Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

609 3 1de Roxana Istudor

Excesele rămân la ordinea zilei în tradiționalista societate românească de fiecare dată când vin Sărbătorile. Indiferent de motivație - detoxifiere, intrarea într-un an în care se iau hotărâri pentru schimbarea modului de viață sau pur și simplu eliminarea kilogramelor acumulate la mesele îmbelșugate de familie - un lucru este cert: specialiștii recomandă o serie de măsuri „bune la toate” pentru ceea ce este denumit cura de după Sărbători.

Renunţarea la țigări cu ajutorul plantelor

609 3 2Renunțarea la fumat este o decizie importantă și dificil de pus în practică. Această dependență este în cele mai multe cazuri una de gest, așa că ideea de a nu mai otrăvi organismul cu nicotină este doar o parte a demersului. Pentru a înregistra un succes, există o serie de plante ce pot veni în ajutorul celor care vor să renunțe la tutun. De pildă, passiflora, fie sub formă de tinctură, de tablete sau de capsule, are acțiune de inhibare ușoară a centrilor de excitație nervoasă. Sunătoarea poate acționa ca un reducător al impulsurilor de agresivitate care pot surveni pe parcursul tranziției spre o viață fără țigări. Roinița are, la rândul ei, efect modulator asupra impulsurilor nervoase.

Alcoolul, învins cu post și cu sucuri naturale

Passiflora, roinița, sunătoarea, teiul sunt doar câteva dintre plantele cu efecte benefice asupra deciziei de a renunța la alcool, în special prin influența asupra sistemului nervos. În cazul în care este vorba despre alcoolism, una dintre cele mai eficiente metode de tratament este introducerea unor obiceiuri culinare sănătoase, asigurând în acest fel substanţele nutritive necesare organismului, precum şi pentru a preveni sau a reduce manifestările sevrajului. „Mai mult decât atât, este recomandat ca persoanele dependente de alcool să urmeze o perioadă de post de cel puţin zece zile, pe bază de sucuri naturale, în vederea detoxifierii organismului”, notează i-medic.ro, care recomandă cure de struguri, de mere, de curmale sau de țelină.

Dieta, de mare efect

Perioada de după Sărbători este ocazia pentru mulți de a constata creșterea în greutate. De aceea, se impune urmarea unei diete care are nu doar rolul de a elimina kilogramele în plus, ci și de a curăța organismul. Și în acest caz, o serie de plante s-au dovedit de-a lungul timpului benefice pentru a obține rezultatele dorite. Dintre acestea se remarcă păpădia, care are efect diuretic și în același timp de topire a grăsimilor; coada-calului, care echilibrează nivelul sărurilor minerale; anghinarea sub formă de tinctură contribuie la reglarea digestiei, în special în cazul persoanelor cu probleme de colecist. În ceea ce privește numărul caloriilor, nicio rețetă nu este de folos dacă se depășesc nevoile organismului și se strică echilibrul aport-consum. „Regula de bază pe care nu o spune niciun nutriționist este: număr de calorii consumate de organism = număr de calorii mâncate, iar greutatea rămâne constantă”, atrage atenția dr. Sorin Mărgineanu, specialist în apifitoterapie.

Alimentație sănătoasă pe termen definitiv

Specialiștii atrag atenția că maniera drastică și bruscă de a angaja organismul spre alimentație sănătoasă nu dă de regulă rezultatele scontate. Așadar, dacă Sărbătorile sunt un moment în care se ia decizia de a se schimba modul de viață, este bine ca acest pas să fie conștientizat ca fiind unul pe termen definitiv, și schimbările să se facă pas cu pas. Dintre reperele fixe ale succesului acestei atitudini sunt regulile de combinare corectă a alimentelor, mestecatul îndelungat, suficient, al hranei, alegerea corectă a alimentelor prin studierea cu atenție a etichetelor, reducerea consumului de apă în timpul meselor, știut fiind faptul că apa diluează enzimele digestive, consumarea fructelor singure, nu în combinație cu alte alimente și în niciun caz pe post de desert, cina ușoară și, nu în ultimul rând, perceperea corectă a semnalelor care vin din partea organismului.

Detoxifierea generează starea de bine

609 3 3Studii extinse de dată recentă au reconfirmat forța benefică a detoxifierii. Este, de altfel, și un excelent prim pas spre o schimbare radicală a stilului de viață sau o opțiune binevenită după excesele de după Sărbători. O detoxifiere completă a organismului trebuie canalizată spre fiecare organ implicat în acest proces - piele, intestin, rinichi - prin alimentație sănătoasă și meditație, precum și prin atitudine pozitivă, arată specialiștii. De pildă, în transpirație au fost descoperite toxine ca arsenic, cadmiu, plumb sau mercur, ceea ce atestă o dată în plus importanța exercițiilor fizice în procesul de detoxifiere. „O curățare completă a organismului de toxine este un demers de durată, care cere multă determinare, dar poate fi o răsplată pe măsură: vă va ajuta să eliminați substanțele periculoase acumulate și să vă simțiți minunat”, arată globalhealingcenter.com.

„Ştiu cât de scump se plătesc excesele din timpul Sărbătorilor şi vacanţelor. Am învăţat ce înseamnă disciplina, am învăţat că inclusiv gusturile se educă, am învăţat că foamea nu se confundă cu pofta, iar pofta se mai pune şi în cui dacă vrei să arăţi bine şi să fii sănătos“ (Carmen Brumă)

Add comment


Security code
Refresh