Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

615 3 2de Cătălina Tăgârță

Când erați mici săreați coarda și elasticul? Chiar dacă sunt jocuri puțin cunoscute de copiii din prezent, dacă vă e dor de ele și vă aflați și în situația în care trebuie să dați jos câteva kilograme, soluția e simplă. Învățați-vă copilul să sară coarda și bucurați-vă de acest sport împreună cu el. Acest joc nu e doar distractiv și relaxant, ci aduce și numeroase beneficii sănătății.

Este îmbunătățită circulația sângelui către artere

Fiind un exercițiu cardio, acest sport are avantaje nu doar asupra fizicului, ci și asupra inimii. Sărind coarda creșteți ritmul cardiac, lucru care se întâmplă și atunci când alergați, mergeți cu bicicleta sau urcați scările. În plus, acest exercițiu permite corpului să crească nivelul de oxigen, fiind consolidate sistemele cardiovascular, pulmonar și circulator. Inima lucrează mai greu pentru pomparea sângelui în fiecare parte a corpului, dar, atunci când începeți antrenamentul, va fi îmbunătățită circulația sângelui, care va ajunge la toate arterele. Acest lucru reduce riscul de a suferi de atac de cord. Pe de altă parte, plămânii primesc o cantitate mai mare de aer, aspect ce e de ajutor în cazul unor probleme respiratorii. În același timp, va crește rezistența fizică. Acest lucru înseamnă că puteți sări mai mult timp fără a obosi.

Împiedică formarea varicelor

615 3 3Acest exercițiu simplu și economic implică toți mușchii din corp. Efectuat regulat, „sportul” întărește musculatura și oasele, tonifică picioarele, abdomenul, pieptul, spatele, umerii și brațele. Antrenamentul folosește partea superioară, de bază, și mușchii inferiori, care sunt tonifiați și întăriți. De asemenea, sunt solicitați și mușchii abdominali, iar mișcarea coordonată a membrelor generează tensiune musculară. Așadar, săriturile cu coarda solicită intens picioarele, îmbunătățesc fluxul sangvin și limfatic la nivelul membrelor inferioare, elasticitatea vaselor de sânge, ceea ce împiedică formarea varicelor și alungă senzația de picioare grele.

Șanse mari să nu mai aveţi celulită

Prin îmbunătățirea circulației limfei (sistemul de „canalizare” al organismului prin care se elimină deșeurile și toxinele din sânge), săriturile cu coarda determină o bună sănătate a pielii și împiedică retenția apei. Așadar, sunt șanse mari să scăpați de celulită! În plus, în momentul exercițiului sunt eliminate toxinele depozitate în organism. Acest lucru se face în primul rând prin transpirație și, astfel, este permis celulelor să se regenereze și să funcționeze la capacitate maximă. Conform cercetătorilor, într-o jumătate de oră de sărit coarda se ard aproximativ 500 de calorii. Așadar, vă veți aminti de copilărie și veți slăbi într-un mod plăcut. În plus, exercițiul lucrează poziția corpului, echilibrul, reflexele și rezistența fizică.

Atenție! Ca orice sport, și acesta are contraindicații. Așadar, dacă aveți probleme cu oasele, sunteți diagnosticați cu hernie de disc sau alte boli ale coloanei vertebrale ori vă știți cu afecțiuni ale inimii, e bine să alegeți un alt sport (de exemplu, înot)

Reduce stresul şi relaxează organismul

Chiar dacă nu a fost testat științific, unii spun că acest sport este de folos la producerea de noi conexiuni neuronale. De asemenea, stimulează corpul să producă endorfine, hormoni care ajută la relaxare și la reducerea stresului, fiind prezente starea de spirit pozitivă și îmbu- nătățirea calității vieții. Sunt mai multe tipuri de sărit coarda, așa că sigur nu vă veți plictisi. Puteți alterna între: săritul cu coarda într-un picior, alternat (stâng-drept), ducând genunchii la piept, trecând coarda de două ori pe sub picioare la aceeași săritură, încrucișând mâinile etc.

Add comment


Security code
Refresh