Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

533 30 5de Dana Purgaru

Un fragment de maxilar uman descoperit recent în Peştera cu Oase din sud-vestul României a oferit oamenilor de ştiinţă o dovadă certă care atestă încrucişările dintre omul modern şi omul de Neanderthal pe teritoriul Europei în urmă cu aproximativ 40.000 de ani.

Împerecherile s-au produs mult mai recent decât se credea până acum

Aşa cum se ştie deja, aproape toţi oamenii din zilele noastre au în ei puţin din ADN-ul neanderthalienilor. Pentru toţi oamenii din lume, cu excepţia populaţiilor subsahariene, între 1% şi 3% din ADN-ul lor provine de la omul de Neanderthal, un „verişor” care a dispărut în urmă cu circa 39.000 de ani. Analizele indică, de asemenea, faptul că împerecherile cu omul de Neanderthal s-au produs mult mai recent decât se credea până acum. „Am arătat că unul dintre primii oameni moderni care au ajuns în Europa avea un strămoş neanderthalien care trăise cu doar patru-şase generaţii înaintea sa în arborele genealogic al familiei sale”, a declarat Svante Pääbo, profesor de genetică la Institutul Max Planck de Antropologie Evolutivă din Germania, coordonatorul studiului.

Maxilarul a fost găsit în Peştera cu Oase

Maxilarul găsit în România a fost descoperit în anul 2002 în Peştera cu Oase din judeţul Caraş-Severin. Precedentele încercări de extragere a unor mostre de ADN nu au avut succes, însă acest lucru a fost în cele din urmă posibil graţie unor tehnologii de ultimă generaţie. „Acel om avea în el mai mult ADN de neanderthalian decât oricare om modern cunoscut din zilele noastre sau din trecut”, a adăugat Svante Pääbo.

Add comment