Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

601 3 1de Dana Georgescu

Mâncaţi tot ce vreţi, nu vă înfometaţi şi renunţaţi la cuvântul „dietă”, spune Eileen Daspin, o scriitoare din New York care a intervievat mai multe femei tinere, „slabe, în formă şi stilate” din luxosul cartier american Manhattan pentru a afla care sunt secretele siluetei ideale, informează „Daily Mail”. În urma celor 25 de interviuri cu femei obișnuite, printre care s-au numărat jurnaliste, actriţe și directoare de marketing, care au fost rugate să ţină un jurnal al regimului lor, ea a extras un set de reguli menite să ajute la construirea unui stil de viaţă sănătos şi la menținerea siluetei fără a se renunța însă la plăcerile vinovate.

1 Nu mâncaţi prea mult. Notele de jurnal ale femeilor intervievate de Eileen au constat, de obicei, în cantităţi reduse şi specifice: 40 g piept de pui, 1 tabletă de ciocolată, 90 ml vin roşu, 80 g mango, 80 g salată de sfeclă roşie, 75-100 g somon şi 100-175 g paste. Cheia în controlul greutăţii constă în cantitatea de mâncare consumată, menţionează scriitoarea;

2 Nu vă înfometaţi. Asiguraţi-vă că aveţi gustări la dumneavoastră când plecaţi undeva: batoane energizante, migdale, biscuiţi sau covrigei integrali şi fructe uscate. În Manhattan, cel mai mult contează menţinerea nivelului de zahăr din sânge, motivul pentru care dietele specifice locuitorilor din această zonă sunt structurate sub forma unei serii de mese mici şi gustări;

601 3 23 Mâncaţi ceea ce vă cere corpul. Doar pentru că e 8:00 dimineaţa, nu înseamnă că nu puteţi mânca ouă sau fructe. Iar la miezul nopţii nu e deloc interzis un castron cu cereale;

4 Formați-vă obiceiuri. Nu vă sfiiţi să mâncaţi aceleaşi lucruri mai multe zile la rând și păstraţi meniuri simple. Prea multă diversitate poate dăuna, pentru că produce un consum de prea multe alimente;

5 Nu ignoraţi carbohidrații. Femeile din Manhattan care au vorbit cu Eileen Daspin au descris diete bogate în carbohidraţi - mai mult de jumătate au consumat produse de panificaţie la micul dejun, prânz şi cină. O treime dintre ele au servit acelaşi tip de produs drept gustare între mese, iar pastele şi orezul au fost cele mai populare componente ale mesei de seară;

6 Mâncaţi multe legume. Cel mai bun prieten al femeilor respective a fost salata, care se potriveşte şi la regula meniului simplu. De asemenea, a fost cel mai popular aliment pentru prânz, iar la cină a fost depăşit în frecvenţa de consum doar de paste şi de orez;

7 Includeţi exerciţiile fizice în stilul de viaţă. Unele dintre femeile intervievate au spus că au activităţi diferite în fiecare zi: cursuri de yoga, sală de fitness şi mersul cu bicicleta. În plus, merg pe jos de la trei la cinci kilometri pe zi. De exemplu, Sarah Jessica Parker, celebra actriță din „Sex and the City”, de asemenea locuitoare a Manhattanului, spune că, pentru a se menţine în formă, alege să urce şi să coboare pe scări în loc să ia liftul;

8 La fiecare masă, lăsaţi puţin în farfurie. Poate fi doar o firimitură - important este să fiţi conştiente de faptul că nu aţi terminat toată porţia;

9 Nu vă jenaţi să vă bucuraţi de desert. Un „regim potrivit” nu înseamnă doar peşte la grătar şi spanac, mai spune scriitoarea americană, ci se referă la o dietă echilibrată, care vă menţine în formă şi vă permite să trişaţi. Multe dintre femeile care apar în carte au recunoscut că au completat cina cu desert, iar jumătate dintre ele au servit „un dulce” la prânz. Așadar, autoarea spune că în loc să ţineţi cont de tabuuri sau să le creaţi, includeţi-le în dietă într-un mod structurat. De asemenea, păstraţi la îndemână pacheţele de 100 g dulciuri, precum stafide acoperite în ciocolată. Secretul este să nu exageraţi. De asemenea, din punctul de vedere al numărului de calorii, alcoolul nu este recomandat, dar uneori un pahar cu vin este exact ceea ce trebuie la sfârşitul zilei;

10 Cumpăraţi produse în cantităţi mici, dar frecvent. Ajută să vă controlaţi porţiile şi să deveniţi mai conştiente de ceea ce mâncaţi. Niciuna dintre femeile care au participat la interviuri nu face cumpărături o singură dată pentru toată săptămâna. Lucrul acesta se datorează în principal spaţiului mic din bucătăriile din Manhattan - nu e destul loc pentru depozitarea multor produse - precum şi faptului că nu foarte mulţi newyorkezi au maşini. Așa că oamenii fac cumpărături mai des, iar ingredientele sunt proaspete și nu ajung să fie consumate în cantități mai mari decât e necesar, „pentru că expiră”.

La recomandarea scriitoarei Eileen Daspin, femeile din Manhattan au spus că evită complet alimentele de tip fast-food, deși sunt la îndemână

„Mâncaţi bine, dar nu prea mult. Mergeţi pe jos ca un maniac. Gătiţi acasă. Lăsaţi de fiecare dată ceva în farfurie. Mulţumiţi-vă pofta de dulce“ (Eileen Daspin)

Add comment


Security code
Refresh