Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

de Dana Georgescu

Test nou, mai eficient, pentru măsurarea glicemiei

Cercetătorii americani au dezvoltat o tehnică mult mai precisă de estimare a nivelului mediu al glicemiei, metodă ce poate diminua cu peste 50% erorile, în comparație cu testul folosit în mod curent la scară largă, dar care este uneori inexact. Echipa de cercetători de la Harvard Medical School a descoperit că celulele roșii mai vechi tind să absoarbă mai multă glucoză, iar celulele roșii noi au mai puțină. Pentru a elimina variațiile, oamenii de știință au dezvoltat o formulă prin care susțin că au redus rata de eroare la doar unu din zece cazuri. Diabetul afectează peste 422 de milioane de persoane la nivel mondial, iar o mai bună cunoaștere a nivelului glicemiei poate ajuta la o mai bună gestionare a acestei afecțiuni.

Naşterea prin cezariană creşte riscul apariţiei obezităţii la copii

Copiii născuţi prin cezariană pot deveni obezi mult mai uşor decât cei născuţi prin naştere naturală, pentru că „dezvoltă mai puţine bacterii intestinale, aşadar, au metabolismul mult mai lent”, conform unui studiu recent. Cercetătorii au analizat informaţiile a peste 22.000 de adulţi care au luat parte la studiul „Growing up today” ce a debutat în 1996. Informaţiile au dezvăluit că participanţii care au fost născuţi prin cezariană (22% din grup) aveau cu 15% mai multe şanse să devină obezi faţă de cei care s-au născut pe cale naturală (78%).

Un britanic, prima persoană din lume vindecată de HIV

Un bărbat din Marea Britanie ar putea fi prima persoană din lume vindecată complet de HIV cu ajutorul unei noi terapii dezvoltate de cercetători de la cinci universități britanice. În vârstă de 44 de ani, el este una dintre cele 50 de persoane supuse unui tratament experimental, destinat să vindece boala chiar și în starea latentă. Oamenii de știință au declarat că în prezent virusul este complet nedetectabil în sângele pacientului și că, dacă rămâne așa, este vorba despre prima vindecare completă. Tratamentul experimental poartă „marca” Universităților Oxford, Cambridge, Imperial College London, University College London și King’s College London.

Ţigările electronice, la fel de nocive pentru inimă ca şi cele clasice

Utilizarea ţigărilor electronice deteriorează vasele de sânge ale inimii aproape în acelaşi fel în care o fac şi ţigările normale, avertizează experţii cardiologi de la Universitatea din Atena. Studiul recent al acestora arată că efectul pe care inhalarea vaporilor din ţigările electronice îl are asupra sănătăţii aortei este similar celui pe care îl are fumul de ţigară. „Ţigările electronice sunt mai puţin periculoase decât cele normale, însă au şi ele gradul lor de periculozitate. Ele pot reprezenta un pericol pe termen lung pentru sănătatea inimii. Nu le recomand ca metodă de a renunţa la fumat”, a explicat, într-o conferinţă, profesorul Charalambos Viachopoulos.

Add comment