai bună meditație“ (Dalai Lama)

Lavanda reduce tensiunea arterială

Una dintre plantele cel mai iubite de om este lavanda. Pe lângă toate utilizările cunoscute, se remarcă în topul plantelor care contribuie la un somn liniștitor. Mirosul fermecător, pentru mulți cunoscut încă din copilărie, creează o senzație de confort, și în acest mod planta micșorează stresul și reduce tensiunea arterială, astfel încât somnul care vine va fi odihnitor și profund. Remarcabil este și efectul de scădere a mișcărilor rapide ale ochilor închiși pe timpul somnului care pot surveni atunci când visați, notează „The Indian Spot”.

Add comment


Security code
Refresh