Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

610 3 1de Cătălina Tăgârță

Nu știți cum să dați jos cele câteva kilograme pe care le-ați pus în timpul Sărbătorilor? Dieta cu portocale este îndrăgită de mulți în anotimpul rece, fiindcă acum fructele sunt mai proaspete ca niciodată. Pentru a slăbi într-un mod sănătos e important să nu încercați senzația de foame la fiecare pas. Tocmai din acest motiv există și mai multe cure pe bază de portocale, unele combinate cu ouă, lactate și puțină carne, iar altele, doar cu fructe, de preferat sub formă de suc proaspăt stors.

Au puternic efect antioxidant

Portocalele sunt unele dintre cele mai gustoase fructe din acest sezon, au un aport nutritiv bogat în calorii și un puternic efect antioxidant, acesta fiind motivul pentru care pot fi folosite atât de cei care urmează diete pentru scăderea în greutate, cât și de cei care urmează cure de detoxifiere. Mai mult, sunt bogate în caroten (care previne producerea radicalilor liberi în organism) și în flavonoide (cu rol în stimularea sistemului imunitar și în apărarea împotriva infecțiilor bacteriene), fiind implicate și în fixarea colesterolului. Au un mare conținut de vitamine esențiale (A, B1, B2, B6, C, E), dar și de alte componente organice importante (cum ar fi biotina, niacina, acid pantotenic, acid folic) și minerale (calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor, potasiu, seleniu, zinc). Indiferent pentru care tip de dietă cu portocale optați e important să o țineți doar cinci zile (spre exemplu, de luni până vineri), iar în weekend să consumați orice doriți, dar cu moderație, după care să reluați cura.

În weekend aveți „liber” la ce poftiți

Iată o variantă de dietă cu ajutorul căreia multe persoane au reușit să slăbească între 10 şi 15 kilograme în trei săptămâni.

Luni

Mic dejun: 1 portocală, pâine prăjită, cafea sau ceai fără zahăr;

Prânz: 1 portocală, 1 ou fiert, 1 pahar cu lapte bătut sau iaurt;

Cina: 2 roșii, 2 ouă fierte, 1/2 kg salată verde sau de castraveți, doi biscuiți.

Marţi

Mic dejun: 1 portocală, 2 felii de pâine prăjită, 1 cafea sau ceai fără zahăr;

Prânz: 1 portocală, 1 ou, 1 pahar cu lapte acru, pâine prăjită (2 felii);

Cina: 1 friptură mică (circa 125 g) de vită, 1 roșie, 1 felie de pâine prăjită, 1 ceai sau cafea.

Miercuri

Mic dejun: 1 portocală, 2 felii de pâine prăjită, 1 cafea sau ceai fără zahăr;

Prânz: 1 portocală, 1 ou fiert, 1 pahar cu lapte acru, salată verde;

Cină: 1 friptură mică (circa 125 g) de vită, 1 portocală, 1 felie de pâine prăjită, 1 cafea sau ceai.

Joi

Mic dejun: 1 portocală, 2 felii de pâine prăjită, 1 cafea sau ceai fără zahăr;

Prânz: 125 g brânză de vacă, 1 roșie, 1 felie de pâine prăjită;

Cina: 1 friptură mică (circa 125 g) din orice tip de carne, 2 roșii, 1 măr, 1 felie de pâine prăjită.

Vineri

Mic dejun: 1 portocală, 2 felii de pâine prăjită, 1 cafea sau ceai fără zahăr;

Prânz: 200 g carne fiartă sau pește, 1 roșie, 1 felie de pâine prăjită;

Cina: 500 g legume fierte (morcovi, mazăre, cartofi etc.), 1 ou, 1 roșie.

În weekend nu aveți nicio restricție alimentară, doar să nu faceți excese!

Combinați cu mișcare ușoară

610 3 2Pe măsură ce aportul de carbohidrați scade şi odată cu scăderea masei musculare este necesară o activitate fizică. Așadar, dacă nu reușiți să vă mobilizați din prima zi, spre weekend trebuie neapărat să începeți să faceți mișcare (alergare uşoară, ciclism, înot sau pur și simplu mers), astfel încât în cea de-a doua săptămână de dietă să mergeți în paralel cu alimentația și cu sportul. Nu uitați că, la fel ca în cazul oricărei alte diete, trebuie să consumați neapărat minimum doi litri de apă zilnic. Carnea și legumele fierte pot fi condimentate, dar încercați să evitați sarea. De asemenea, nu e voie să se consume alcool sau sucuri din comerț. După ce ajungeți la greutatea dorită puteți menține rezultatele ținând următorul regim în fiecare zi de luni:

Mic dejun: 1 limonadă îndulcită cu miere (fără zahăr);

Prânz: 1 ou fiert, 1 felie de pâine prăjită (1 roșie și 1 măr dacă vă este foarte foame);

Cina: 1 felie de pâine crocantă și 1 roșie (1 ou fiert dacă nu v-ați săturat).

Starea de disconfort, de oboseală sau de irascibilitate pe care o puteți resimți la un moment dat nu e cauzată de consumul de fructe, ci reprezintă anumite consecințe ale detoxifierii. Ca să treceți mai ușor peste aceste momente dificile se recomandă să vă odihniți în mod corespunzător și să faceți mișcare sau exerciții fizice, întrucât acestea vă vor distrage atenția de la dietă și vă vor ajuta și în eforturile de pierdere a greutății

Nu beţi mai mult de şapte pahare cu suc pe zi

În cazul în care optați pentru regimul cu sucuri de portocale, acesta poate fi ținut pe o perioadă de două, cinci sau zece zile, numărul de kilograme variind în funcție de istoricul personal și de numărul zilelor de cură. Scopul dietei este în general acela de a purifica și de a detoxifia organismul, dar în același timp are ca rezultat și scăderea în greutate. Dacă aveți probleme de sănătate e recomandat să consultați un medic înainte de începerea dietei. Sucul de portocale este bogat în vitamina C, care ajută la stimularea sistemului imunitar și la reglarea proceselor digestive. Dacă veți consuma un pahar cu suc de portocale pe zi, nu veți mai răci așa des și va scădea riscul apariției osteoporozei. Un alt beneficiu ar fi reducerea factorilor de risc pentru hipertensiune. Însă, deși lista beneficiilor aduse de dieta cu portocale a făcut din aceasta una foarte populară, nutriționiștii atrag atenția că excesele pot avea consecințe majore asupra organismului, recomandând moderație. În general, șapte pahare cu suc pe zi conțin aportul nutritiv necesar funcționării normale a organismului și se recomandă consumarea unui număr egal cu apă, pentru păstrarea echilibrului hidric al organismului. Este foarte important să nu se depășească aceste cantități, întrucât ar crește și aportul caloric și, în final, în loc de pierdere în greutate se poate obține efectul invers. Însă, dacă vă încadrați în limitele menționate, nu va fi absolut nicio problemă.

Add comment


Security code
Refresh