Main menu

header

545 04 1de Cătălina Tăgârță

Vitamina B12 este esenţială pentru producerea de sânge, dar și pentru buna funcţionare a sistemului nervos. Însă, ca orice exces, și consumul vitaminei B12 în cantități mari dăunează, în cazul de față cel mai afectat fiind tenul. Practic, persoana care își administrează produsul habar nu are că el este vinovat de apariția acneei.

Atenție și la multivitamine!

Cercetătorii de la Universitatea California din Los Angeles susţin că vitamina B12 alterează activitatea unei anumite specii de bacterii ale pielii asociată cu acneea. Mai exact, excesul de B12 duce la producerea unor compuşi care declanşează inflamarea pielii. B12 se regăseşte în mai multe tipuri de alimente, printre care ouăle, carnea şi peştele, însă cercetătorii nu cred că o schimbare de regim i-ar putea ajuta pe cei care suferă de acnee. Pe de altă parte, dacă cercetările ulterioare vor stabili o relaţie clară între B12 şi apariţia acneei, cei predispuşi la dezvoltarea acestei boli de piele ar putea încerca să fie mai atenţi la suplimentele pe care le iau, această vitamină fiind frecvent întâlnită în pastilele cu multivitamine.

Cercetătorii au încercat să găsească o explicaţie pentru activitatea bacteriei Propionibacterium acnes (P. acnes), care duce la apariţia acneei la unele persoane. Ei au luat mostre de piele atât de la indivizi afectaţi, cât şi de la persoane cu tenul curat, cultivând speciile de bacterii în laborator.

Pentru a analiza relaţia în detaliu, persoane fără probleme cu tenul au fost injectate cu B12. Rezultatul... un pacient a dezvoltat acnee la doar o săptămână după injectarea cu B12

Add comment


Security code
Refresh

promo bf 1