Main menu

header

559 3 4de Ana Trifan

Piperul negru este un condiment-minune. Presărați-l cu regularitate peste mâncare, și sănătatea dumneavoastră va avea numai de câştigat.

Ajută digestia

Piperul negru ajută digestia, îmbunătățește funcțiile creierului și stimulează imunitatea, acest lucru fiind estimat cu multe secole în urmă şi de vindecătorii ayurvedici, care menționau că piperul negru este un condiment ce combate letargia, îngrășarea și depresia.

Noile studii nu fac decât să vină în sprijinul acestor afirmații, exprimate însă în termeni moderni. O cercetare publicată în Jurnalul de Agricultură și Chimie Alimentară arată că piperina, principala substanță conținută de piperul negru, poate stopa formarea depozitelor de grăsimi. „Piperina reduce nivelul grăsimilor din sânge și are alte numeroase beneficii pentru sănătate, printre care și proprietăți antioxidante”, au notat cercetătorii. Care e secretul? Cercetătorii au descoperit că piperina intervine în activitatea genelor responsabile de formarea grăsimilor. Studiile făcute pe șoareci, în laborator, au arătat că aceștia au slăbit cu ajutorul piperinei, chiar dacă regimul alimentar care li s-a servit era foarte bogat în carbohidrați și grăsimi.

Antidepresiv natural

Alte studii recente au arătat că, atunci când consumăm mâncăruri condimentate cu piper, rata metabolismului crește cu până la 8%, iar efectul ține timp de câteva ore. Un mod indirect prin care piperina ajută la slăbit este faptul că provoacă o stare de bine, ceea ce ne face să mâncăm mai puțin sau să ne fie mai ușor să ne oprim din consumat anumite produse.

Potrivit cercetărilor publicate în „Jurnalul de Alimentație și Toxicologie”, piperul negru acționează ca un antidepresiv natural. Piperina crește funcția cognitivă a creierului, ajută la stimularea sistemului nervos și inhibă moleculele care provoacă depresie. Și încă un aspect important: consumul de piper negru duce la creșterea nivelului de serotonină, cunoscută și ca „hormonul fericirii”.

Așa că nu mai așteptați: presărați piper peste salate, fripturi sau supe. Chiar și o cantitate mică aduce numeroase beneficii sănătății dumneavoastră.

Add comment


Security code
Refresh