Main menu

header

ATENTIE ! Acest site foloseste cookies.

Sunte de acord cu cele prezentate. Learn more

I understand

Conform Regulamentului European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, Taifasuri Media SRL, are obligația de a prelucra date cu caracter personal în conformitate cu principiile de prelucrare și în condiții de securitate tehnică și numai pentru scopurile specificate în Prelucrarea datelor.

606 14 1de Roxana Neguţ

Majoritatea părinţilor aleg să menţină în alimentaţia copilului mai mare un consum de lapte şi de produse lactate care să îi asigure nivelul de calciu optim în organism, dar şi alţi nutrienţi necesari unei dezvoltări armonioase. Deşi mulţi se îndreaptă către laptele de vacă, ei ar trebui să ştie că acesta nu este singura alegere şi poate, în unele cazuri, nici cea mai sănătoasă. Există multe alte tipuri de lapte, fiecare dintre ele cu un conţinut diferit de nutrienţi şi cu avantajele sau dezavantajele lor. În cazul în care există intoleranţă la lactoză sau regimul părinţilor şi al copiilor tinde spre cel vegetarian, tot mai mulţi se îndreaptă către laptele vegetal. De mai multe tipuri, acesta este un bun înlocuitor al laptelui clasic, deşi nu conţine cazeină, grăsimi animale şi lactoză. Laptele vegetal este o adevărată sursă de vitamine şi de minerale, iar gustul lui diferă în funcţie de sortimentul ales.

Este soluţia ideală pentru cei care au alergii

Beneficiile laptelui de vacă sunt cunoscute de sute de ani, dar din ce în ce mai mulţi oameni încep să sufere de intoleranţă la lactoză, şi tocmai de aceea se orientează spre alte tipuri de lapte care să nu provină din sursă animală. Multe sortimente dintre acestea sunt îmbunătăţite cu vitamina D, iar cele de origine vegetală sunt soluţia ideală pentru cei care au alergii.

Cel de soia menţine densitatea osoasă

Laptele de soia este un produs extrem de căutat de vegetarieni şi de cei care urmează regimul raw-vegan. Obţinut prin uscarea şi mai apoi prin fierberea boabelor de soia, acest tip de lapte nu este bogat în calorii şi reprezintă produsul ideal pentru cei care au intoleranţă la lactoză. Îmbunătăţit cu diverse arome, el poate fi folosit şi la prepararea dulciurilor de post. Laptele de soia este bogat în proteine şi inhibă absorbţia colesterolului. Recomandat în mod special pentru sănătatea oaselor, el menţine densitatea osoasă şi întăreşte sistemul imunitar. Laptele de soia are, de asemenea, un conţinut bogat în fibre şi lecitină, esenţială pentru dezvoltarea creierului.

Cel de migdale are un procent caloric mai mic

O soluţie mult mai bună pentru vegetarieni este reprezentată de laptele de migdale. Prepararea lui are loc prin strivirea migdalelor şi amestecarea acestora cu apă şi îndulcitori. Laptele de migdale este apropiat de laptele de origine animală din punct de vedere al vitaminelor, mineralelor, dar şi al grăsimilor. Cu un procent scăzut de proteine, în acest tip de lapte nu se găseşte vitamina B şi nu este indicat celor cu alergii la nuci sau la seminţe. Laptele de migdale are un conţinut bogat de vitamine A, E, D şi un indice caloric scăzut, 40 de calorii la 250 ml de lapte. Este bogat în magneziu, fier şi potasiu, iar gustul său este delicios, fiind îmbunătăţit cu diverse arome, reprezentînd o bună alegere pentru persoanele vegetariene.

Cel de orez conţine vitamina E şi magneziu, dar şi antioxidanţi

Laptele de orez este o altă variantă a laptelui vegetal. Obţinut prin prelucrarea orezului mărunţit, acesta are diverse arome şi un număr scăzut de calorii şi de grăsimi. Este slab din punct de vedere nutriţional, fără vitaminele A şi C şi cu puţine proteine. Nutriţioniştii nu recomandă o dietă zilnică bazată pe acest tip de lapte. Laptele de orez conţine vitamina E şi magneziu, dar şi antioxidanţi. Acest tip de lapte este indicat înaintea unor eforturi fizice deosebite.

Laptele de cocos este uşor de digerat

Un alt tip de lapte vegetal este laptele de cocos. Obţinut prin pisarea cocosului, acest tip de lapte este deosebit de gustos. Cu un aport caloric mare, în jur de 200 de calorii pentru 100 ml, laptele de cocos este bogat în grăsimi saturate. Uşor de digerat, acest tip de lapte este sărac în calciu şi în proteine. Gustul este deosebit, dar nu este recomandat în cantitate mare celor care urmează diete, din cauza numărului ridicat de calorii. Laptele de cocos este bogat în vitaminele B12, C şi E, dar şi în zinc, calciu, magneziu şi fier. Laptele de cocos conţine acizi graşi esenţiali şi are un conţinut scăzut de sodiu. Beneficiile sale sunt nenumărate: detoxifiant, creşte imunitatea organismului şi ajută la accelerarea metabolismului.

Indiferent că este de origine animală sau vegetală, laptele reprezintă o importantă sursă de vitamine şi de minerale atât de necesare unei dezvoltări armonioase

Cel mai sănătos produs este cel organic

Pentru cei care preferă totuşi laptele de origine animală, cel mai sănătos produs este laptele organic. Acest tip de lapte nu conţine hormoni de creştere, pesticide, antibiotice sau fertilizatori sintetici. Preţul laptelui organic este mult mai crescut decât al laptelui din ferme, dar pentru cei care îşi doresc o alimentaţie bio, acesta este produsul potrivit.

Indiferent ce lapte de origine animală veţi alege, poate fi lapte de vacă sau de capră, nu este recomandat să îl consumaţi crud. Laptele crud, netrecut prin procesul de pasteurizare sau de fierbere, poate conţine bacterii periculoase precum Listeria, E.Coli sau Salmonella. Aşadar, indiferent că este de origine animală sau vegetală, laptele reprezintă o importantă sursă de vitamine şi de minerale atât de necesare unei dezvoltări armonioase. Tocmai de aceea, indiferent ce alegere veţi face, nu uitaţi că o alimentaţie echilibrată şi variată vă poate oferi sănătatea şi frumuseţea de care aveţi nevoie.

Add comment


Security code
Refresh