Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

de Raluca Grințescu

Organismul nu are ritmul pe care încercați să i-l impuneți, ci un ritm propriu, de care ar trebui să ascultați. Dieta bioritmului este concepută de nutriționistul italian Mauro Todisco și nu este una restrictivă, ci, așa cum este denumită, ea nu cere reducerea porțiilor de mâncare, ci vă propune să consumați alimente în funcție de ritmul dumneavoastră biologic.

Începeți ziua în forţă

Dis-de-dimineaţă, hormonul somnului nu mai este secretat, şi metabolismul intră în acţiune, pregătit să consume calorii. Faceți un duş alternativ, rece-cald, pentru că stimulează sistemul limfatic. Apoi e timpul unui mic dejun cât mai consistent, deoarece, la această oră, caloriile nu se vor transforma în grăsime, ci în energie. Mâncați cereale integrale sau musli cu fructe uscate, lapte de soia, brânză de vaci, iaurt şi fructe proaspete. Dacă preferați o mâncare mai săţioasă, puteți să vă preparați omletă cu pătrunjel în ulei de măsline şi să o consumați cu pâine neagră. După ora 11:00, intensitatea de ardere a grăsimilor scade, aşa că alegeți o gustare bogată în vitamina C, mere, portocale sau mandarine.

Luați un prânz uşor

Metabolismul devine mai leneş la ora prânzului, de aceea e bine să evitați mâncărurile grele. În niciun caz nu săriți peste această masă, deoarece corpul are nevoie de substanţe hrănitoare, şi altfel foamea vă va face să cedați chips-urilor, dulciurilor și fast-food-ului. Dacă masa de prânz conţine foarte multe glucide şi grăsimi, corpul va produce insulină şi, atâta vreme cât aceasta este eliberată în organism, grăsimile nu vor fi arse, ci se vor depune. Alegeți salată cu piept de pui, ardei gras cu carne macră, peşte cu legume.

Seara - puţin sau deloc

Nutriţioniştii recomandă să consumați 70%-80% dintre alimentele de peste zi în prima parte a zilei. Seara, la cină, alegeți mâncăruri sărace în grăsimi, deoarece stomacul şi intestinul lucrează deja într-un ritm foarte lent, iar grăsimile nu vor fi bine digerate şi se vor depune. Consumați roşii, paste cu ulei de măsline, ciuperci şi legume. Gustarea perfectă dinainte de a merge la culcare este pieptul de pui stropit cu zeamă de lămâie. Proteinele în combinaţie cu vitamina C stimulează natural arderea grăsimilor pe timp de noapte.

Pont. De două ori pe săptămână renunţați de tot la masa de seară!

Add comment


Security code
Refresh